וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה נגד ההתאחדות ומועצת ההימורים

מיכה לינדנשטראוס תקף בחריפות בדו"חו השנתי את התנהלות ההתאחדות לכדורגל והמועצה להסדר ההימורים בספורט. חשד למינויים פוליטיים

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, פרסם היום (שלישי) את הדו"ח השנתי שלו. דו"ח המבקר מתייחס הפעם גם למועצה להסדר ההימורים בספורט וההתאחדות לכדורגל בישראל ולדרך קבלת החלטות פסולה באירגונים אלה, לדעתו של המבקר.

לינדנשטראוס בדק את התנהלות הגופים בפרויקט הקמת מגרשי ספורט ביוזמת ההתאחדות האירופית. המתקנים אמורים היו לפתח את הספורט הקהילתי בארץ וההתאחדות האירופית לכדורגל העניקה לכל אחת מ-52 ההתאחדויות החברות בארגון, מענק בסך מיליון פרנקים שוויצרים (3.5 מיליון שקל) עבור הפרויקט. ההתאחדות לכדורגל, אז בראשותו של איצ'ה מנחם, פנתה למועצה להסדר ההימורים בספורט וביקשה ממנה להצטרף לפרויקט ובעצם להגדיל את כמות המגרשים שייבנו במסגרת הפרויקט.

הממצאים העיקריים בדו"ח מגלים חריגות והתנהלות לא תקינה של ההתאחדות לכדורגל והמועצה להסדר ההימורים בפרויקט זה. איצ'ה מנחם, אז יו"ר ההתאחדות, מואשם בכך שהעביר מידע חלקי ולא מדויק למזכירות ההתאחדות. המזכירות, על פי המבקר, לא שותפה בהחלטה להרחיב את הפרויקט ומנחם מסר לה את ההודעה בנושא רק בדיעבד, לאחר שהתקבלה ההחלטה. המבקר רואה בהתנהלות זו כהתנהלות פסולה.

עוד קובע המבקר כי יו"ר ההתאחדות התחייב על כספים לטובת הפרויקט מבלי שהיה לו את מקור המימון התקציבי לנושא זה. "לא נעשה תהליך קבלת החלטות ראוי, וההתאחדות לא בחנה חלופות להצעות שהוצגו לפניה לגבי הפרויקט, היקפו, תקציבו ואופן ביצועו".

עוד נכתב בדו"ח כי המועצה להסדר ההימורים בספורט שקלה להעסיק שני חברי מרכז ליכוד כיועצים בפרויקט. אולם אין שום מסמך רשמי של המועצה המאשר את הצורך בהעסקת יועצים כלשהם בפרויקט. מנכ"ל המועצה דאז, שאול שניידר, גרם, על פי דיווחי המבקר, להעסקת שני היועצים בחברת משכ"ל- חברה הנותנת שירותי ניהול לגופים ציבוריים אשר נבחרה לנהל את הפרויקט ע"י המועצה להסדר ההימורים, ובכך עקף, לכאורה, את האיסור החוקי למנות יועצים בפרויקט מבלי שיש בכך צורך מוכח. המבקר מכנה מינויים אלה כ-"ראיה לכאורה, לקיומו של מניע פוליטי מפלגתי פסול במינוי".

"למדנו את הדו"ח ואת הערות המבקר"

ההתאחדות הגיבה על הממצאים בדו"ח המבקר:

"אנו מקדמים בברכה את בדיקתו של מבקר המדינה בנושא הקמת מיני- מגרשים בפריפרייה, בישובים נזקקים ובכל מדינת ישראל. ההתאחדות השיבה למבקר בתגובה ארוכה, מפורטת ומנומקת, כשחלק מתשובות ההתאחדות התקבלו והניחו את דעת המבקר, וחלקן עדיין מצויות במחלוקת".

"יחד עם זאת למדנו את הדו"ח ואת הערות המבקר, ובכל המקומות והנקודות בהם נדרשו שיפור וייעול, נבצע זאת. יש לזכור כי עוד לפני דו"ח המבקר ביצעה ההתאחדות בשנה האחרונה שינויים מנהליים ואימצה תקני איכות וניהול בינלאומיים, ולראייה- ההתאחדות הישראלית היא בין שלוש ההתאחדויות היחידות באירופה שקיבלה את תקן האיכות הבינלאומי iso 9001".

"יש להדגיש כל הכספים, הינם כספים ששולמו ע"י אופ"א, יועדו לפרויקט זה, הועברו להתאחדות הישראלית מאופ"א, ושולמו ע"י ההתאחדות לאחר השלמת והקמת המגרשים. מדובר בלא יותר ממיליון פרנקים שוויצריים (כ-3.5 מליון ¤)".

בסיכום התגובה נאמר: "יחד עם הערות המבקר אין לשכוח את מהות העניין ואת העיקר: הקמתם, בשיתוף אופ"א והמועצה להסדר ההימורים בספורט, של למעלה מ- 100! מיני-מגרשים לטובת הקהילה, מגרשים שפרושים היום באור עקיבא, כפר קרע, אבו סנאן, נתיבות, רמלה, שדרות, טייבה, מעלות, באר שבע, מרום הגליל ובעוד עשרות ישובים ברחבי ישראל ומשמשים אלפי ילדים. מגרשים אלה הינם חלק מתרומתה של ההתאחדות לקהילה ולנוער, תרומה העומדת לנגד עינינו בכל רגע ורגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully