וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים החדשות של בני יהודה

12.5.2008 / 14:08

בשכונה כבר הרימו ידיים, אבל הזהובים ממשיכים במסע ההיחלצות עם צעירים לוחמניים ומאמנים חסרי ניסיון. מה הסוד? "אנחנו פשוט נהנים"

31 בינואר, היום האחרון של מועד ההעברות, 20:50. משרדי הבקרה ריקים מאדם, יו"ר הבקרה יאיר רבינוביץ' כבר אורז את חפציו ורוצה ללכת הביתה, אבל ממתין למנכ"ל בני יהודה. משה דמאיו היה עסוק באותן דקות במסע שכנועים טלפוני עם מילאן מרטינוביץ', ולפתע קיבל שיחת טלפון נוספת. על הקו היה תמיר כחלון, קשר צעיר וצנוע שהובא בתחילת העונה ממכבי תל אביב, יובש על הספסל בתקופתו של ניצן שירזי וגם לא זכה לדקות משחק אצל המאמן אלי כהן.

"דמאיו בבקשה, תן לי ללכת", ביקש כחלון, "אני רוצה לעבור לקבוצה אחרת, אני רוצה לשחק, נמאס לי להתייבש על הספסל". על הפרק הייתה הצעה מרמת השרון מהליגה הלאומית וגם מהפועל אשקלון מהליגה השלישית. "אל תלך, אני מבטיח שאדאג לך, תישאר בבני יהודה ויהיה לך רק טוב", ענה לו דמאיו, המוני פנאן של בני יהודה. יכול להיות שהרגע הזה, שבו בשכונה החליטו להתבסס על צעירים לוחמניים, היה הרגע ששינה את העונה של הזהובים.

"איפה הייתי עד עכשיו? על הספסל"

בסופו של דבר, כידוע, אחרי שיחה מלב אל לב שעשה עם דמאיו, שוכנע כחלון להישאר, וכל השאר היסטוריה. בני יהודה בעיצומו של מסע היחלצות מופלא, שאומנם עדיין לא הסתיים, אבל לפחות עכשיו הקבוצה תלויה רק בעצמה ויכולה להבטיח עונה נוספת בליגת העל. בניגוד לסברה הרווחת, שטוענת שקבוצת תחתית חייבת להתבסס על שחקנים מנוסים, את המסע הזהוב מוליכים ילדים.

בשבת האחרונה בישל תמיר כחלון למשה ביטון את שער הניצחון הסנסציוני של בני יהודה בניצחון על בית"ר בטדי. הוא שוב פתח בהרכב, שוב הצטיין, ואם בני יהודה תישאר בסופו של דבר בליגה - תהיה לו חותמת של כבוד על המסע המופלא. גם במשחק הניצחון על מ.ס. אשדוד לפני מספר שבועות כבש כחלון את השער הראשון לזכות הזהובים והיה הבולט במגרש. אחרי המשחק נשאל הקשר איפה הוא היה כל העונה. "כל העונה הייתי על הספסל", ענה בפשטות כחלון, "עכשיו נותנים לי לשחק ואני שמח להביא תוצאות".

"תמיר כחלון משחק בזכות עצמו ולא בזכות אף אחד אחר", אומר היום (שני) המאמן יעקב אסייג, "הוא פקטור מאוד חשוב בקבוצה ואני האמנתי ביכולת שלו כל הזמן. ידעתי שמגיע לו לשחק ומרגע שמונתי למאמן נתתי לו צ'אנס והוא לקח אותו בשתי ידיים. הוא משחק בזכות עצמו ובגלל שמגיע לו. אני שמח שהוא מחזיר לנו על המגרש".

החמישייה הסודית

כחלון הוא רק אחד מבין חמשת הצעירים שמובילים את בני יהודה בתקופה האחרונה. הקשר האחורי לירוי צעירי השתלט על עמדת הקשר האחורי ומפגין משחק בוגר, יציב ואחראי בכל הניצחונות האחרונים; עוז ראלי, שהוסט לפני כחודשיים לעמדת המגן השמאלי ונראה כאילו שיחק שם כל חייו, מפגין יכולת מצוינת בתפקידו החדש; המגן הימני איציק עזוז, שהפגין ברוב שלבי העונה כושר משחק חלש, חזר לעצמו במחזורים האחרונים והזכיר לכולם מדוע הוא זכה לזימון מדרור קשטן; וגם החלוץ אלירן עטר (שלצערו כבר סיים את העונה) הספיק לתרום את תרומתו החשובה והחל פריחה מחודשת מאז נכנסו אסייג ושירזי לתפקידם.

עזוז ממחיש את חשיבותם של הצעירים הללו. המגן שיחק במשחקים האחרונים כשהוא סובל מכאבי תופת בכף רגלו, אך הקריב את עצמו למען המועדון ואף עלה לשחק אחרי שקיבל שש (!) זריקות במשחק לפני הניצחון על מכבי פ"ת. לבסוף הכריעה הפציעה את עזוז והוא סיים את העונה, אך ההקרבה שלו מצביעה גם על השינוי המנטלי בשורות המועדון.

"עוד לא נשארנו"

"אסור לשכוח שאנחנו עדיין באמצע המשימה שלנו ועוד לא עשינו שום דבר", דואג להזכיר המנכ"ל משה דמאיו, "אותם שחקנים צעירים, אולי למעט תמיר כחלון, זכו לצ'אנס גם אצל ניצן שירזי ואלי כהן, עכשיו הם פשוט לוקחים את ההזדמנות בשתי ידיים. אסור לשכוח שכל הקבוצה הפכה טובה יותר, זה מכלול של דברים. הרי אם לא נישאר בסופו של דבר בליגה, יגידו שהצעירים קרסו ברגע האמת וכו'. נחכה בסבלנות עד סיום המשימה ואז נעשה סיכומים".

המאמן יעקב אסייג היה נחרץ יותר בדעתו ואמר: "במשחקים האחרונים היכולת של החבר'ה הצעירים באה יותר לידי ביטוי, וזה נובע מכמה סיבות. קודם כל, התוצאות החיוביות משחקות לטובתנו, דבר שמעניק להם ביטחון ונותן להם להפגין את היכולת הזו. אני מנהל איתם שיחות אישיות ודואג לתת להם שקט נפשי. למרות המצב, אנחנו דואגים לא להלחיץ אותם, ויש לזה תוצאות. אני תמיד האמנתי בשחקנים הללו, הם משחקים בזכות עצמם ולא בגלל השם או הגיל בתעודת הזהות. אני מעדיף לא לדבר על המאמנים הקודמים ועל מה שהיה בתקופתם, חשוב לזכור שיש לנו עדיין שלושה משחקים וטרם סיימנו את משימת ההישארות בליגה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אנחנו פשוט נהנים"

"אנחנו פשוט נהנים לשחק כדורגל, ורואים את זה על המגרש", אומר אחד מצעירי הקבוצה, "מאז שיעקב וחזי הגיעו הם פשוט ממעטים בדיבורים, ורק אומרים לנו כל הזמן לצאת למגרש וליהנות מכדורגל. זה מה שאנחנו עושים, ואנחנו מאוד שמחים שהצלחנו לעשות סדרה כזו של ניצחונות. אנחנו כל כך רוצים להישאר בליגה, נעשה הכל בשביל שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully