וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קללות גזעניות? לכלא!

שר הספורט האנגלי הזהיר את אוהדי זניט סט. פטרסבורג מגזענות במשחק מול הריינג'רס. בקבוצה הרוסית מודעים לבעיה אך לא מונעים אותה

שר הספורט האנגלי, ג'רי סוטקליף, הודיע אתמול (שני), כי במידה ואוהדי זניט סט. פטרסבורג יביישו בצורה גזענית את שחקני גלזגו ריינג'רס השחורים, במהלך המשחק מחר בגמר גביע אופ"א שייערך באנגליה, הם יושלכו מיד לכלא.

המועדון הרוסי נקנס בעבר לאחר המשחק מול מרסיי באותו המפעל ב- 9000 יורו, לאחר שבקבוצה הצרפתית טענו כי אוהדי זניט העליבו את השחקנים השחורים של המועדון. שר הספורט האנגלי בטוח כי שחקניה השחורים של גלזגו, ז'אן קלוד דארשוויל ודמרקוס ביסלי, לא יצטרכו לעבור השפלה דומה מהאוהדים הרוסים שיגיעו לאצטדיון ה-"סיטי אוף מנצ'סטר".

"אני קורא לאוהדי זניט להגיע הנה וליהנות מכדורגל, במידה וזה יקרה הם יתקבלו כאן בזרועות פתוחות", אמר סוטקליף. "אבל, אם יגיעו הנה האוהדים הרוסים על מנת להתעמר בצורה גזענית בשחקני הריינג'רס, הם ירגישו את כוחו המלא של החוק האנגלי". על פי אותו חוק, קללות גזעניות במגרש הכדורגל עלולים להוביל לתקופת מאסר של שישה חודשים.

בקבוצה הרוסית מודעים לבעיית הגזענות בקרב קהל האוהדים. דיק אדבוקט, המאמן ההולנדי של זניט, הודה בשבוע שעבר כי לא יעז להחתים שחקן שחור בקבוצה בגלל התנגדות הקהל. "האוהדים לא אוהבים שחקנים שחורים בקבוצה", הודה המאמן. "אני לא מבין איך הם מקדישים כל כך הרבה תשומת לב לצבע העור". למרות זאת, לא נעשה במועדון הרוסי, אשר הולך והופך לכוח משמעותי בכדורגל האירופי, אף לא צעד אחד קונקרטי למיגור התופעה המבחילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully