וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדיננד: "רק אם ננצח, אראה עצמי שחקן יונייטד אמיתי"

ריו פרדיננד מתרגש לקראת גמר ליגת האלופות. קבוצתו של גרנט משדרת אופטימיות זהירה, בעוד מוריניו בטוח: "בגמרים אין פייבוריטיות"

וידאו: רויטרס

רגע השיא של עונת הכדורגל האירופי מתקרב, ואיתו מפלס הלחץ בקבוצות, והנסיונות להכחישם. גמר ליגת האלופות ייצא מחר (רביעי, 21:40, שידור ישיר בערוץ 2) לדרך, ויהווה רגע היסטורי בתולדות המפעל: מדובר בגמר הכל-אנגלי הראשון.

בדרך למעלה

בעוד שהפעם האחרונה שהיונייטד הגיעה למעמד היתה במשחק הבלתי נשכח נגד באיירן מינכן ב-1999, עבור צ'לסי זהו הגמר הראשון. המתח, העצבים, הלחץ, והציפיות בהתאם. במיוחד אחרי המאבק העיקש בין שתי הקבוצות על התואר המקומי, שנמשך עד המחזור האחרון.

לאחר שבימים האחרונים היו חששות לגבי תקינות המגרש, שחרר דייויד טיילור, המזכיר הראשי של אופ"א, הודעת הרגעה, ואמר שכר הדשא במצב מצוין. גם מישל פלאטיני במרגיעים, וכל הנוגעים בדבר משתדלים לשדר אך ורק אופטימיות לקראת הגמר הגדול, גם עבור עשרות המיליונים שייצפו מהמשחק בביתם, וגם עבור עשרות אלפי האוהדים האנגלים שעשו דרכם למוסקבה. כל שנותר כרגע הוא לקבל אלופת אירופה חדשה.

בדרך לדאבל?

מעמד גמר ליגת האלופות מביא איתו באופן אינסטנקטיבי פלאשבקים לגמר ליגת האלופות הקודם בו היתה הקבוצה נוכחת, מול באיירן מינכן ב-1999. אז ביצעה הקבוצה את אחד המהפכים הגדולים בתולדות המשחק, והניפה תואר מדהים. עבור ראיין גיגס, שהיה ונשאר חלק חשוב מהמועדון, יש מספר קווים מקבילים בין הקבוצה ההיא, והנוכחית. "הקבוצה הזאת בהחלט מזכירה לי את זו של 1999", אמר הקשר הוולשי, "בעיקר מנטאלית". לריו פרדיננד, ברור לגמרי כי מדובר במשחק שיוצר אגדות. "אם ננצח, רק אז אראה בעצמי שחקן מנצ'סטר יונייטד אמיתי".

במועדון הפאר משדרים אופטימיות. קרלוס טבז: "אנחנו טובים יותר מצ'לסי, וזו בעיה פסיכולוגית עבורם. הם אומרים שהעבודה שזכינו באליפות אנגליה היא סיפור אחר, אבל אנחנו משוכנעים שלזכייה שלנו תהיה השפעה. אנחנו פייבוריטים ולא מודאגים. צ'לסי חייבת לנצח כדי לסיים את העונה עם תואר, כך שהלחץ עליהם יהיה עצום".

גם מאמן האלופה, אלכס פרגוסון, בטוח ביכולת קבוצתו: "אני סומך על השחקנים שלי. זה הגמר הרביעי שלי, כך שאני רגוע. הכל תלוי באיך אתה מתייחס לגמר אירופי, וזו גם תהיה הסיטואציה עבור אברם. אני מאמין שיהיה משחק שקול".

אין ספק לגבי השחקן המרכזי בגמר, מדובר בשחקן המרכזי בכל העונה האירופאית. המגה סטאר האולטימטיבי של הענף, כריסטיאנו רונאלדו. גם מייקל קאריק יודע את זה. "אלה בדיוק המשחקים בהם הוא מצטיין, ואין משחק יותר גדול מזה", אמר הקשר. בהתייחסו למשחק, אמר קאריק: "אנחנו מרגישים נהדר הודות לזכייה באליפות, אבל נהיה חייבים להיות בשיאנו כדי להניף את הגביע".

גם סר בובי צ'רלטון האגדי נותן כבוד: "אם רונאלדו יבקיע בגמר וננצח, הוא יוכתר כאחד הכדורגלנים הגדולים שראינו." הקשר, שהבקיע מעל 40 שערים בכל המפעלים העונה, מפתיע אפילו את עצמו: "אני מופתע מכמות השערים שהבקעתי העונה, אני אפילו לא חלוץ. אבל כדי להיות הכי טוב בעולם אני צריך לזכות בליגת האלופות".

הרכב משוער מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר; ווס בראון, נמניה וידיץ', ריו פרדיננד, פטריק אברה, פול סקולס, מייקל קאריק, ג'י-סונג פארק, כריסטיאנו רונאלדו, ווין רוני, קרלוס טבס.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בדרך לסינגל?

מהצד השני, בצ'לסי מגיעים למשחק בתפקיד האנדרדוג. למרות שבמועדון הלונדוני משתדלים שלא להודות בזה, זכייתה של מנצ'סטר יונייטד באליפות המקומית הקנתה לקבוצתו של פרגוסון ביטחון עצמי רב ביכולתם, בעוד לכחולים לא נותר אלא לנצח, כדי לסיים את העונה עם תואר כלשהו. החדשות הטובות עבור חבורתו של גרנט מגיעות מהצד הרפואי, כאשר נקבע סופית כי ג'ון טרי, ריקרדו קרבאליו ודידיה דרוגבה יהיו כשירים למשחק, אך באותו זמן התברר כי שיתופו של מגנה השמאלי, אשלי קול, מוטל בספק.

החלוץ מחוף השנהב נשאל בימים האחרונים על עתידו במועדון, ונשמע מעט יותר מפויס מבדרך כלל. "למשפחה שלי ולי טוב בלונדון, ולא מזמן קניתי כאן בית חדש. אני מנסה להגיע להחלטה הטובה ביותר בנוגע לעתידי".

באשר למשחק, צ'לסי תנסה שלא לתת לחוסר הנסיון שלה במפעל להשפיע. העובדה שמדובר בהופעה הראשונה של המועדון בגמר ליגת האלופות לא אמורה להשפיע, כך לפחות חושב מאמנה לשעבר, ז'וזה מוריניו. "המשחק יהיה צמוד, חמישים חמישים. אין אף סודות בין שתי הקבוצות, ובגמרים אין פייבוריטיות, בטח כששתי הקבוצות מאותה מדינה".

פטר צ'ך, שוערה הנפלא של צ'לסי, בטוח כי הפסד התואר המקומי לא ישפיע לרעה על קבוצתו, להיפך: "אחרי שהפסדנו את האליפות, יש לנו מוטיבציית יתר. אנחנו לא רוצים לראות את מנצ'סטר חוגגת שוב", אמר הצ'כי.

טן קאטה, עוזר המאמן, משדר אופטימיות זהירה. "יונייטד שיחקו כדורגל נהדר השנה, אבל אנחנו משתפרים ובמומנטום חיובי. חשוב שנעלה עם ביטחון. זה לא יהיה משחק ליגה אנגלית טיפוסי, אני חושב שיהיה משחק מהנה".

פרנק למפארד חושש מעוד טראומה של קבוצתו במפעל, אחרי שתי ההדחות הכואבות מול ליברפול. "היינו קרובים יותר מדי פעמים", אמר למפארד, "וכל ההזדמנויות שפספסנו הופכות אותנו לרעבים יותר. אף אחד לא זוכר את המפסידים בגמר".

"זה המשחק הכי גדול שהייתי מעורב בו בקריירה שלי", הודה ג'ון טרי, ולמפארד סיכם: "זה הולך להיות רגע מכונן בקריירה של כולנו".

ולבסוף, יש גם אברם גרנט אחד. מאמנה הישראלי של צ'לסי יודע שזה עלול להיות המשחק האחרון שלו בכחול, אפילו אם יזכה בתואר, והוא משתדל שלא להתייחס לנושא. גרנט משדר ביטחון עצמי, וחושב שבמשחק מהסוג הזה לא נראה דברים חדשים. "פרגוסון לא יכול להפתיע אותי ואני אותו, שתי הקבוצות מכירות את החולשות אחת של שניה". המאמן הישראלי דיבר בין השאר גם על ההשראות שלו. "אני אוהב ללמוד ממנהיגים. יש לי תמונות של גאנדי, צ'רצ'יל, סאדאת, ג'ורדן ומרטין לותר קינג. כולם היו אנשים גדולים כי הם הלכו עם הדרך שלהם עד הסוף."

כשנשאל על ידי אחד מאנשי התקשורת במסיבת העיתונאים אם ישתה עם רומן אברמוביץ' כוס וודקה במקרה של ניצחון, חייך גרנט. "אני לא שתיין גדול, אבל אם ננצח מחר אשתה יותר מכוס". בהתייחסו למצב המנטאלי של השחקנים, אמר אברם, "לא צריך לדרבן שחקנים, הם מגיעים עם מוטיבציה גבוהה מראש". עכשיו, כל שנותר לראות הוא האם מוטיבציה גבוהה מספיקה כדי לזכות בגביע האלופות. למנצ'סטר יונייטד זה לא הזיק ב-1999.

הרכב משוער צ'לסי: פטר צ'ך, מיקל אסיין, ג'ון טרי, ריקרדו קרבאליו, אשלי קול, קלוד מקאללה, פרנק למפרד, מיכאל באלאק, ג'ו קול, דידייה דרוגבה, פלורן מאלודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully