וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי קידר מונה למאמן נבחרת הולנד בכדורסל

13.5.2008 / 20:05

המאמן הישראלי חתם ל-4 עונות, ומצטרף לדייויד בלאט, פיני גרשון ומולי קצורין המאמנים נבחרות אירופאיות. קידר: "נקווה להעפיל לדרג א'"

לא ברור מתי זה קרה, אבל ככל שעובר הזמן זה נהייה יותר ויותר ברור: המאמנים הישראלים הם מוצרך נצרך במיוחד באירופה. דוגמא מובהקת לכך נתקבלה היום (שלישי), עם מינויו של גדי קידר לתפקיד מאמן נבחרת הולנד. בכך מצטרף קידר לשורה של מאמנים ישראלים האמונים על אימון נבחרות לאומיות, בראשם דייויד בלאט שהוליך את רוסיה לאליפות אירופה, פיני גרשון שתפס פיקוד על בולגריה, מולי קצורין שמונה לאחרונה לתפקיד המאמן הלאומי של פולין, וכמובן צביקה שרף המאמן את ישראל.

קידר אינו המאמן הראשון להוביל את נבחרת הולנד, כשקדם לו בוב גונן, שבילה חלק גדול מהקריירה שלו במדינה. נבחרתו של קידר הוגרלה לבית ב' של מוקדמות אליפות אירופה ביחד עם מונטנגרו, דנמרק, אוסטריה ואיסלנד, כשרק המדורגת ראשונה תעפיל לאליפות. הסגל של הנבחרת הוא לא מאריות אירופה, אך כולל שני שחקני NBA, בדמותם של פרנסיסקו אלסון מסאן אנטוניו, ודן גדזוריץ' ממילווקי.

"הגעתי לתפקיד בעזרתו ובאמצעותו של אריק שיבק שמאמן את אמסטרדם", אמר קידר על המינוי. "הוא חבר שלי ועבדנו ביחד בעבר. הוא המליץ עליי באיגוד ההולנדי. מכירים אותי שם כי העברתי השתלמות מאמנים אצלם, וביום שבת סגרנו על חוזה ל-4 שנים".

באשר לסיכוייה של הנבחרת להעפיל לאליפות אירופה, אמר קידר: "השיטה מאוד קשה להתברג באליפות, ואפילו לנבחרת ישראל, שהיא עדיפה על הולנד, מאוד קשה להעפיל", אמר המאמן. "נקווה להעפיל בתום שנתיים לדרג א', למרות שהמונטונגרים הם סרבים לכל דבר, וגם הדנים והאוסטרים קשים".

קריירת האימון של קידר אינה מהמתוקשרות ביותר בארץ. בין הקבוצות אותן אימן ניתן לציין את מכבי רמת גן, הפועל אילת וגבעת שמואל. כמו כן קידר היה זה שהחליף את פיני גרשון בהפועל ירושלים, ובעונת 96/7 הוא אף זכה איתה בגביע. בעונה שלאחר מכן, הוחלף 7 מחזורים לאחר פתיחת העונה. בעונת 02/03 חזר לאמן את הפועל ירושלים, ובהמשך אימן ב-2005 את סגנית אלופת אוסטריה אוברוורץ', איתה הפסיד בגמר הפלייאוף, לישראלי אחר, בוב גונן, שאימן את גמונדן.

  • עוד באותו נושא:
  • גדי קידר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully