וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגמר, וכיף שנגמר ככה"

17.5.2008 / 22:05

אבי נמני ניצל את תפאורת הניצחון על מכבי פ"ת, נפרד מהמדים הצהובים ומהאוהדים שליוו אותו במשך שני עשורים: "אני לא קיים בלעדיהם"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

עבור אוהדים רבים זה היה אחד הרגעים המרגשים של השנים האחרונות, עבור אחרים זה היה אולי רגע של נחת. מה שבטוח, הכדורגל הישראלי נפרד הערב (שבת) מאחד מכוכביו הגדולים והמשמעותיים ביותר בשני העשורים האחרונים - אבי נמני. קשה למצוא שחקנים כל כך נערצים על ידי האוהדים שלהם בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי בכלל, ואין ספק שמכבי תל אביב אחרי פרישתו של נמני כשחקן, כבר לא תהיה אותה מכבי תל אביב - לטוב ולרע.

"תם עידן אבי נמני"

הערב הזה היה אמור להיות מושלם עבור נמני, אם הכל היה עובד לפי התכנון. כלומר, אם מכבי תל אביב הייתה מובילה בביטחה והמנג'ר היה נכנס כמחליף כ-10 דקות לסיום. בפועל, המצב היה הרבה יותר מסובך, ורק אחרי שער הניצחון של אלן מסודי בדקה ה-87, נמני נקרא על ידי ניר לוין לשמש כמחליף אחרון, תפקיד שספק אם יש מישהו מאוהדי מכבי תל אביב, שזוכר מתי בוצע על ידי הסמל הגדול ביותר של המועדון. בהתחלה הוא סירב, בהמשך שוכנע ועד שהוא כבר נכנס הראה השעון ארבע דקות בתוך תוספת הזמן. הוא הספיק לנסות ולהשתלט על כדור שוער אחד, לפני שמאיר לוי שרק לסיום המשחק.

בסוף הוא ביצע את "הקפת הקריירה" שלו מול כעשרת אלפים אוהדים, ולא הסתיר את רגשותיו. אחרי כמה דקות של רגיעה בחדר ההלבשה, נמני יצא לתקשורת. על העובדה שהוא לא נכנס בשלב מוקדם יותר הוא סינגר ואמר: "הקבוצה היא מעל לכל. אני לא יכולתי להיכנס מוקדם יותר בגלל הכושר, וזה לא התאפשר בשלב אחר". נמני העדיף להתייחס לאווירה, התפאורה והתחושות ואמר: "אני מאוד מתרגש ואני לא אשכח את כל האנשים האלה שנתנו לי כל כך הרבה כבוד. זו תחושה שאי אפשר להסביר אותה, איצטדיון מלא עם עידוד כזה. את מה שקרה פה אני אקח לכל החיים".

נמני המשיך במילות סיכום: "תם עידן אבי נמני כשחקן. זה קריירה ארוכה, זה הרבה מאוד זמן וזו אהבה שאי אפשר להבין אותה. בתור שחקן עשיתי הכל כדי להוביל את מכבי תל אביב למקומות רחוקים, עכשיו אני אנסה לעשות את זה בכובע אחר. הנעליים שלי כבר נתלו מזמן ואני יודע לעשות את ההפרדה. זה נגמר, וזה כיף שזה נגמר ככה".

נמני גם דאג לשלוח מסר לקהל של מכבי תל אביב ואמר: "אני מודה לכל מי שהיה מעורב בערב הזה ובמיוחד לקהל, שבלעדיו אני לא קיים, הוא הפך אותי למה שאני. הדבר הכי חשוב לי הוא שנשארנו בליגה. אני מבקש להודות היום לאלון צור, חבר ילדות אישי שליווה אותי לאורך כל הקריירה, זה האיש הכי קרוב אליי, הוא היה הקמע שלי ואני מקדיש לו את רגעי האושר שלי היום, אני יודע שהוא צפה במשחק בטלוויזיה בארה"ב, אני מודה לו על הכל".

מאמנה של מכבי תל אביב, ניר לוין, סיכם: "היה פה תסריט שגם ניצחנו וגם אבי נמני פרש כמו שצריך לפרוש. זה ניצחון גם של אבי נמני, זה ניצחון של אופי בדקות האחרונות". על העובדה שנמני נכנס רק בשניות הסיום אמר לוין: "נמני אמר לי 'קודם כל הקבוצה והתוצאה', אבל עם קריירה כמו שלו היינו חייבים לתת לו את הכבוד. גם אם היה תיקו, ידעתי שהוא ייכנס".

חלוץ הקבוצה, יאניק קמנאן, שפך מחמאות גם הוא על הסמל הצהוב: "הפעם האחרונה שראיתי מפגן כזה של אהבה כלפי שחקן היתה כשדויד ז'ינולה פרש מטוטנהאם, והיום זה היה באותו סדר גודל. יש לנו את המזל לשחק עם אבי בקבוצה. ראיתי כמה משחקים שלו בטלוויזיה וחבל שלא יצא לי לשחק איתו יותר, יש הרבה מאוד דברים שאנחנו יכולים ללמוד מאדם ושחקן כזה גדול".

המאמן המאוכזב של הערב הזה, ניצן שירזי, סיכם: "תמיד כיף לשחק באווירה כזאת, אבל זו הקוטביות של הכדורגל. בדקה ה-87 היינו הולכים עם תיקו והיינו מרוצים. כשאתה סופג שער בדקות האחרונות ומחמיץ מצד שני זה מאכזב. קיבלנו גול משניה של חוסר ריכוז. הפסטיבל שלפני המשחק לא הפריע לנו, מכבי מועדון ענק. למרות שהפסדנו נישאר בליגה. זה יהיה קשה, ועד הרגע האחרון. 4 נקודות יבטיחו לנו את ההישארות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully