וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתאהב מחדש בפאריס

23.5.2008 / 13:27

האלופה בחוץ, האלוף שחוק, מספרי 1 בעולם בסימן שאלה, והטניסאים הצרפתים תקועים. מסקנה: צפו לרולאן גארוס מפתיע ומרגש מתמיד

רבים מגדירים את הרולאן גארוס כאירוע השיא מספר 1 בטניס. עיר האורות הנוצצת ברקע, מזג האוויר מתקרב לשלמות, על המגרש רואים את הטניס הפיזי ביותר שיכול להיות, המשחקים לא נגמרים, והמדורג מספר 1 בעולם הוא לא ממש פייבוריט לתואר.

גרסת 2008 שתצא לדרך ביום שני הקרוב, אמורה לספק את כל אלה, ואפילו יותר. אם בשנים האחרונות נתנו לרפאל נדאל סיכוי של 95 אחוזים לזכות, הרי שזה ירד משמעותית. אם השלימו עם זה שרוג'ר פדרר לעולם לא יזכה בטורניר הזה, הבינו שלא מדובר בחזון אחרית הימים. אם ז'סטין הנין שלטה על החימר הצרפתי בשלוש השנים האחרונות, תוכתר הפעם אלופה חדשה וככל הנראה כזו שלא משתגעת על המשטח הזה.

כן, צפויים לנו שבועיים חלומיים של טניס קשוח, איטי, ומרהיב. בזמן שנותר עד לסרב הראשון, ננסה לצמצם אפשרויות כדי לדעת את מה באמת אסור לפספס. בלי שום קשר, ההמלצה הראשונה שלנו היא לא לפספס כלום.

השיא הספרדי

כמה סמלי שרפאל נדאל תמיד חוגג את יום הולדתו בעיצומו של טורניר החימר הגדול בעולם. האיש שמתיימר להיות שחקן החימר הגדול בעולם, יעשה זאת שוב השנה, ויציין 22 אביבים ב-3 ליוני, אז יתקיים שלב רבע הגמר לגברים. כמובן שאת החגיגה האמיתית הוא מתכנן לדחות בחמישה ימים, ל-8 ליוני בערב. אם זה יקרה, הספרדי יניף את הגביע בפאריז בפעם הרביעית ברציפות, וישווה את שיא הזכיות ברצף של ביורן בורג, שנקבע בשנים 1978-1981. בכל מקרה, נדאל יצטרך לזכות ברולאן גארוס עוד פעמיים לאחר מכן, כדי להשוות את שיא הזכיות הכללי של בורג בטורניר.

כמו שהזכרנו, לא צריך להכתיר את נדאל כל כך מהר השנה. הספרדי כבר עבר את גיל הטיפש-עשרה, מה שאומר שפציעות שונות מתחילות לתת את אותותיהן. נכון להיום, הוא סובל מבעיה בגידים שמאחורי הברך, ו"חי" על משככי כאבים וכדורי ברזל. הפציעה הזאת לא עזרה לרוג'ר פדרר לנצח אותו בגמר טורניר המבורג, אבל "חימריסטים" מדופלמים ינסו לנצל את נקודת התורפה הזאת, מה גם שהם ייפגשו את נדאל לקרב של חמש מערכות – בקיצור, הכל יכול להיות, במיוחד מהסיבוב השלישי ומעלה.

המקום הראשון בדירוג העולמי יצטרך לחכות במקרה הזה. גם אם נדאל יזכה בטורניר, הוא לא יוכל לעקוף את פדרר בדירוג בסיומו. קיים אמנם סיכוי תיאורטי שזה יקרה לפני ווימבלדון, אבל התסריט הוא שנדאל ינצח בגמר, ושפדרר יפסיד בסיבוב הראשון. עוד משהו שנדאל צריך להיזהר ממנו הוא איבוד המקום השני בדירוג לנובאק דג'וקוביץ'. כדי שזה יקרה, דג'וקוביץ' יצטרך להגיע לפחות לאותו שלב שאליו יגיע הספרדי בטורניר.

האתגר הרוסי

שני טניסאים יכולים לעשות היסטוריה באליפות הזאת, ולהשלים זכיות בכל טורנירי הגראנד-סלאם. בכל שנה אנחנו מחשבים את הסיכויים של רוג'ר פדרר לעשות את זה. השנה הצטרפה לפדרר מריה שראפובה, שזכתה באליפות אוסטרליה הפתוחה. הרוסיה תיהנה מחסרונה של ז'סטין הנין הפורשת, והיא גם מדורגת ראשונה בטורניר.

לשראפובה יש תואר מכל טורניר גראנד סלאם אחר בסבב, אבל כמו פדרר, גם היא תמיד התקשתה עם החימר. למעשה, רק השנה היא השיגה את התואר הראשון שלה בקריירה על המשטח הזה, אבל זה קרה על החימר הירוק של אמלייה איילנד בארצות הברית. מדובר במשטח מהיר יותר מהחימר האדום של אירופה, ואיתו האמריקאים, או אלה שגדלו שם, בדרך כלל מסתדרים.

שראפובה הפסידה בהמשך עונת החימר לסרינה וויליאמס ברבע הגמר בצ'רלסטון ופרשה מחצי הגמר מול ינקוביץ' ברומא. סוכנויות ההימורים נותנות לה סיכוי של 1 ל-5 לזכות בתואר השנה, בעוד שאת הסיכוי הגבוה ביותר הן נותנות לסרינה וויליאמס. גם וויליאמס לא משתגעת על חימר אדום, אבל לזכותה יאמר שהיא כבר זכתה ברולאן גארוס ב-2002, ואין שום סיבה שהיא לא תוכל לעשות את זה גם בכושרה הנוכחי.

השאלה הסרבית

רוסיה היא ללא ספק מעצמת טניס הנשים, אבל המעצמה של הטופ 5 בדירוג העולמי היא דווקא סרביה, בזכות המדורגת 2 בעולם אנה איבנוביץ' והמדורגת 3 ילנה ינקוביץ'. למרות הדירוגים המרשימים האלה, השתיים מעולם לא זכו בתואר גראנד סלאם. מוניקה סלש הייתה הטניסאית היוגוסלבית האחרונה שזכתה ברולאן גארוס. זה קרה ב-1992, עוד לפני התפרקותה המוחלטת של המדינה, ולפני שסלש הפכה לאמריקאית.

איבנוביץ' הייתה קרובה יותר לתואר, אחרי שעלתה בשנה שעברה לגמר בפאריז והעונה לגמר באליפות אוסטרליה הפתוחה. ובכל זאת, דווקא ינקוביץ' הייתה זו שהרשימה יותר בעונת החימר הנוכחית, וכיום מדברים עליה כפייבוריטית מבין שתי הסרביות, להפתיע ולהניף גביע. התואר שלה בטורניר רומא היוקרתי, תרם מאוד להערכה הזאת. במקרה של איבנוביץ', נראה כי היא בעיצומו של משברון, ובדרך להפסיד נקודות דירוג בטורניר הזה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הבעיה הצרפתית

כנראה שיש סיבה טובה מאוד לכך שהצרפתים סגרו את הטורניר לטניסאים זרים, החל מהקמתו ב-1891 ועד ל-1925. בשנים ההן, לפחות חלקם יכלו להתגאות בפייבוריטים שלהם. לפני העידן המודרני, עוד היו כמה צרפתים שזכו בתואר, אבל בשנים האחרונות – נראה שטיפוס על מגדל האייפל מהצד החיצוני שלו, יותר פשוט מאשר לשמח את בני עמך, אם אתה טניסאי צרפתי ומתחרה בסבב הגברים. ושיהיה ברור, הצרפתים מייחסים חשיבות אדירה לאירוע הזה. מבחינתם, זכייה ברולאן גארוס היא שוות ערך לזכייה של נבחרת הכדורגל במונדיאל. תשאלו את יאניק נואה, הצרפתי האחרון שעשה את זה ב-1983, והיום הוא מוזכר בנשימה אחת עם רשימת הסופרסטארים של הספורט הצרפתי בכל הזמנים, יחד עם מישל פלאטיני וזינדין זידאן. הזכייה האחרונה של אשה צרפתיה נרשמה אמנם לפני 8 שנים בלבד, אבל החגיגות אז היו מאופקות מכיוון שהצרפתים מעולם לא הכירו במארי פירס, ילידת מונטריאול, כצרפתיה אמיתית.

ולצרפתים יש על מה להתלונן. בכל זאת, לא מדובר בבריטניה, שאירחה מאז ומתמיד את ווימבלדון אבל סבלה ממצוקת טניסאים ברמות הגבוהות. במקרה של אימפריית הטריקולור, מדובר במעצמת טניס הגברים מספר 2 בעולם אחרי ספרד של רפאל נדאל. כמו לספרד, גם הצרפתים מתגאים ב-13 טניסאים במאיה הראשונה בעולם, אחד מהם אפילו בעשיריה הראשונה בעולם. אבל טניסאי הדור המודרני בצרפת: רישאר גאסקה, ג'ו וילפריד צונגה, גאל מונפיס או ז'יל סימון – אף אחד מהם לא היה אפילו קרוב לתואר בפאריז, הם אפילו לא הגיעו לשבוע השני של התחרות. הטניסאי הפעיל הקרוב ביותר לתואר הנכסף היה סבסטיאן גרוז'אן הוותיק, שהגיע לחצי הגמר לפני 7 שנים. מאז, גם הוא לא עבר את השבוע הראשון.

ומה יהיה השנה? קשה להאמין שההעפלה של צונגה לגמר באוסטרליה שינתה משהו בתמונה הכוללת של סיכויי הצרפתים ברולאן גארוס. גאסקה בכושר רע, צונגה סובל מפציעות, מונפיס המוכשר דווקא אוהב חימר – אבל לא הוכיח שהוא מסוגל לעשות עליו דברים גדולים באמת. נראה שאם יש שניים שיכולים להגיע רחוק יותר, הרי שמדובר בפול הנרי מתיאו וג'וליאן בנטו היותר ותיקים, שמתמחים על החימר ומתרגשים פחות מהחברים שלהם.

מי הולך להפתיע?

בטורנירי החימר אנחנו בדרך כלל זוכים להפתעות מרעננות, ואין שום סיבה שזה לא יקרה גם השנה. אז הנה כמה מהשמות שיכולים להגיע השנה רחוק, שלא תגידו שלא אמרנו לכם:

סטניסלס ואוינקה (שוויץ) – לגמרי בלי שהרגשנו, השוויצרים הכניסו טניסאי נוסף לעשיריה הראשונה בעולם, וסטניסלס ואוינקה רואה את רוג'ר פדרר מהקצה השני של הטבלה הזאת. נכון שמקומו של ווינקה ברשימה הזאת גבולי, מאחר והוא כבר טופ 10, אבל מצד שני, הוא עדיין לא עשה משהו כל כך גדול בקריירה שלו – כדי לגרום לכולנו להכיר אותו. הסיבה המרכזית לשיבוצו ברשימה הזאת היא העפלה לגמר טורניר רומא היוקרתי בחודש האחרון.

ניקולס אלמגרו (ספרד) – הטניסאי המדורג 20 בעולם הוא ללא ספק אחד ממומחי החימר הגדולים בסבב, והשנה הוא כבר קטף שני תארים באמריקה הלטינית. על החימר האירופי, הוא הגיע לגמר טורניר ולנסיה.

איגור אנדרייב (רוסיה) – הרוסי המדורג 28 בעולם בולט כמעט בכל התחרויות בהן הוא משתתף, אבל מפשל בשלבים הגבוהים. למרות זאת, מדובר בשחקן חימר מעולה, חזק מאוד פיזית, והכי חשוב – אחד שיכול להתגאות ברקורד של ניצחון על נדאל על החימר.

ורה זבונרבה (רוסיה) – היא מדורגת 12 בעולם, אבל מעולם לא עברה רבע גמר בגראנד סלאם. עם זאת, צריך לזכור שהיו דברים מעולם ובת ארצה אנסטסיה מיסקינה, שזכתה בטורניר ב-2004, לא הייתה הרבה יותר טובה ממנה. זבונרבה היא שחקנית מגוונת ששולטת בכל המשטחים, ואין ספק שהיא יכולה להפתיע את רוב טניסאיות הטופ 10 ביום נתון.

ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) – בת זוגה של שחר פאר בטורניר הזוגות, פתחה את העונה בניצחון על הישראלית בחצי הגמר בגולד קואסט, מאז היא רק פורחת. כיום, היא כבר מקדימה אותה בדירוג העולמי. הבלארוסית העבירה הילוך בעונת החימר, והגיעה לחצי גמר טורניר ברלין ולגמר בפראג.

אליז קורנה (צרפת) – מדובר בפריצה הגדולה של השנה, שבגיל 18 זינקה בתוך חמישה חודשים מהמקום ה-55 ל-20 בדירוג העולמי, והפכה לטניסאית הצרפתיה מספר 2. לא פחות חשוב, את שני הגמרים שלה העונה היא השיגה בטורנירי חימר באקפולקו וברומא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully