וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארוסי ניצחה את יאנאקיס

אולימפיאקוס הפסידה 86:75 למארוסי, והסדרה עומדת על 2:2. ברצלונה בחצי הגמר אחרי 83:92 על בילבאו, ולנסיה ניצחה את טאו ויטוריה 89:93

בכל יבשת אירופה נכנסות הליגות המקומיות לישרות האחרונה, ואיתה ההכרעות על מאבקי האליפות. בהולנד נפתחה הערב (ראשון) סדרת הגמר, כשעל תואר האליפות נלחמים שני ישראלים. מצד אחד נמצא אריק שיבק, המאמן את אמסטרדם, ומן העבר השני ניתן למצוא את רועי ברקוביץ', המשחק בדן בוש. אמסטרדם, שהוליכה במשך רוב העונה את הליגה, ניצחה את המשחק הראשון בביתה, 63:78, ושמרה על הביתיות.

הפתיחה היתה דווקא של האורחים, שהוליכו במהלך הרבע הראשון, אבל ריצת 10:20 של אמסטרדם ברבע השני ביחד עם רבע אחרון מצויין שלהם, העניקו להם את הניצחון. טדי גיפסון הוליך את דן בוש עם 16 נקודות, כשפטרבן פאסן מסייע לו עם 13 ו-8 ריבאונדים. לאמסטרדם קלעו דארל טאקר עם 14, ורוברט אוונס עם 13. רועי ברקוביץ' שיחק 13 דקות וסיים ללא נקודות, אך הוסיף 3 אסיסטים, 3 ריבאונדים ו-2 חטיפות.

אחרי שהפסידו את המשחק הראשון בסדרה 85:72 לחובנטוד, אירחה היום (ראשון) ג'ירונה את המשחק השני, והשוותה את הסדרה ל-1:1 בעזרת ניצחון 83:91. הרבע הראשון היה צמוד, כשמארק גאסול, ה-MVP של הליגה הספרדית, שולט ברחבות ומוריד את ג'ירונה ליתרון 17:21 בסיום הרבע. אל הרבע השני עלתה חובנטוד עם התקפה עדיפה בהרבה, קלעה באחוזים טובים יותר, והפכה את התוצאה כדי לרדת להפסקה עם יתרון נקודה. אלא שביציאה מחדרי הלבשה כנראה הבינו בג'ירונה כי המחצית הזו עשויה להיות האחרונה שלהם העונה, ושיחקו בהתאם.

גאסול חזר להיות דומיננטי, ובעזרתו, פתחו פער ברבע השלישי ועד הסיום רק הגדילו אותו. 83:91 בסיום, ו-1:1 בסדרה. המשחק הבא בבדאלונה. את ג'ירונה הוביל גאסול, עם 25 נקודות (10 מ-12 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים. מהצד השני, חובנטוד סבלה מיום חלש של כוכבה, רודי פרננדז, שסיים עם 10 בלבד. ריקי רוביו סיים עם 12 משלו.

הראשונה בספרד להעפיל לחצי הגמר היא דווקא ברצלונה, שגברה הערב על בילבאו 83:92, וסגרה סוויפ של 0:2 בסדרה. בשלב הבא היא תפגוש במנצחת בין חובנטוד בדאלונה לבין ג'ירונה. ברצלונה הוליכה מהפתיחה, וריצה בסיום הרבע השני הובילה אותה ליתרון 6. פתיחה טובה של הרבע השלישי העלתה אותה ליתרון דו ספרתי, אותו היא לא שמטה עד לסיום. אלכס אקר סגר מסגר נהדר והוליך את קלעי ברצלונה עם 31 נקודות (5 מ-6 לשלוש), וארסן איליאסובה סייע לו עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים. לבילבאו: לוק רקר 18, מרסלו הוארטס 16.

ולנסיה הגיעה למשחקה הביתי מול טאו ויטוריה במצב דומה לזה של ג'ירונה. גם הם הפסידו את המשחק הראשון בחוץ, וגם הם ידעו כי הפסד נוסף יגמור להם את העונה. חניכיו של נבן ספאחיה דווקא פתחו את המשחק היטב, ותוך שהם מציגים התקפה נפלאה ומאוזנת עלו ליתרון 22:28 בסוף הרבע, ושמרו עליו עד המחצית. ברבע השלישי סוף סוף הופיעו שחקני ולנסיה, ובתצוגה התקפית של 32 נקודות ברבע, עלו לרבע האחרון ביתרון נקודה. הרבע המכריע היה צמוד וקשוח, אך ולנסיה הצליחה לשמור על יתרונה הקטן עד הסיום, ולכפות משחק שלישי. את המנצחים הוביל שמונד וויליאמס עם 28 ו-9 אסיסטים. רובן דגלאס הוסיף 22. 23 נקודות ו-13 ריבאונדים של טיאגו ספליטר, בתוספת 18 של פריג'יוני לא הספיקו לטאו.

אולימפיאקוס ממשיכה להסתבך

העונה ההפכפכה של אולימפיאקוס ופנאיוטיס יאנאקיס רשמה לעצמה עוד פרק הערב, כשבמצב של 1:2 בסדרה מול מארוסי בחצי גמר הפלייאוף היווני, ומרחק משחק אחד מגמר הפלייאוף מול היריבה השנואה, פנאתינייקוס, היא נחלה הפסד, 86:75. עכשיו ייאלצו האדומים לנצח את המשחק החמישי והמכריע, אחרת גם השינוי שהכניס יאנאקיס לקבוצה לא יצליח להפוך את העונה לבהירה יותר.

המשחק נפתח טוב, ושתים הקבוצות היו צמודות זו לזו, אך לקראת סיום המחצית החלה מארוסי לתפוס שליטה, ולרבע האחרון היא כבר עלתה כשהיא אוחזת ביתרון 14. אולימפיאקוס עוד עשתה קולות של חזרה והורידה ל-6, אבל המארחים לא נתנו לה יותר מזה, וכפו משחק חמישי ומכריע. קלעו למארוסי: ג'רוד סטיבנסון 21, מיליסאייביץ' 20. לאולימפיאקוס: לין גריר 17, ג'יאניס בורוסיס ורודני בלקני 11 כל אחד.

את ההפתעה הגדולה של הפלייאוף האיטלקי סיפקה מילאנו, שהדיחה הערב את מונטגראנו החזקה, שהציגה עונה מצויינת, והיתה מהמועמדות לאליפות. מילאנו, שסיימה את הליגה במקום ה-5, ניצחה 61:78 במשחק החמישי, וסגרה את הסדרה עם 2:3, ועלייה לחצי הגמר, שם היא תפגוש את סיינה. הרבע הראשון עוד היה צמוד, אבל אז השתלטה מילאנו על המשחק, ועלתה ליתרון דו ספרתי. ברבע השלישי הצליחו המארחים לחזור למשחק, אבל אז לחצה מילאנו על הדוושה, וניצחה את המשחק והסדרה. דאנילו גאלינרי חגג עם 27 נקודות ו-10 ריבאונדים, ודושאן ווקצ'ביץ' סייע לו עם 12 נקודות. למונטגראנו: ג'ובי תומאס ושארוד פורד 13 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully