וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: אין שני לאיברהימוביץ'

לאחר שנעדר חודש וחצי עקב פציעה חזר איברהימוביץ’, ובצמד גדול הביא לאינטר אליפות עם 0:2 על פארמה, שירדה. קטאניה-רומא 1:1

לאחר שגרמה לאוהדיה התקפי לב מרובים, זכתה היום (ראשון) אינטר באליפות ה-17 בתולדותיה, אחרי ניצחון 0:2 דרמטי על פארמה. במשך 61 דקות היה נדמה כאילו תצליח הלוזרית הנצחית של איטליה לאבד עוד תואר, כשם שעשתה בעונת 2002. אלא שאחרי מחצית מאופסת, וכשברקע מובילה רומא 0:1 על קטאניה ועוברת את אינטר בטבלה, שלף רוברטו מאנצ'יני את השפן שלו מהספסל.

זלטאן איברהימוביץ', שנעדר חודש וחצי מהמגרשים עקב פציעה בברך, עלה כמחליף והבקיע פעמיים, הראשון בדקה ה-61, השני בדקה ה-79, כדי להביא לקבוצתו את התואר המתוק. פארמה הסימפטית היוותה יריבה שקולה, ואף היתה עדיפה על אינטר במהלך המחצית הראשונה, אך זה לא הספיק, ואת העונה הבאה תראה קבוצתו לשעבר של הקטור קופר, שפוטר מחזור אחד לפני הסיום, מליגת המשנה.

אינטר אלופה. פארמה יורדת

לפני המשחק, באינטר לא היו מסוגלים שלא לקבל פלאשבקים לעונת 2002. גם אז, הוליכו את הטבלה, כשרומא במקום השני בפיגור שש נקודות, שלושה מחזורים לסיום. במפגן לוזריות מעורר השראה, הצליחה המובילה לאבד כמעט את כל היתרון, ורומא הגיעה למחזור האחרון רק בפיגור נקודה. במחזור הסיום המרתק איבדה אינטר את האליפות ליובנטוס, והיא הצליחה שלא לחזור על הסיטואציה שנית.

גם עבור פארמה מדובר היה במשחק של חיים ומוות. הקבוצה, שפיטרה את הקטור קופר בשבוע שעבר, דורגה מתחת לקו האדום, כששתי נקודות מפרידות בינה ובין קטאניה, והיתה חייבת לנצח את אינטר ולקוות לניצחון של רומא בכדי להישאר עונה נוספת בליגה הבכירה. בפועל זה לא קרה, והקבוצה, שעד לפני עשור היתה נחשבת לשם גדול בכדורגל האיטלקי, צונחת לליגת המשנה.

למרות שגורלם של שחקני אינטר היה ברגליהם, וניצחון היה מבטיח להם את התואר, דווקא פארמה פתחה טוב, והחמיצה שתי הזדמנויות לא רעות כבר ב-15 הדקות הראשונות. החדשות מקטאניה הגיעו, ואינטר החלה ללחוץ בנסיון להחזיר לעצמה את המקום הראשון, ואת התואר הבורח. חוליו קרוז הגיע לשתי הדמנויות טובות, אך לא הצליח להעלות את קבוצתו ליתרון המיוחל, והקבוצות ירדו להפסקה מאוכזבות: אינטר מפגרת אחרי רומא בקרב האליפות, פארמה עדיין מתחת לקו האדום. מספר דקות אחרי היציאה מחדר ההלבשה ביצע מאנצ'יני את השינוי הראשון שלו, כשהכניס את זלטאן איברהימוביץ' אחרי תקופת היעדרות ארוכה. החילוף השתלם, כשהחלוץ השוודי האדיר מצא את הרשת בדקה ה-61 בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, והחזיר את המילאנזים למקום הראשון. באלוטלי כמעט הכפיל את התוצאה שלוש דקות מאוחר יותר. איברהימוביץ' עשה בדיוק את זה בדקה ה-78, ונתן את האות לחגיגות.

קטאניה - רומא 1:1

אם מישהו היה טוען במהלך פברואר, אז אינטר הובילה על רומא ב-11 נקודות, כי לרומאים יהיה סיכוי ממשי לגנוב מהנראזורי את האליפות, הוא היה נחשב כמשוגע. תקראו לזה לוזריות מצד אינטר, שאננות, או פשוט יכולת רעה לקראת סיום העונה, לרומא זה ממש לא אכפת. שחקניו של לוצ'יאנו ספאלטי ניצחו שלושה משחקים רצופים, וניצלו את התוצאות הבינוניות של אינטר כדי לסגור את הפער, שערב המחזור עמד על נקודה בלבד. כל שנותר היה לרומאים לעשות היה לנצח את קטאניה ולקוות לאיבוד נקודות של אינטר מול פארמה, ולחגוג. בכושר הנוכחי של מוליכת הטבלה, אמנם לא מדובר היה בפנטזיה, אך פנטזיה לחוד ומציאות לחוד.

רומא הגיעה למשחק עם 10 משחקים רצופים ללא הפסד, וידעה כי זה עכשיו או אף פעם. הרומאים פתחו חזק, ועלו ליתרון בדקה השמינית הודות למבצע יפה של מירקו ווצ'יניץ'. קבוצתו של ספאלטי הורידה הילוך, וירדה להפסקה עם יתרון קטן גדול. במחצית השניה המשיכה רומא את הלחץ שלה, אך החדשות מפארמה הגיעו, ומצב הרוח של שחקניו של ספאלטי היה בהתאם. קטאניה ניצלה זאת כדי להשוות את התוצאה בדקה ה-85, מרגליו של חורחה מרטינז.

מילאן רק באופ"א, אמפולי ירדה

אמפולי - ליבורנו 1:2

במשחק ההזדמנות האחרונה שלהם, ניסו באמפולי לנצח את ליבורנו ולהתפלל לטוב. המארחים ניצבו ערב המשחק שלוש נקודות מתחת לקו האדום, וידעו כי ניצחון, בתוספת הפסדים של קטאניה ופארמה, ישאירו אותם בליגה. במצב מעט אירוני, למרות שמצבם על הנייר נראה היה אנוש יותר משל שתי יריבותיהן לתחתית, הרי שהמשחק שלהם היה קל בהרבה. ליבורנו הגיעה למשחק מהמקום האחרון בטבלה, אחרי שכבר ירדה ליגה סופית, ועם רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון. אמפולי מצאה את השער המיוחל כבר בפתיחת המשחק, כשאנטוניו בוסצ'ה העלה אותם ליתרון 0:1 בדקה העשירית, שהחזיק עד המחצית. לוקה סאודאטי הכפיל את התוצאה בדקה ה-56. אלסאנדרו דיאמנטי צמצם בדקה ה-84. אמפולי מנצחת, אך נושרת לליגה השניה בעקבות התיקו של קטאניה.

מילאן - אודינזה 1:4

במילאן הגיעו למשחק כשגורלם נמצא ברגלי פיורנטינה. הרוסונרי דורגו ערב המחזור במקום החמישי, שתי נקודות מהרביעי שמוביל למוקדמות ליגת האלופות, וגם ניצחון עשוי היה שלא לעזור. קרלו אנצ'לוטי ידע שהכל היה יכול להיות שונה אם קבוצתו לא היתה מפסידה לנאפולי במחזור הקודם הקודם, אך הוא יכול לבוא בטענות רק לקבוצתו. מנגד, אודינזה עלתה כשהיא בטוחה במקום השביעי ובגביע אופ"א בעונה הבאה, אך למרות שהמשחק היה די חסר חשיבות עבורה, דווקא היא עלתה ליתרון 0:1 בדקה ה-32 משער של ג'יאנדומניקו מסטו. הרוסונרי פתחו חזק את החצי השני, ומצאו את השוויון בדקה ה-48 מרגליו של פאטו הנפלא. את המהפך השלימה מילאן בדקה ה-59, כשפיליפו אינזאגי הבלתי נגמר החזיר אותה לחיים. מרקו מוראיס עשה 1:3 בדקה ה-79, וקלרנס סיידרוף קבע את תוצאת המשחק בדקה ה-88, שעקב ניצחונה של פיורנטינה, לא הספיקה למילאן אלא לגביע אופ"א.

טורינו - פיורנטינה 1:0

המצב לא היה נראה מזהיר במיוחד עבור המארחים לפני מספר שבועות, לאחר שספגו את הפסדם הרביעי ברציפות, 1:4 לרומא. אלא שאז לקחו עצמם טורינו בידיים, ושני ניצחונות רצופים הוציאו אותם מאיזור הסכנה. אל המחזור האחרון הגיעה הקבוצה כשהיא בטוחה בליגה הבכירה, ומשחקה האחרון חסר חשיבות. מהצד השני, עבור פיורנטינה, מדובר היה במשחק הכי חשוב העונה. ניצחון, והם מבטיחים את מקומם במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה. הפסד או תיקו, וגורלם תלוי במילאן, שדורגה רק שתי נקודות מתחת. תוך שהרוסונרי שוחטים את אודינזה, חיפשה פיורנטינה את השער שישלח אותה לצ'פמיונס, ומצאה אותו בדקה ה-79, מרגלי פאבלו אוסבאלדו. הישג נהדר לאורחת, שעולה לליגת האלופות על חשבון מועדון הפאר המילאנזי.

שאר המשחקים

לאציו - נאפולי 1:2

בלאציו רק רצו לסיים את העונה הזאת. לאחר שלל שערוריות ויכולת מזוויעה על כר הדשא, למועדון הרומאי ברור שהרבה יותר גרוע מזה כבר לא יכול להיות. המארחים דווקא פתחו טוב ועלו ליתרון בדקה ה-15 מרגליו של תומאסו רוקי. פאביו פירמאני הכפיל את התוצאה בדקה ה-71, ומאוריציו דומיצי רק צמצם בדקה ה-82.

קליארי - רג'ינה 2:2

עבור שתי הקבוצות היה מדובר במשחק חסר חשיבות לחלוטין, לאחר ששתיהן הבטיחו עונה נוספת בליגה הבכירה, וכל שנותר להן היה לשחק על הכבוד, ועל הנסיון לסיים את העונה בטעם טוב. חואקין לאביריי העלה את קלייארי ל-0:1 בדקה ה-18. ניקולה אמורוסו איזן את התוצאה בדקה ה-55. פאולו ביאנקי העלה חזרה את האורחים ליתרון בדקה ה-81, אך ניקולה אמורוסו השווה שוב, בפנדל בדקה ה-87.

סיינה - פאלרמו 2:2

לא הרבה אנשים העניקו לסיינה סיכוי להישאר בליגה טרום העונה. אלא שהקבוצה הסימפטית הוכיחו לכולם אחרת, וערב המחזור היא היתה נמצאת תשע נקודות מעל הקו האדום. המארחים פתחו נהדר, ומאסימו מאקארונה העלה אותם ליתרון 0:1. פאלרמו השוותה בדקה ה-23, עם בושקו יאנקוביץ'. פאלרמו השלימה את המהפך בדקה ה-30 בשער של פבריציו מיקולי. מאקארונה השלים צמד, והשווה ל-2:2 בדקה ה-58.

אטאלנטה - גנואה 0:2

במפגש בין שתיים מהקבוצות המפתיעות בליגה, אטאלנטה וגנואה רצו לסיים את העונה המוצלחת עם חיוך. ג'יאנדומניקו מסטו העלה את המארחים ליתרון בדקה ה-32. מיקלה מארקוני קבע את תוצאת המשחק בתוספת הזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully