וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'סטין הנין פרשה מטניס

הטניסאית הטובה בעולם הכריזה במפתיע על סיום הקריירה שלה בגיל 26: "זו סופה של הרפתקה נפלאה, אבל משהו שתיכננתי כבר הרבה זמן"

ז'סטין הנין, הטניסאית מספר 1 בעולם, הודיעה הערב (רביעי) באופן מפתיע על פרישתה מהמשחק. הנין, שתחגוג בחודש הבא 26, אמרה במסיבת העיתונאים שכינסה: "זו סופה של הרפתקה נפלאה, אבל זה משהו שתיכננתי כבר הרבה זמן".

בהשוואה לעונה החלומית שלה ב-2007, פתחה הנין את העונה הנוכחית בגמגום לא אופייני, עם הפסד מוחץ למריה שראפובה ברבע גמר אליפות אוסטרליה, ומאז לא הצליחה לחלוף על פני שלב רבע הגמר בטורנירים הגדולים בדובאי ובמיאמי, וזכתה רק בטורניר הקטן באנטוורפן לעיני הקהל הביתי שלה. בשבוע שעבר היא הודחה כבר בשמינית גמר טורניר ברלין כשהפסידה לדינארה סאפינה, והשבוע העדיפה שלא להשתתף בטורניר רומא בגלל עייפות.

הנין הוסיפה במסיבת העיתונאים: "אני עוזבת כטניסאית מספר 1 בעולם, זה חשוב ותמיד עדיף ללכת כשאתה בטופ. אני הייתי מונעת במהלך הקריירה על רגש, אבל לא הרגשתי אותו מאז מדריד, אז הרגשתי שהגעתי לשיא של הקריירה שלי. חשבתי לקחת הפסקה, אבל בסופו של דבר אני לא חושבת שזה יהיה נכון. אני עוזבת ללא שום חרטה ואני יודעת שזו ההחלטה הנכונה".

כמה קטנה, ככה גדולה

בתשע שנות הקריירה העשירה שלה הפכה הנין לאחת מגדולות הטניסאיות בהיסטוריה. למרות חסרונה הבולט בגובה לעומת יריבותיה (1.65 מ' בלבד), היא הציגה משחק מגוון ויעיל, שהציג לראווה את הנשק העיקרי שלה - הבק הנד הנדיר שלה עם יד אחת. היא קטפה לא פחות מ-41 תארים, ביניהם שבעה תארי גרנד סלאם, וצברה מעל 19 מיליון דולר רק מקריירת המשחק שלה לאורך השנים.

בניגוד למרבית הטניסאיות בנות דורה, עשתה הנין את הפריצה שלה לבמה המרכזית של טניס הנשים בגיל מאוחר יחסית. כשהיתה בת 17 השתתפה בטורניר המקצועני הראשון שלה באנטוורפן, והפכה לטניסאית החמישית בלבד בהיסטוריה שזוכה בטורניר הבכורה שלה. שנתיים מאוחר יותר היא נכנסה בסערה לטופ 10 העולמי עם הופעות בחצי גמר הרולאן גארוס וגמר ווימבלדון.

2003 היתה השנה הגדולה הראשונה שלה, בה זכתה בשני תארי הגראנד סלאם הראשונים שלה, הרולאן גארוס ואליפות ארצות הברית, בשניהם אחרי ניצחון על בת ארצה קים קלייסטרס בגמר. ב-2004 היא הוסיפה גם את אליפות אוסטרליה לרשימת התארים שלה אחרי עוד ניצחון על קלייסטרס בגמר, ובין השנים 2005-2007 רשמה עוד שלוש זכיות רצופות ברולאן גארוס וביססה את מעמדה כמלכת החימר של העשור.

את 2007, שנה שנפתחה עבורה עם משבר אישי קשה בעקבות גירושיה בעקבותיהם נעדרה מאליפות אוסטרליה והתבררה לבסוף כשנה הטובה בקריירה שלה, היא חתמה עם זכייה שניה באליפות ארצות הברית.

עדכון ראשון: 09:03, 14/05/08
עדכון אחרון: 17:04, 14/05/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully