וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: המשך או ניתוק השושלת?

ליון, שתצא למשחק נגד אוקזר, מחפשת אליפות שביעית רצופה. בורדו, שתשחק נגד לאנס, מחכה מעבר לפינה. גם התחתית בוערת

שש שנים היא עשתה את זה ברציפות. השנה עומדת ליון בפני המחזור האחרון כשתואר האליפות, שהיא כבר התרגלה להניף, נמצא בסכנה. המחזור ה-38 והאחרון ייערך הערב (21:45) בארץ הבאגט, כשהפעם, לשם שינוי, יש מתח רב בצמרת.

לליון, שבמקום הראשון, 76 נקודות, לשנייה בטבלה, בורדו, 74 נקודות. תיקו יספיק לליונזים לאליפות שביעית ברציפות. הפסד וניצחון של בורדו, יביא אליפות לעיר היין, לראשונה מאז 1999. אבל לא רק הצמרת לוהטת, גם בתחתית המתח מגיע לשיא, כששלוש קבוצות, פריז סן ז'רמן, טולוז ולאנס נאבקות כנגד הירידה.

אוקזר - ליון

אלן פרין הגיע העונה לסטאד דה ז'רלן והדבר הכי גרוע מבחינתו זה להיות המאמן שחתום על ניתוק השושלת הארוכה של ליון, לאחר שש עונות רצופות. זה יראה רע מאוד ברזומה שלו. למזלו, תיקו גם יספיק לקבוצתו כדי לזכות בתואר כיוון שהיא אוחזת, ערב המחזור, ביחס שערים טוב יותר בשמונה שערים מאשר בורדו.

"אנחנו צריכים לעשות מאמץ אחרון ולהסיר בפנינו את המכשולים כדי לזכות בתואר", התפייט פרין. "אבל מולנו עומדת יריבה עיקשת. אני לא מצפה מהם לשבת על הגדר - כבוד זה דבר חשוב. כמובן שנטה אוזן אחת למתרחש בלאנס, במיוחד במחצית השנייה, אבל זה לא משנה איך וכיצד נזכה באליפות".

ליון ניצחה במחזור הקודם בבית את נאנסי 0:1, אבל לפני כן סיימה בשלושת מארבעת משחקיה בתוצאות תיקו. אוקזר, שבמקום ה-15, לא עומדת בפני סכנת ירידה. במחזור הקודם היא הפסידה למונאקו בחוץ, והיא תשתדל לתת לאוהדיה סיום נאות לליגה.

לאנס - בורדו

לורן בלאן הגיע העונה לקבוצה מעיר היין, והביא עמו בשורה חדשה לקבוצה. ראשית, עצם העובדה שהיא הצליחה להגיע עד למחזור הסיום כשהיא עדיין נאבקת על התואר, זה הישג בפני עצמו. אבל לא אלוף עולם כמו בלאן יסתפק בכך.

הבעיה שעומדת בפני בורדו היא שלאנס מתמודדת עם טולוז ופריז סן ז'רמן על הירידה לליגה השנייה. הקבוצה של ז'אן פייר פאפן מצויה מתחת לקו האדום עם 39 נקודות.

"אני לא אהיה שמח לראות את לאנס יורדת ליגה", אמר בלאן. "אני מאוד מעריך את העבודה שעושה שם פאפן, אבל אם נתחיל רגשות כלפי אחרים, לא נגיע לשום מקום. ללכת לאצטדיון פליקס-בולאר ולחפש את הניצחון יהיה הכי מכובד עבור לאנס.

בשונה מפרין, בלאן לא מתכוון לשמוע מה קורה במשחקה של ליון: "אני לא הולך לראות את המשחק או להצמיד רדיו לאוזני. נדע את תוצאת המשחק דרך הקהל שבאצטדיון".

טולוז - ואלנסיין

מה היה מאמין שהקבוצה של אלי בופ, שסיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה והשתתפה העונה בליגת האלופות תיאבק כנגד הירידה. אז זו עובדה קיימת, ולחלק מצערת, אבל הסגולים חייבים לנצח כדי להיות תלויים בעצמם. הם מקום אחד מעל הקו האדום עם 39 נקודות, נקודה פחות מפ.ס.ז' וכמו ללאנס. לטולוז יחס שערים של מינוס שבע בעוד שללאנס מינוס תשע, כך שגם ניצחון לא בטוח ישאיר אותם בוודאות בליגה.

"לכולם יש צ'אנס להישאר", אמר בופ. אנחנו חייבים לדאוג ליכולת שלנו. היו לנו זמנים קשים העונה, אבל אנחנו עדיין פה, וניתן הכול עד הרגע האחרון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סושו - פריז סן ז'רמן

עוד קבוצה שיכולה לנשור לליגת המשנה היא הקבוצה מעיר האורות, שממשיכה לבזות את עצמה שנה אחר שנה. ניצחון של פ.ס.ז' ישאיר אותה בוודאות בליגה, שכן יש לה נקודה אחת יותר מאשר טולוז ולאנס, אבל תיקו ומטה יכולים להוריד אותה.

"מתוך כבוד שיש לנו למועדון ולחולצה, אנו חייבים להשאיר את הקבוצה בליגה", אמר קשר הקבוצה ז'רום רוטן. "אם נעמוד במשימה שלנו, זכייה בגביע הצרפתי תהיה בונוס. אם נרד, השבוע לפני הגמר נגד ליון יהיה נוראי".

כנראה שבסושו, או יותר נכון נשיא המועדון, ממש לא מחבב את פ.ס.ז'. ז'אן קלוד פלסיס הבטיח בונוס של 3,500 יורו לכל שחקן אם קבוצתו תנצח את פ.ס.ז'. למרות זאת הוא אמר דברים הפוכים: "אין לנו שום דבר נגד פ.ס.ז'. אנחנו לא רוצים שהם ירדו לליגה השנייה". האמנם?

משחקים נוספים:

נאנסי - ראן
סט. אטיין - מונאקו
לוריין - ליל
מץ - לה מאן
ניס - קון
מארסיי - שטרסבורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully