וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר פיסטוריוס הורשה להשתתף בבייג'ינג

יום היסטורי לספורט: התאחדות האתלטיקה העולמית אישרה לאצן הנכה מדר' אפריקה, לרוץ באולימפיאדה, אם יעמוד בקריטריון ל-400 מ'

בית הדין של התאחדות האתלטיקה העולמית החליט היום (שישי) החלטה היסטורית, כשקיבל את ערעורו של האצן הנכה מדרום אפריקה, אוסקר פיסטוריוס, ואפשר לו לייצג את ארצו באולימפיאדת בייג'ינג 2008.

פיסטוריוס, הידוע בכינויו "בלייד ראנר", הוא אצן קטוע רגליים, שרץ על להבים מיוחדים. הוא נחשב לנכה המהיר בעולם, וביקש להשתתף באולימפיאדת בייג'ינג על אף נכותו, אך פניו הושבו ריקם. פיסטוריוס הוכיח עקשנות ובסופו של דבר עקשנותו השתלמה ובגדול. "אני באקסטזה", סיפר הספורטאי, "בכיתי למשמע הבשורה. זה קרב שנמשך יותר מדי זמן. זהו יום גדול לספורט, זה יום שיירשם בהיסטוריה ככזה שמקדם את השוויון עבור הנכים. יש לי אפשרות להגשים את חלומי, ולהשתתף באולמפיאדה, ואם לא ב-2008 אז ב-2012".

פיסטוריוס בן ה-21 יודע על מה הוא מדבר, כי לפני שהוא יחגוג הופעה היסטורית בסין, עליו לעבור את המבחנים לנבחרת הדרום אפריקאית שתתחרה באולימפיאדה. "לוח הזמנים קצר, אבל יש לי אפשרות, ולא אוותר עליה. זה הולך להיות קשה", אמר האצן שרץ 400 מטרים בזמן של 46.56 שניות (שיא עולמי במשחקים האולימפיים לנכים). הקריטריון האולימפי לבייג'ינג עומד על 45.55 שניות.

"אוסקר יתקבל בברכה בכל מקום בו יתחרה הקיץ", הפגין נשיא התאחדות האתלטיקה העולמית, למיין דיאק, אופטימיות, "הוא אדם מעורר השראה, ואנו מצפים בכליון עיניים להישגיו העתידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully