וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגל הירוק

16.5.2008 / 13:22

עם הבוס ג'ף רוזן, שחגג כמו אחרון האוהדים, לקהל של מכבי חיפה יש סופסוף חגיגה. רק בכדורסל. אור שקדי ליווה אותם בערב היסטורי

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: אמיר לב

יום אחרי חגיגות העלייה של מכבי חיפה, שנמשכו עד לשעה 5 לפנות בוקר, אבי אשכנזי מאמן מכבי חיפה, בדרך לבית הקפה שלו בחיפה, מנסה להירגע מאותה חוויה, "מה שקרה אתמול, זה לא אופייני לי", התייחס הבוקר (שישי) המאמן לעובדה שחגג על כתפי האוהדים בסיום המשחק, "אתה לא תמצא אותי על הכתפיים בעליות הקודמות שלי עם חיפה ונהריה. הייתה התפרצות של רגשות כי היו המון ציפיות בחיפה. נתניה גם הובילה עלינו 8 הפרש סמוך לסיום, אז יחד עם המהפך זה עשה את הכל. בסוף המשחק כל רמת המתח השתחררה, חבל על הזמן זה היה טירוף".

למרות החגיגות, אשכנזי מתפנה לסכם את העונה, שהחלה עם ציפיות בשמיים, המשיכה עם אכזבה ונגמרה על כתפי האוהדים, "היו כמה וכמה נקודות משבר, בעיקר במהלך הסיבוב הראשון. הבנתי שאם אני לא עושה שינויים ומהר אז אני מאבד את העונה עם כל האכזבה שכרוכה בזה".

אשכנזי, 44, אימן בליגת העל את עירוני נהריה ואף הוביל את הקבוצה לגמר הפלייאוף, אך אחרי שהצדדים נפרדו בסוף עונת 2005/6, לא מצא אשכנזי קבוצה, בעוד מאמנים עם הישגים פחותים משלו מאמנים כיום בליגת העל. בתחילת העונה הזאת ירד עד הלאומית כדי לאמן. "אני לא רוצה להתייחס למאמנים אחרים, קראתי על התופעה הזאת. אני חושב שכל מאמן, כבודו במקומו מונח. חלק מהסיטואציה הזאת היא בחירה שלי, אני מנהל לוגיסטיקה בחברת מזון גדולה מאוד, ולכן שמתי לי מגבלות מסוימות. לא הייתי יורד לליגה שנייה אם זה לא מכבי חיפה. עליתי עם חיפה לפני 10 שנים עם אנדרו קנדי ומאיר טפירו, ואם חיפה לא היו קוראים לי לא הייתי יורד ללאומית. יש משהו מיוחד בעלייה, בחוויה ובהגשמה, זה שונה מלסיים במקומות 5-7 בליגת העל. אמנם במקומות האלה בליגת העל יש יותר כסף, אבל אין שמחה גדולה". ומה לגבי העונה הבאה? אשכנזי לא מוטרד, "אני לא מתייחס לזה, יש לי חוזה ככה שאני לא נכנס לעניין הזה".

ואצל המפסידה, אליצור מכבי נתניה, התחושות היו קשות. שחקניו של משה לוי, שהובילו במשך כל העונה את הטבלה, נמצאים בסיטואציה לפיה הם לא יעלו ליגה אם לא ינצחו בסדרה על המקום השלישי את אליצור קרית אתא. עם הסיום ירדו שחקניו של לוי לחדר ההלבשה, והמאמן ניסה להחדיר בהם את האמונה שהקבוצה עוד לא אמרה את המילה האחרונה. "איכזבנו את כל העיר נתניה, ואת האוהדים שלנו", אמר שחקן בקבוצה הבוקר, "נקווה שנתקן כבר במשחקים מול קרית אתא. אם נתניה לא תעלה ליגה, היא תיכנס להיסטוריה כאחת מהקבוצות שלא ידעו לנצל עונה גדולה כדי לעלות ליגה. נעשה הכל כדי שזה לא יהיה ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully