וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים ניצחה את נהריה 89:93 בהארכה

נהריה היתה בדרכה לניצחון, אבל איבודים של נאור וקוז’יקרו, השאירו את ירושלים בתמונת הפיינל פור. אשקלון הפסידה לבני השרון 84:76

המחזור ה-26 של ליגת העל נפתח כבר אתמול עם מכבי תל אביב שמחצה את גלבוע/עפולה והורידה אותה ליגה. עם התבררות זהות היורדת, התפנתה הליגה כדי לקבוע מי תהיה הקבוצה האחרונה שתצטרף לחולון, מכבי תל אביב ובני השרון בפיינל פור בסוף החודש. נהריה הגיעה בכושר מדהים למלחה למשחק מול הפועל ירושלים, בידיעה שניצחון יבטיח לה את המקום הרביעי, אך כשל מוחלט בשניות הסיום הוביל אותה להפסד, 89:93 בהארכה. אשקלון, שחיכתה להפסד של קבוצתו של בוסאני, לא ניצלה זאת, והפסידה בעצמה לבני השרון, 76:84. בעקבות שני המשחקים, חייבת נהריה ניצחון במשחק האחרון, כדי להבטיח את עלייתה ל-4 הגדולות.

אשקלון תצטרך להתפלל להפסד שני רצוף של קבוצתו של בוסאני, ותהיה חייבת לנצח את המשחק האחרון. ירושלים עדיין בתמונה באופן תיאורטי, אבל היא חייבת ניצחון במחזור האחרון, והפסד של אשקלון ונהריה, כדי לגנוב את הכרטיס האחרון. בשני המשחקים הנוספים, הביסה רמת גן ללא רחמים את ראשון לציון, 79:120 במשחק שלא שינה דבר לאף אחת מהן, בעוד גליל חזרה מחולון עם הפסד בהארכה, 93:84.

ירושלים-נהריה 89:93 (בהארכה)

ישנם מספר עקרונות בליגה העל בכדורסל בשנים האחרונות, שפשוט לא משתנים. המוכר מכולם הוא כמובן "אפקט מכבי", הקובע שקבוצה שמנצחת את מכבי תל אביב לרוב מפסידה את המשחק הבא. אלמנט אחר, פחות מוכר, הוא שבמשחקים הקובעים, נהריה מתפרקת. לוזריות, זה נקרא בעגת הרחוב. מאז בואו של רוני בוסאני, נראה היה שנהריה בגלגולה הנוכחי היא לא אותה קבוצה, כשבדרך היא רשמה 5 ניצחונות רצופים, אבל דווקא במאני טיים, במשחק החשוב שלה במלחה, כשהמשחק כבר נמצא בידיים שלה, היא שוב כשלה, והעניקה במתנה מנת חמצן נוספת לתקוות הפיינל פור של ירושלים ואשקלון.

נהריה הלכה פנימה בפתיחה אל אקס ירושלים, עידו קוז'קרו, אבל ירושלים הלכה אל הסנטר שלה, ושני סלים של מרקוביץ', ביחד עם דאנק של באווארס העלו את המארחים ליתרון 5:10. נאור פגע מבחוץ, אבל מהלך נהדר של דרור חג'ג', סידר לייאפ קל לג'יימי ארנולד, שהוריד את הקבוצות עם יתרון ירושלמי, 19:25 בסיום הרבע הראשון. ירושלים ניצלה את השאננות הרגילה של נהריה שמגיעה ברבע השני, וארנולד עם שני סלים ועבירות, העלה את המארחים ליתרון 8. נהריה חזרה בעזרתו של סוכר, אבל ארנולד הוריד את הקבוצות היתרון אדום, 39:45.

ירושלים פתחה טוב את הרבע השלישי, אבל 5 נקודות מהירות של גילכריסט צימק את הפער ל-3 בלבד. פניני המשיך לקחת אחריות, ולייאפ שלו ביחד עם שלשה גדולה העלתה ל-50:58. אלא שאז שחקניו של ארז החלו לאבד כדורים, פלג מצא סוף סוף את היד מבחוץ, הפער צומק ל-2, ואוטיס היל העלה את נהריה ליתרון ראשון במשחק. באאוארס לא נתן להם להנות מכך במשך זמן רב והוריד את ירושלים ביתרון 65:66 בסיום הרבע השלישי.

אלא שלרבע האחרון זומן אוטיס היל, ו-6 נקודות רצופות שלו, ביחד עם קוז'קרו הובילו אותה לריצת 0:9, בדרך ליתרון 66:74. זיו ארז נראה קפוא ולא הצליח להגיב, ונהריה כבר נראתה בדרך הבטוחה לניצחון. מרקוביץ' הוריד ל-3, ונהריה החלה להיתקע בהתקפה, כשהיא לא מוצאת את הסל במשך 4 דקות, אבל במאני טיים הכדור הגיע אל קוז'קרו, וסל ועבירה שלו, ביחד עם נקודות חשובות של ברק פלג העלו ל-76:80, 20 שניות לסיום. ירושלים צימקה מהעונשין, וכשנהריה ביתרון 2, 12 שניות לסיום, היא איבדה כדור קריטי. באוורס קלע פעמיים מהקו, לנהריה רעדו הידיים, וזריקה מהחצי של נאור עם הבאזר הלכה החוצה, ולקחת אותו להארכה.

ירושלים עלתה עם המון ביטחון עצמי להארכה, ושלשה ענקית של שרון ששון העלתה אותם ליתרון 82:86. קוז'קרו מצא זמן להחטיא 2 מהקו, אבל כיפר על כך עם נקודות מתחת לסל שהעלו את נהריה ליתרון 1. חג'ג' מיד הגיב בסל ועבירה. נהריה ניסתה לחזור, אבל שלשה עצומה של ששון קבעה פער של 4. נהריה לא הצליחה למצוא את השלשה, ותהיה חייבת ניצחון במחזור האחרון כדי לשמור על סיכויים להעפיל לפיינל פור.

קלעו לירושלים: ג'יימי ארנולד 20 (11 ריבאונדים), גיא פניני 20, טימי באוורס 19, דרור חג'ג' 13 (7 אסיסטים), ארז מרקוביץ' 8, ג'ייסון וולס 7.

קלעו לנהריה: אוטיס היל 21, עידו קוז'יקרו 18 (9 ריבאונדים), ג'ון גילכרייסט 11, ברק פלג 11, אדריאן פלדג'ר 9 (7 אסיסטים), אשנטה ג'ונסון 9, מתן נאור 6, אבי סוכר 4.

בני השרון - אשקלון 76:84

אין מספיק מילים טובות שאפשר להגיד העונה על עדי אזולאי. מה שעשה המאמן שהחליף את קבוצתו השבורה של עופר ברקוביץ', ולקח אותה ממועמדת ודאית לירידה, עד למועמדת לגיטימית לפיינל פור, יכול להיות משול לנס. אלא שבכדי להתברג ב-4 האחרונות, היתה חייבת אשקלון להוכיח את עצמה במאני טיים, מול אחת הקבוצות הטובות בליגה, ולאחר המשחק ניתן לקבוע בוודאות שהקבוצה מאשקלון היא מסוכנת ומוכשרת, אבל עוד לא בשלה.

מן העבר השני, כדאי למכבי תל אביב, שככל הנראה תפגוש את קבוצתו של בירנבוים בפיינל פור, לשים לב. בני השרון ניצחה משחק שני ברציפות עם סגל רעוע, ללא טפירו או בלצ'ר, והניצחון שסגר סופית את סיכוייה של אשקלון לעלות, גם הוכיח שהקבוצה מהשרון עוד תעשה לא מעט צרות ליריבותיה, עם או בלי סגל מלא.

המשחק נפתח בסערה מצידה של בני השרון, לאחר שאפי בירנבוים קיבל עבירה טכנית דקה מפתיחת המשחק, ומיד לאחר מכן גם עוזר המאמן, אלדד אקוניס, קיבל אחת משלו. אפי השתולל, ואשקלון עלתה ליתרון 2:5. אלא שאז התעורר ניצן חנוכי, ו-11 נקודות מדהימות שלו ב-6 דקות, העלו את המארחים ליתרון 9:13. איבי וסיסה המשיכו לשלוט ביד רמה עבור המארחים, שרצו ל-0:11, מסיום הרבע הראשון, בדרך ליתרון 20:31. חנוכי שוב קלע, אבל סטיב בארט התעורר, ונקודות שלו ושל יריב יצקן החזירו את אשקלון שתפסה את ההובלה, עם 40:41 במחצית.

קבוצתו של אפי בירנבוים עלתה מחדרי ההלבשה עם אנרגיות חדשות, ניצן חנוכי המשיך את המשחק הנפלא שלו, והמארחים סיימו את הרבע ביתרון 54:59. שחקניו של בירנבוים עלו נהדר לרבע האחרון ופתחו עם 0:7, תודות ל-6 נקודות של סיסה, שסגר אותן בדאנק נהדר. לקראת סיום השתלט ניצן חנוכי, במשחק חייו, על העניינים, והבטיח את הניצחון. 76:84 בסיום.

קלעו לבני השרון: ניצן חנוכי 29 (12 מ-18 מהשדה), אוסמאן סיסה 20 (7 ריבאונדים), רוד גריזארד 12, ג'ייסון וויליאמס 8 (7 אסיסטים), ארז כץ (7 אסיסטים).

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 21, יובל נעימי 15, ה.ל. קולמן 12, קורי קאר 11, כריס מאסי 8 (9 ריבאונדים), יריב יצקן 7, שחר כהן 2.

המאמן המנצח, אפי בירנבוים, שנאלץ לשתף רק 7 שחקנים, אמר בסיום: "ניצן חנוכי נתן הצגה, בתקופה האחרונה הוא פורח. כל החבר'ה היו מרוכזים, זה לא היה קל, אבל אני גאה בבחורים, הם עשו עונה נפלאה. בכדורסל הישראלי אסור להיות מוכנים לפיינל פור עכשיו, צריכים להיות מוכנים בזמן. נשתדל לעשות זאת מתי שצריך. טפירו התאמן, ואני מקווה שהוא ומונסון יחזרו כמה שיותר מהר".

השחקן המצטיין של המשחק, ניצן חנוכי, אמר: "זו סיטואציה קצת חדשה לי, לשחק 40 דקות בלי מחליפים, אבל זה גורם לי לשחק עם הרבה יותר ביטחון ואני שמח שראיתם את זה היום. שבוע הבא הפצועים יחזרו ואני מקווה שנהיה טובים יותר בדרך לפיינל פור. אני מקווה להמשיך את היכולת הטובה גם בפיינל פור".

עדי אזולאי, שיכול היה לנצל את החלקתה של נהריה, אמר בסיום: "בני השרון שיחקו יותר טוב, הגיע להם הניצחון. חנוכי נתן משחק גדול והיה פקטור בסוף עם כמה החלטות טובות. עשינו רצף ניצחונות ובאנו בהרכב חסר כך שאין לי טענות. אני גאה במה שהשחקנים עשו בחודשיים האחרונים".

הפועל חולון - הפועל גליל עליון 84:93 (בהארכה)

את החדשות הטובות שלה קיבלה גליל עליון כבר אתמול, עם ניצחונה של מכבי תל אביב על יריבתה של גליל לתחתית, גלבוע/עפולה, שהוריד אותה סופית לליגה הלאומית. בקבוצתו של קטש ידעו שיהיה כמעט בלתי אפשרי לצאת לאולם הפחים בחולון ולחזור משם עם ניצחון, בעיקר לאור העובדה שהחבורה של מיקי דורסמן נחלה הפסד משונה במחזור הקודם ולא תיתן עוד מתנות בשלב כזה של העונה. מרגע שידעו שהם מחוץ למאבק הירידה, השתחררו שחקני הגליל, וללא נרגשי נחיתות, כמעט והפתיעו את המארחים, לפני שכשלו ב-5 הדקות של ההארכה.

חולון פתחה את המשחק נהדר, ועלתה ל-2:9 מהיר. דקות טובות של ג'יי לואיס הובילו ריצת 0:8 של גליל, בדרך ליתרון ראשון במשחק, והיא המשיכה לברוח, וירדה לרבע ביתרון 12:17. הרבע השני נפתח באותה מגמה, כשארון ניקסון מוביל את הגליל מול אלטון בראון, ששוב עלה טוב מהספסל בחולון. חולון חזרה בעזרת דקות טובות של אבישי גורדון, אקס הגליל, וירדה למחצית בשוויון 33:33.

הרבע השלישי המשיך ללכת צמוד, כג'יי לואיס ומייק קמפבל, בתוספת דקות טובות של ג'וואד וויליאמס, מנעו מחולון לברוח, והורידו את הגליל ביתרון 55:57 לקראת הרבע המכריע. הרבע האחרון המשיך להיות צמוד, כשהמשחק לא מתעלה לרמה גבוהה. פי ג'יי טאקר חזר לשלוט בהתקפה של חולון ביחד עם אלטון בראון, כשמהצד השני מופיע סוף סוף מייק קמפבל למשחק שלם. גוני יזרעאלי עשה עבירה על מייק קמפבל ל-3, והזר של הגליל דייק בכל שלושת הזריקות שלו, והעלה את הגליל ליתרון 2. נדנדת העונשין המשיכה, ומורן רוט עמד גם הוא בלחץ והשווה את התוצאה. גליל הלכה לארון ניקסון, שהחטיא ג'אמפ קריטי והקבוצות הלכו להארכה.

חולון פתחה טוב את ההארכה, הודות לדקות מצוינות של אלטון בראון וניהול משחק טוב של גוני יזרעאלי. גליל לא הפסיקה להחטיא, וקבוצתו של מיקי דורסמן ניצלה את הזמן כדי להגדיל את הפער עד הסיום, והניצחון 84:93.

קלעו לחולון: אלטון בראון 21 (11 ריבאונדים), פי ג'יי טאקר 17 (9 ריבאונדים), מורן רוט 12, כריס ווטסון 10, אריק קמפבל 8, גוני יזרעאלי 7, אבישי גורדון 5, טריי סימונס 4, מאליק דיקסון 4, עמית תמיר 2.

קלעו לגליל: מייק קמפבל 23, ארון ניקסון 18, ג'יי לואיס 13, ג'וואד וויליאמס 11, גילי מוסינזון 6, יוגב אוחיון 6, דורון שפר 3, קליף בראון 2, אור איתן 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עירוני רמת גן - מכבי ראשון לציון 79:120

במשחק הגארבג' טיים של המחזור, נפגשה קבוצתו של עופר ברקוביץ', שכבר יכולה לישון בשקט בלילות לאחר שהיורדת לליגה הלאומית כבר נקבעה, עם קבוצתו של רובי בלינקו, שכבר מזמן איבדה עיניין בכל מה שנוגע למיקום שלה בליגה. רמת גן הראתה פעם נוספת איזה פיספוס נוראי הביאה ההתפרקות שלה העונה, וכמה שביקור שלה בפיינל פור יכול להיות היה אטרקטיבי. הסיירת המובחרת של רמת גן מחצה את ראשון המנומנת, והעלתה תהייה האם לא היה עדיף להסתדר בלי קבוצתו של עופר ברקוביץ' בעונה הבאה, עם תצוגת נפל עלובה כל כך.

ביסלי פתח בעסרה את המשחק, והריץ את רמת גן ליתרון ראשון, אבל את הפוש האמיתי נתן אורי יצחקי, שבשתי שלשות מדוייקות העלה את המארחים ליתרון 18:29. שעשוע היה היחידי שהיה בתמונה באותן דקות עבור ראשון. הרכז של האורחים הפציץ 3 שלשות, ונקודות של יוני ניר מהעונשין הורידו את ראשון בפיגור מינימלי, 34:29 בסיום הרבע הראשון. אך שעשוע לא יכול היה להחזיק את ראשון על גבו לבד, וכשל מוחלט בהגנה של האורחים, איפשר לבריאן טולברט להתעורר, וביחד עם ביסלי שלא הצליח להחטיא, הביאו את רמת גן להתפוצצות ברבע השני, בו רשמה ריצה של 18:31, ו-47:65 במחצית.

בנט דייויס נכנס לפעולה גם הוא, והצטרף לחגיגה, אורי יצחקי קלע את השלשה הרביעית שלו, וביחד עם שתי שלשות של מייקל קיובלר המשיכה רמת גן לצעוד עד 65:92 בסיום הרבע השלישי. משם והלאה נתן בלינקו לשחקני הספסל שלו, שרק המשיכו להתעלל האורחים האומללים, שהרימו ידיים, ונאלצו לספוג את התבוסה ב-41 נקודות במחשבה שלפחות הם בליגה בעונה הבאה.

קלעו לרמת גן: אורי יצחקי 27, ג'רום ביסלי 15, בנט דייויס 13, דורון קרמר 12, מייקל קיובלר 11, אור ברנר 10, בריאן טולברט 10, שמוליק ברנר 6 (9 אסיסטים), ניר כהן 5, עמית שמחון 5, אלישי כדיר 4, אבי כהן 2.

קלעו לראשון: עודד שעשוע 20, בריאנט מרקסון 15, יונתן ניר בלסינגיים, וסדריק בנקס 9 כל אחד, עומר סניד 8, איתי לב 7, חן גונשור 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully