וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

או ג'יי מאיו שוב משגע את ארה"ב

כוכב מכללת USC, המועמד להיבחר בעשירייה הראשונה בדראפט הקרוב, חשוד בקבלת עשרות אלפי דולרים בניגוד לתקנון המכללות

או ג'יי מאיו הפך עוד לפני יום הולדתו ה-21 לשם מוכר לכל חובב כדורסל בארצות הברית, אבל בעוד שיכולותיו על הפרקט הן שפרסמו אותו תחילה, בשנים האחרונות שמו בדרך כלל מופיע בכותרות בהקשרים שליליים. הפרשה האחרונה בכיכובו התפוצצה הערב (ראשון) ברשת ESPN, כשאחד מחבריו, לואיס ג'ונסון, גילה כי במשך ארבעה שנים האחרונות קיבל מאיו כספים והטבות נוספות בניגוד לתקנון המכללות.

קריירת התיכונים של מאיו סחטה השוואות לזו של לברון ג'יימס, ועל פי כל ההערכות הוא היה צפוי להיבחר בבחירה הראשונה בדראפט בכל שנה בה יחפוץ לצאת, אבל סדרה של פרשיות בהן היה מעורב, שכללו בין היתר קטטות עם חבריו ללימודים והסתבכויות עם החוק, גרמה לירידה במניותיו. את שנת החובה שלו במכללות, אותה היה מחויב לעבור בגלל חוק הגבלת הגיל החדש ב-NBA, העביר העונה מאיו במכללת USC, ולמרות שהעמיד ממוצעים יפים של 20.7 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים למשחק, לא מימש את הציפיות העצומות ממנו ולא הצליח להוביל את הטרוג'אנס מעבר לסיבוב הראשון בטורניר המכללות.

בחודש שעבר נרשם מאיו לדראפט הקרוב, ולמרות ירידת קרנו הוא עדיין נחשב למועמד ודאי להיבחר בעשירייה הראשונה, ואולי אפילו בחמישייה הראשונה, אבל השערורייה הנוכחית שלו עשויה לדרדר אותו עוד כמה מקומות טובים למטה.

לשחקני תיכונים ומכללות בארצות הברית אסור לקבל כל תשלום על מנת לשמור על מעמדם כחובבנים, אבל לדבריו של ג'ונסון קיבל מאיו במשך ארבע השנים האחרונות סכומי עתק, שהגיעו עד ל-30 אלף דולרים במזומן, וכן הטבות כגון תשלום על חדר בבית מלון, טלפון סלולרי, בגדים, ארוחות ועוד ועוד. כל אותם כספים הועברו לו על ידי רודני גיולורי, איש קשר של סוכנות השחקנים של ביל דאפי, ובתמורה, על פי ג'ונסון, התחייב מאיו לחתום עם הסוכנות כשיהפוך למקצוען.

מאיו הגיב לפרסום הידיעה ואמר: "כרגע אני מתמקד רק בתהליך הגשמת החלום שלי לשחק כדורסל מקצועני, ואני לא מוכן לאפשר להאשמות האלה להפוך להסחת דעת עבורי. כבר נחקרתי בעבר על ידי חוקרי המכללות, ומעולם לא עשיתי שום דבר לא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully