וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיים ממתינות ללורד סטנלי

רועי פרידמן ורז מיס

23.5.2008 / 20:45

דטרויט עטורת התארים תתמודד החל מראשון לפנות בוקר עם פיטסבורג השאפתנית. מי תניף את גביע סטנלי? רועי פרידמן ורז מיס מנתחים

סדרת הגמר של פלייאוף ה-NHL תצא בלילה שבין שבת לראשון (3:00) לדרך, ותנעל עונת משחקים ארוכה, כשלסדרה הגיעו דטרויט רד ווינגס עטורת התארים ופיטסבורג פנגווינס.

רק לפני שנה וחצי פיטסבורג היתה הקבוצה הגרועה ביותר במזרח, ודיבורים על מכירת הקבוצה ומעבר לעיר אחרת כמעט התממשו. היום, פיטסבורג מגיעה לגמר הסטנלי קאפ הראשון שלה אחרי 16 שנים עם המאזן הטוב ביותר בפלייאוף עד עכשיו. הקבוצה הצטרפה לליגה ב-1967, כאשר הליגה הכפילה את מספר הקבוצות מ-6 ל-12. זכתה בגביע פעמיים ברציפות בשנים 1991 ו-1992, שתי ההופעות היחידות שלה בגמר.

לרד ווינגס זו הפעם ה-23 שהם מגיעים לסדרת הגמר, כשמתוכן הם זכו בגביע 10 פעמים (שלישית בהיסטוריה אחרי מונטריאול וטורונטו). הגביע הראשון שלהם היה ב-1936, האחרון ב-2002. הרד ווינגס נוסדו ב-1926 כדטרויט קוגארס, עד 1930. אז הם הפכו לדטרויט פאלקונס, ומ-1932 הם הפכו לדטרויט רד ווינגס.
ביחד עם מונטריאול קנדיינס, טורונטו מייפל ליפס, שיקגו בלאקהוקס, בוסטון ברוינס וניו יורק ריינג'רס, דטרויט נחשבת לאחת משש המייסדות של הליגה במתכונתה הנוכחית – השש האוריגינליות.

הכנפיים כבר לא שבורות (רועי פרידמן)

הקבוצה: דטרויט רד ווינגס

ליגה סדירה: 54 ניצחונות, 21 הפסדים ו-7 הפסדים בהארכה/שוטאאוט – 115 נקודות. אלופת הבית המרכזי, והמאזן הטוב ביותר בליגה.

פלייאוף – 2:4 על נשוויל פרדאטורס בסיבוב הראשון, 0:4 על קולורדו אוואלנש בחצי גמר המערב, 2:4 על דאלאס סטארס בגמר המערב.

סטטיסטיקה קבוצתית בפלייאוף:

מלך השערים – יוהן פראנזן - 12
מלך האסיסטים – ניקלאס קרונוואל – 12
מלך הנקודות – הנריק זאטרברג – 21 (11 שערים, 10 אסיסטים)
פלוס מינוס – הנריק זאטרברג – 15+
דקות עונשין – תומאס הולסטרום – 20

לידסטרום רוצה גביע רביעי

שוער: הרד ווינגס פתחו את הפלייאוף עם דומיניק האשק בן ה-45, אשר הוחלף במשחק הרביעי מול נאשוויל בכריס אוזגוד שהוא "רק" בן 36. אוזגוד לא הביט לאחור, ועובר פלייאוף מצויין במאזן של 2:10 וממוצע שערי חובה של 1.60 שערים למשחק ו-93.6 אחוזי עצירות. אוזגוד היה השוער הראשון של הווינגס כשהם לקחו את האליפות ב-1998, כך שהוא מביא איתו לא מעט נסיון בפלייאוף.

הגנה: כשמדברים על הגנה בדטרויט מזכירים, בראש ובראשונה, את הקפטן ניקלאס לידסטרום. השבדי הוותיק היה שותף לשלוש הזכיות הקודמות של הווינגס בגביע, כשבזכייה האחרונה, ב-2002, הוא זכה גם בגביע קון סמיית' כ-MVP של הפלייאוף. לידסטרום מביא איתו הרבה נסיון, מנהיגות וגם את העובדה שהוא נמצא הרבה זמן על הקרח בממוצע, כשהוא כמעט תמיד בין שלושת המובילים בליגה בזמן על המשטח. יחד איתו יש צוות מגנים בולט ביחד עם ניקלאס קרונוואל, שמוביל את הקבוצה באסיסיטים בפלייאוף, ואחת הרכישות הבולטות של הקיץ, בריאן רפאלסקי, לשעבר מניו ג'רזי. שימו לב גם לשחקן המבוגר בליגה, כריס צ'ליוס, שהיה מהמגינים הבולטים בליגה בסוף שנות השמונים ובשנות התשעים.

התקפה: שני כוכבי על, זאטרברג ופאבל דאטסיוק, ביחד עם מיקאל סמואלסון ושני צעירים כואלטרי פילפולה ויירז'י הודלר. דאלאס דרייק, כריס דרייפר ודארן מקקארתי הוותיקים מסייעים בעיקר בצד ההגנתי, בעצירת השחקנים הבולטים של הקבוצה היריבה.

יתרונות : הדבר העיקרי שמדברים עליו בגמר הוא הניסיון של הווינגס לעומת החברה הצעירים של הפנגווינס. 12 שחקנים בסגל של דטרויט הם מעל גיל 30 וחולקים 23 גביעי סטנלי בסך הכל. אין מה להשוות לחבורה הצעירה מעיר הפלדה. ההגנה של דטרויט הייתה הטובה ביותר בליגה, כשאוזגוד והאשק הובילו את הליגה עם ממוצע שערי חובה. החבר'ה הצעירים של פיטסבורג פגשו הגנות חלשות מאלו של דטרויט במהלך הפלייאוף, ככה שהאתגר שלהם גדול בהרבה כעת.

חסרונות: יוהאן פראנזן, מלך השערים בפלייאוף, לא שיחק מאז משחק מספר 1 נגד דאלאס בגמר המערב. השאלה הגדולה היא גם איזו דטרויט תגיע לגמר, זו שלא הרשימה נגד הקבוצה החלשה בפלייאוף בסיבוב הראשון, או זו שקרעה את קולורדו בחצי גמר המערב. הרד ווינגס, מאז שלהי העונה הסדירה, מאד לא יציבים והרבה אנשים צפו שלא יגיעו לגמר האזורי.

תחזית : דטרויט בשישה משחקים.

פינגווינים, אבל חמים (רז מיס)

הקבוצה: פיטסבורג פנגווינס

ליגה סדירה: מאזן של 47 נצחונות, 27 הפסדים ו-8 הפסדים בהארכה או שוט-אאוט ל-102 נקודות. אלופת הבית האטלנטי, המאזן השני בטיבו במזרח.

הדרך של פיטסבורג לגמר מזכירה מאוד את הדרך של אוטאווה בעונה שעברה. טיול קליל בשלושת הסיבובים הראשונים נגד היריבות מהמזרח, ואז מפגש מול אלופת המערב. בפיטסבורג מקווים שכאן ייגמר הדמיון ויהיה סוף שונה לסיפור. בסיבוב הראשון הביסה פיטסבורג את אוטאווה העייפה והפצועה 0:4. בסיבוב השני היא נתקלה ביריב שאמור היה להיות חזק יותר, הניו יורק ריינג'רס, אך גם מולם לא התקשתה וניצחה 1:4. ובאותה תוצאה ניצחה גם את גמר המזרח נגד פילדלפיה המפתיעה, שהדיחה מוקדם יותר את הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר במזרח, מונטריאול. בכל הסדרות ניצחה פיטסבורג את שלושת המשחקים הראשונים, ובסה"כ היא הושתקה רק פעם אחת (נגד הריינג'רס) ושמרה על רשת נקיה שלוש פעמים (פעם אחת בכל סדרה).

סטטיסטיקה קבוצתית בפלייאוף:

מלך השערים – מריאן הוסה וייבגני מלקין - 9
מלך האסיסטים – סידני קרוסבי - 17
מלך הנקודות – סידני קרוסבי - 21 (17 אסיסטים, 4 שערים)
פלוס מינוס – רוב סקודרי - 8+
דקות עונשין – יארקו רוטו - 24

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לא להיות תלויים בהגנה

שוער: מארק אנדרה-פלרי הוא ללא ספק הפתעת הפלייאוף העונה. שוער שנחשב לבינוני בשלוש העונות שלו עד כה בליגה, ועם ניסיון של סדרת פלייאוף אחת שבוודאי ירצה לשכוח, הפך בפלייאוף הזה למפלצת. הוא מוביל את טבלת השוערים בפלייאוף עם 93.8 אחוזי הצלה, בניצחונות (12) ושני לכריס אוזגוד עם ממוצע ספיגה של 1.7 שערים למשחק. וזה כשהוא משחק מאחורי הגנה שעד לא מזמן היתה הכי גרועה בליגה.

הגנה: אם יש לפנגווינס נקודת חולשה, זו ההגנה. אמנם הסטטיסטיקה בפלייאוף עד כה מרשימה (1.86 שערי חובה למשחק, פחות מ-28 נסיונות הבקעה של היריבה) אבל פיטסבורג עוד לא עמדה מול התקפה ברמה של דטרויט. סרגיי גונצ'ר וברוקס אורפיק ינסו לעצור את הקו החזק יותר של דטרויט, אבל מול הקבוצה שמגיעה להכי הרבה הזדמנויות הבקעה בפלייאוף (36.3 למשחק) צריך יותר מזה ואי אפשר להסתמך על הכושר המצוין של מארק אנדרה-פלרי בלבד.

התקפה: סידני קרוסבי ויבגני מלקין הם צמד הסנטרים הטוב ביותר בליגה, ואם יישארו יחד עוד כמה עונות אולי אף יהפכו לטובים בהיסטוריה. וזה רק מתחיל לתאר את הכישרון והמחץ בהתקפה של הפנגווינס. הצלחת לעצור את קרוסבי? קיבלת את מלקין. הסתדרת איכשהו עם שניהם? ג'ורדן סטאל יעניש אותך. ועוד לא דיברנו על מריאן הוסה (טרייד מצוין של פיטסבורג בדד-ליין), פטר סקורה וריאן מלון. פיטסבורג היא הכובשת המצטיינת של הפלייאוף (3.64 שערים למשחק) יש לה ארבעה שחקנים עם 15 נקודות או יותר כשסידני קרוסבי מוביל את הפלייאוף בנקודות (21) וכל זה ב-14 משחקים בלבד. בהנחה שההגנה של הפנגווינס לא תלקק דבש מול החלוצים של דטרויט, ההתקפה תהיה חייבת לספק את הסחורה, ונראה שבהחלט יש כאן על מי לסמוך.

אז מה יהיה?: עד עכשיו הפנגווינס טיילו להנאתם במשך שלושה סיבובים. כעת הם יפגשו את קבוצה טובה בהרבה מהיריבות שלהן עד עכשיו, כזאת שסיימה עם המאזן הטוב ביותר בעונה הסדירה, ובלי יתרון הביתיות. המשחק הראשון יהיה משחק מפתח. אם פיטסבורג תפסיד אותו, היא תמצא את עצמה במצב לא מוכר, כשהיא בפיגור. איך פיטסבורג תתמודד עם המצב הזה, זה מה שישפיע על המשך הסידרה. אם תנצח, לעומת זאת, הלחץ יעבור לדטרויט וזה ישחק לטובת הפינגווינס.

מבחינה מקצועית, המפתח לניצחון של פיטסבורג בסדרה הוא ההתקפה. אם פיטסבורג תצליח לגרור את הסידרה למשחקים עם תוצאות גבוהות, יש לה יתרון עם שלושה קוי התקפה שיכולים לייצר נקודות ועם המון כשרון. אם פיטסבורג תצליח ללחוץ על ההגנה של דטרויט כבר מהפתיחה, כמו שדאלאס עשתה במשחק 5 בגמר המערב, היא תוכל להשיג יתרון חשוב נגד הרד-ווינגס בעיקר במשחקי החוץ. נקודת התורפה של פיטסבורג היא חוסר הניסיון שלה. הכוכבים הגדולים הם בסה"כ שחקנים צעירים (קרוסבי, מלקין, סטאל, פלורי) שעדיין לא התמודדו עם הלחץ של סדרת גמר.

תחזית: בסדרה כזאת חייבים לקוות שהיא תימשך 7 משחקים. חוסר הניסיון של פיטסבורג ויתרון הביתיות יטו את הכף לטובת הרד ווינגס במשחק השביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully