וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פדרר ממשיך לדהור

המדורג 1 גבר 3:6, 2:6 על סודרלינג בטורניר המבורג, ועלה לרבע הגמר. פרר, מארי ודבידנקו הודחו. שראפובה (1 בעולם) ניצחה ברומא

טורניר המבורג אינו זר למדורג ראשון בעולם, רוג'ר פדרר. השוויצרי כבר זכה בטטורניר הגמרני לא פחות מ-4 פעמים, ועם רקורד מרשים שכזה, כמו גם מאזן של שישה ניצחונות רצופים על יריבו בשמינית הגמר, רובין סודרלינג, אין פלא שהוא בשלב רבע הגמר. היום (חמישי) זה לקח לפדרר שעה ו-3 דקות לגבור על השבדי, 3:6, 2:6.

בזאת רשם השוויצרי ניצחון 16 ברציפות על יריבים שבדים, כשההפסד האחרון שלו היה אי שם בשנת 2002 מול תומאס אנקוויסט בטורניר האינדיאן וולס. בסיבוב הבא יפגוש המדורג 1 את פרננדו ורדסקו הספרדי, שהפתיע בשמינית הגמר את המדורג 5 בטורניר, דויד פרר. ורדסקו ניצח 6:7 (4), 2:6, במשחק צמוד ומותח, שסיפק לא פחות מ-8 שבירות של ההגשה. כעבור שעתיים ו9 דקות של משחק, יצא הספרדי האנדרדוג עם ידו על העליונה, כשהוא מנצל לא פחות מ-47 טעויות בלתי מחוייבות של בן ארצו.

ההפתעה של היום הגיעה בדמותו של הגרמני, ניקולס קיפר, שהדיח את ניקולאי דבידנקו הרוסי, עם ניצחון 5:7, 3:6. הרוסי פתח טוב את המשחק, ונראה בשליטה, אבל נשבר בסיום המערכה הראשונה, ומשם והלאה נראה חסר ביטחון עוצבני לאורך כל המשחק. קיפר ניצל זאת כדי לשבור מוקדם, ולזכות במערכה השניה בדרך לרבע הגמר.

רפאל נדאל הרס את חגיגות יום ההולדת של אנדי מארי הבריטי, כשהביס אותו 3:6, 2:6, בדרך אל רבע הגמר. "חבטת הכף יד של נדאל היא הטובה ביותר בטניס,, החמיא מארי בסיום המשחק. "כשאתה מפגר מאחוריו על חימר קשה מאוד לחזור". הספרדי הלוהט ממשיך ללטוש עיניים אל עבר התואר, והסביר את הניצחון הפשוט יחסית: "היה לי יותר זמן להתאמן לקראת המשחק, ככה שהגעתי עם הרבה ביטחון עצמי, ושיחקתי טוב יותר".

מדורג נוסף שמצא את עצמו עושה את דרכו למלון מוקדם משחשב הוא חואן מונקו שדורג 12 בטורניר. מונקו פגש את האיטלקי, אנדראס ספי, שכבר הפתיע בתחילת השבוע את ריצ'ארד גאסקה, ונראה שעכשיו כבר אף אחד לא ירצה לפגוש אותו ברבע הגמר. האיטלקי ניצח בקלות יחסית, 0:6, 3:6, ומחכה ליריבו ברבע הגמר, הלא הוא ניקולס קיפר.

באחד המשחקים המרכזיים של היום, פגש קרלוס מויה, המדורג 11, את מראט סאפין. המערכה הראשונה הלכה בקלות לספרדי, אותה ניצח 2:6, אבל בשניה זה כבר היה סיפור אחר לגמרי, וסאפין הצליח לחזור ולקחת אותה, כשהוא גובר בשובר שיוויון, 6:7 (3). אלא שנראה ששם נגמר לרוסי הכוח, ומויה ניצל זאת כדי לקחת את המערכה המכרעת, 1:6, ולעלות לרבע הגמר.

במשחק אחר, התקשה המדורג 3 בטורניר, נובאק דג'וקוביץ' מול איבו קרלוביץ' הקרואטי. השניים היו צמודים לגמרי במערכה הראשונה, אותה לקח דג'וקוביץ' בשובר שיוויון, 6:7 (3), ומשם הוא שייט לניצחון במערכה הבאה, כשהוא שובר פעמיים ומנצח 3:6.

כולן בעקבות שראפובה

עולם הטניס מדבר בעיקר ביומיים האחרונים על הודעת הפרישה הדרמטית של ז'וסטין הנין ממשחק פעיל. אלא שבזמן שהמדורגת ראשונה בעולם תולה את הנעליים, מתחילות עכשיו יריבותיה ללטוש עיניים אל עבר התואר הנכסף, והיום בטורניר רומא, היו לחלק מהן הזדמנויות להתקדם עוד צעד בכיוון, בסיבוב השלישי.

הטניסאית שנהנתה יותר מכולן מפרישתה של הנין היא כמובן מריה שראפובה, שתפסה באופן אוטומטי, לאחר אישור שניתן מה-WTA, את עמדת המקום הראשון בעולם. שראפובה לא נתנה לכל העניינים הביורוקרטיים האלה להפריע לה והמשיכה בעבודה, כשגברה על קרוליין ווזניאקי הדנית. חייה של הרוסייה לא היו פשוטים, ולאחר מערכה ראשונה אותה ניצחה 4:6, נלחמה הדנית בחזרה, כפתה שובר שיוויון, אך הפסידה בו לבסוף 7:6 (3).

המדורגת 4 בטורניר, ילנה יאנקוביץ' גברה בקלות רבה על יריבתה מרוסיה, מריה קירילנקו, 1:6, 1:6, והעפילה לסיבוב הבא. גם סרינה וויליאמס לא התקשתה מול יריבתה שזכתה בכרטיס הווילד קארד, שרה ארני האיטלקיה, 4:6, 3:6. גם האחות לבית משפחת ונוס, הלא היא ונוס עלתה לשלב הבא, אחרי ניצחון לא פשוט על ורה זבונרבה מרוסיה, 5:7, 2:6.

המדורגת 3 בטורניר, סווטלנה קוזנצובה הופתעה הערב על ידי אליז קורנט מצרפת, והודחה כבר בסיבוב השלישי. הרוסייה הפסידה בשתי מערכות, 6:2, 6:4, ותארוז את תיקייה מוקדם. לאנה צ'קבטדזה היה יום מעט טוב יותר, והיא התגברה על המדורגת 12 בטורניר, אגנייזקה ראדוונסקה מפולין, 4:6, 6:1, 1:6.

המאבק המרתק של היום היה בין פטי שניידר למריון ברטולי, שהלך לשלוש מערכות, והסתיים בניצחונה של השוויצרית. ברטולי שברה במערכה הראשונה וניצחה 4:6, אבל שניידר חבטה את דרכה חזרה, ניצחה בעצמה 4:6 במערכה השניה. המערכה הקובעת לא יכולה היתה להיות צמודה יותר, ובשובר השיוויון הצליחה לבסוף שניידר לנצח 6:7 (7), ולעלות לשלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully