וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטוח תהיה הפתעה

אף אחד לא הימר שזניט סט. פטרסבורג או גלזגו ריינג'רס יגיעו לגמר גביע אופ"א, ובטח לא ייפגשו בו. פינת ההיסטוריה מתחקה אחר דרכן עד לגמר המפעל השני בחשיבותו

משחק מספר 29: גמר גביע אופ"א - זניט סנט פטרסבורג - גלזגו ריינג'רס 2.00, 2.70, 2.70

המפעל השני בחשיבותו עומד בפני משחק הגמר שלו. הגעתן של שתי הקבוצות היא הפתעה מרעננת בפני עצמה. אם בתחילת השנה, מישהו מאיתנו היה מהמר על הגעה של אחת משתי הקבוצות האלו לגמר, ייתכן והיינו יכולים לעשות קופה נאה ביותר.

בעוד שמה של ריינג'רס די מוכר בקרב חובבי הכדורגל העולמי, הרי ששמה של אלופת רוסיה וההיכרות עימה מיזעריים, אפילו בגדר חידה. אז זניט, כאמור, היא אלופת רוסיה והיא מודרכת על ידי המאמן ההולנדי דיק אדבוקאט. שחקניה היותר מוכרים הם: החלוצים פאבל פוגרבניאק ואנדריי ארשבין והקשר והקפטן אנטולי טימושצ'וק.

כמובן שהניצחון הענק על וההדחה של באיירן מינכן היא גולת הכותרת של המפעל. זניט הביסה בחצי הגמר את הבווארים במשחק הגומלין 0:4, אחרי 1:1 במשחק הראשון. גם המעבר שלה את באייר לברקוזן ברבע הגמר היה מרשים ביותר. היא ניצחה את הגרמנים 1:4 בביי ארינה (!), וסגרה את הסיפור כבר במשחק הראשון. כל זה לא היה קורה אילולא שער בדקה ה-90 של הקבוצה במשחק הגומלין של שלב שמינית הגמר נגד מארסיי. זניט ניצחה לבסוף 0:2, ואחרי ההפסד בסטאד ולודרום 3:1, עלתה בזכות שער החוץ. גם בשלב ה-1/16 היא נעשרה בשער חוץ ועקפה את ויאריאל (0:1 לבבית, 2:1 בחוץ). נראה כי זניט נהנית מאוד מהעובדה שהעונה ברוסיה החלה לא מכבר, דבר שמאפשר לה להיות בכושר לא רע (למרות שהיא שיחקה רק שישה משחקים מתוך עשרת המחזורים והיא רק עם שבע נקודות).

הקבוצה הסקוטית תביא כמובן, הרבה יותר אוהדים, שכן הגמר ייערך בסיטי אופ מנצ'סטר סטאדיום של מנצ'סטר סיטי, שבאנגליה. אבל זה לא אומר שהיא פייבוריטית. אין ספק שגם דרכה של החבורה של וולטר סמית' מעוררת השראה. היא עברה את פנאתינייקוס בשלב ה-1/16, בשמינית הגמר הצליחה ריינג'רס להתגבר על ורדר ברמן הגרמנית. ברבע הגמר היא עשתה זאת מול ספורטינג ליסבון ובחצי הגמר מול פיורנטינה. אכן, כברת דרך מרשימה.

ייתכן שלזניט יתרון איכותי, אבל עקב ריבוי האוהדים הכחולים שישלטו ללא עוררין, הכוחות בין שתי הקבוצות יהיו די מאוזנים. המשחק יכול ללכת בהחלט לכל כיוון, אבל נראה בכל זאת כי הרוסים יעשו היסטוריה, ההימור 1, היחס 2.00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully