וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקיע השביעי

ליון זכתה באליפות שביעית ברציפות עם 1:3 באוקזר, בורדו הסתפקה בסגנות אחרי 2:2 עם לאנס, שירדה. מארסיי תהיה במוקדמות הצ'מפיונס

בשנים האחרונות התרגלנו לראות את האליפות בצרפת מוכרעת מחזורים רבים לפני סיום העונה, אבל השנה ליון סידרה לנו סיום צמוד מהרגיל. ועדיין, האלופה הנצחית עשתה את זה בפעם השביעית ברציפות, אחרי שהגיעה מעט לחוצה אחרי שהפער בינה לבין הדולקת בעקבותיה, בורדו, עמד על שתי נקודות בלבד, אבל התעלתה עם 1:3 באוקזר שהבטיח לה כתר נוסף. בורדו נאבקה מול לאנס, הנלחמת על חייה, וסיימה רק ב-2:2, שלא היה מספיק לה גם במקרה של מעידה של ליון.

אז לאנס לא עשתה מספיק כדי להינצל, וירדה לליגה השניה אחרי עונה מאכזבת ביותר, במהלכה גם מינויו של ז'אן פייר פאפן למאמנה לא עזר להצילה. במשחק המדהים של המחזור ניצחה מארסיי 3:4 את שטרבסורג, וניצלה את הפסדה של נאנסי 3:2 לראן כדי לתפוס את המקום השלישי המוביל למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. פאריס סן ז'רמן (עם 1:2 על סושו) וטולוז (עם 1:2 על ואלנסיין) עשו את שלהן כדי להינצל, והיו שורדות גם במידה ולאנס היתה מנצחת את המשחק שלה.

אוקזר - ליון 3:1

בשבועות האחרונות הופנו ביקורות רבות כלפי אלן פרין, אבל בסופו של דבר ייתכן שפרין יצחק על כולם כמאמן הראשון בהיסטוריה של ליון שזוכה בדאבל, אם ינצח את פאריס סן ז'רמן בגמר הגביע בשבוע הבא. החניכים שלו לא חיכו הרבה כדי לעלות ליתרון, וכבר בדקה הראשונה כבש קארים בנזמה, מלך שערי הליגה, את הראשון. עוד לפני שאוקזר הבינה מה קורה הבקיע פרד את השני בדקה התשיעית, והעסק נסגר למעשה. השבדי קים קאלסטרום כבש את השלישי בדקה ה-53, לפני שפרדריק תומאס צימק למקומיים בדקה ה-78.

לאנס - בורדו 2:2

כשהיא כבר יודעת שליון מובילה בבטחה, הבינה בורדו שבאליפות היא כבר לא תזכה. אבל מנגד היא פגשה קבוצה שנלחמה על חייה, כשהיא מודעת לכך שגם ניצחון עלול שלא להספיק לה במאבקי התחתית. פרננדו קבאנגי שבר את ליבם של האוהדים המקומיים עם שער בדקה ה-65, לפני שאוליבייה מונטרוביו איזן כעבור חמש דקות. דויד בליון החזיר את היתרון לאורחים, ותופילו מאלודה חילק את הנקודות עם שער שוויון בדקה ה-85, שכבר לא הציל את לאנס.

מארסיי - שטרסבורג 3:4

התכולים כבר ראו את ליגת האלופות מתרחקת, לפני שקאמבק גדול עזר להם להשיג ניצחון דרמטי, ותודות לניצחון של ראן על נאנסי הם הסתננו גם השנה למוקדמות הצ'מפיונס. החגיגה החלה מרגליו של מאמדו ניאנג בדקה השביעית, לפני שג'יימס פנשון השווה כעבור ארבע דקות.

קווין גאמיירו הדהים את הסטאד ולודרום בדקה ה-19 כשהעלה את האורחת ל-1:2, אבל מהפך זריז של ג'יבריל סיסה וסאמיר נאסרי בדקות האחרונות של המחצית הראשונה החזירו את המקומיים ליתרון. הדרמה התגברה כשהניגרי סיימון זנקה השווה פעם נוספת בדקה ה-75, אבל המילה האחרונה היתה של סיסה, שכבש עשר דקות לסיום את שער הניצחון, שהיה שווה הרבה כסף ויוקרה לקבוצה מעיר הנמל.

נאנסי - ראן 3:2

נאנסי הקטנה היתה כל כך קרובה לרשום הופעה סנסציונית בליגת האלופות, אבל כשלה רגע לפני קו הסיום עם הפסד ביתי מתסכל. כריס מאלונגה העלה את קבוצתו של פאבלו קוראה ליתרון מוקדם בדקה השביעית, אבל ראן הגיבה בשערים של סטפן אמביה בדקה ה-31 ומיכאל פאז'יס בדקה ה-47 שהפכו את התוצאה. אנדרה לואיס השאיר את החלום של המקומיים בחיים בדקה ה-54, אבל פאז'יס תקע את המסמר האחרון בדקה ה-57 עם שער הניצחון של ראן.

סושו - פאריס סן ז'רמן 2:1

הפריזאים חששו מאוד מירידה ראשונה בתולדותיהם לליגה השניה, אבל בסופו של דבר הצליחו לשרוד אחרי עונה מסויטת במיוחד. למחזור האחרון הם כבר הגיעו כשגורלם בידם, וצמד של אמארה דיאנה בדקות 22 ו-81 סידר להם סיומת מתוקה. גיורן 'נדאו הסנגלי השווה זמנית לסושו.

טולוז - ואלנסיין 1:2

טולוז, שהתחילה את העונה במוקדמות ליגת האלופות שם הפסידה לליברפול וסיימה אותה כשחרב הירידה מונחת על צווארה, ניצלה גם היא ועשתה זאת עם ניצחון. ג'רמי מתיו כבש כבר בדקה הרביעית, יוהאן אודל מתח את העצבים של האוהדים המקומיים עם שער שוויון בדקה ה-37, אבל פאנצ'י סירייה צחק אחרון בדקה ה-74.

משחקים נוספים:

ניס - קון 1:3
לוריין - ליל 1:1
סט אטיין - מונאקו 0:4
מץ - לה מאן 3:4

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully