וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון טרי: "הגמר במוסקבה כבר יהיה סיפור אחר"

קפטן צ'לסי הסכים שלמנצ'סטר יונייטד הגיע לזכות באליפות, אבל כבר מכוון לגמר הצ'מפיונס. גיגס: "יש לי 10 אליפויות ואני מקווה שאשיג עוד"

איזה מחזור סיום היה לנו היום (ראשון) באנגליה. מלחמה על האליפות, קרב קשה נגד הירידה, תוצאות גדולות ויציאה לקיץ ארוך, ללא השתתפות ביורו.

אחרי מאבק צמוד לאורך חודשים, שבמהלכו פרשה ארסנל חסרת הכוחות, זכתה מנצ'סטר יונייטד באליפות ה-17 בתולדותיה, רק אחת פחות מליברפול שמוליכה את טבלת האלופות. 0:2 בחוץ מול וויגן הספיק בשביל הזכייה. צ'לסי הייתה זקוקה לניצחון ולמעידה של השדים האדומים, אבל כשלה בניסיונה להשיג 3 נקודות אחרי 1:1 מול בולטון.

בתחתית, שער של דני מרפי בדקה ה-76 העניק לפולהאם 0:1 על פורסטמות שכולו הישארות מתוקה בליגה, אחרי חודשים בה הקבוצה הלונדונית נראתה כמו יורדת בטוחה. רדינג ובירמינגהאם ניצחו, אבל נשרו לליגת המשנה.

פרגוסון: "זו קבוצה מצוינת ויש עוד הרבה שנים לפניה"

הגורם המרכזי לתואר של יונייטד, לפחות על כר הדשא, היה כריסטיאנו רונאלדו, שכבש 31 שערי ליגה ונבחר בשבועות האחרונים גם לשחקן העונה על פי בחירת העיתונאים וגם לשחקן העונה על פי בחירת השחקנים.

"החברים שלי עזרו לי הרבה", ניסה להצטנע הכוכב הפורטוגלי, שהיום כבש את השער הראשון בפנדל, "הם מסרו לי כדורים טובים מאוד, נתנו לי ביטחון ואני כבשתי. כשיש לי הזדמנות להבקיע, אני עושה את זה, אבל אני חושב שצריך לדבר על כל הקבוצה. לדעתי יש לנו את השחקנים הכי טובים ואת הקבוצה הטובה ביותר בליגה. היה עלינו לחץ גדול, אבל האמנו בעצמינו והגיע לנו לזכות באליפות".

אחד מגיבורי האליפות הזו היה איך לא, ריאן גיגס. הקשר הוולשי, שהובא לקבוצה על ידי אלכס פרגוסון כשעוד היה נער, הישווה את שיא ההופעות בקבוצה, 758, שעד היום היה שייך לבובי צ'רלטון. החגיגה על ההישג הגיעה בדמות השער השני של הקבוצה והקשר האגדי אמר: "זה היה שער חשוב כי הוא נתן לנו פער של שני שערים. אני לא מוטרד משיאים, אלא מאליפויות. יש לי 10 ואני מקווה שאני אצליח להשיג עוד". במידה שישחק בגמר ליגת האלופות, גיגס כמובן ישבור את שיאו של צ'רלטון.

"אם זו הייתה האליפות הקשה מכולן? כשאתה יוצא למשחק חוץ מכריע במחזור האחרון זה קשה", הוסיף אלכס פרגוסון, שרשם אליפות עשירית עם היונייטד, "שיחקנו טוב לאורך מרבית המשחק, למרות שהיו לנו כמה רגעים של מתח".

המאמן הסקוטי גם סיפר על הרגעים מורטי העצבים במהלך המשחק: "צ'לסי הבקיעה? ברגע כזה אתה צריך לאסוף מסביבך את הצוות המקצועי ולשכוח מה קורה במשחק השני. אתה צריך להתרכז במשחק שלך. היה מישהו מאחורי בקהל שכל הזמן אמר שצ'לסי כבר מובילה 0:2. הוא בהחלט עשה את שלו בכל הקשרו לעזרה לצ'לסי".

"זה פנטסטי לזכות ב-10 אליפויות", אמר המאמן, "אני מאוד גאה. שרדתי הרבה זמן, אבל אני נמצא במועדון גדול. זה הרבה יותר קל בשבילי מאשר לכל אחד אחר".

פרגי התייחס גם לעתיד של הקבוצה כשאמר: "אני מאמין שהאליפות ה-18 תגיע. הקבוצה שלנו היא צעירה והיא מתפתחת כל הזמן. זו קבוצה מצוינת ויש לה עוד הרבה שנים לפניה".

צ'לסי מודאגת מכשירותם של טרי ודרוגבה

בצ'לסי נרשמה אכזבה, אבל יחד עם זאת, הלונדונים סירבו להוריד את הראש, כשגמר ליגת האלופת בעוד שבוע וחצי במוסקבה, כבר נמצא על הכוונת. ג'ון טרי, שבמהלך משחק התיקו היום מול בולטון (1:1) נפצע בידו, סיפר שהוא מאמין שיהיה כשיר למשחק על התואר האירופאי.

"הם היו טובים מאוד השנה. יש לנו הרבה כבוד אליהם, הם היו פנטסטיים. הם סיימו בראש הטבלה וזה הגיע להם", הוסיף הבלם, "הגמר במוסקבה כבר יהיה סיפור אחר ואנחנו מכוונים לשם. התואר של ליגת האלופות הוא היחיד שחסר ברשימה שלי, של השחקנים ושל האוהדים. בגדול כל הזמן אמרתי שזה התואר שאני רוצה".

"טרי לא שבר את המרפק, אבל נצטרך להמתין ולראות אם הוא יוכל לשחק בגמר", אמר מאמן הקבוצה, אברהם גרנט, "אם זה יהיה תלוי בו, הוא בטוח ישחק, אבל זה תלוי בצוות הרפואי". מלבד טרי, גם דידייה דרוגבה נפצע ובצ'לסי מקווים מאוד שהוא יוכל לשחק במוסקבה, במה שעשוי להיות משחקו האחרון בקבוצה.

גרנט הרבה לפזר חיוכים למרות שלא זכה באליפות. בסיום התיקו מול בולטון, סיכם עונה ראשונה כמאמן צ'לסי: "זה לא פשוט לרדוף אחרי קבוצות לאורך כל כך הרבה זמן. אבל עלינו לברך את מנצ'סטר יונייטד ואת אלכס פרגוסון. הוא מאמן גדול ואדם גדול ואני מחבב אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

דמעות בתחתית

בצמרת נראו הרבה חיוכים, אפילו מצידם של אנשי צ'לסי, אבל בתחתית נשפכו דמעות. רדינג ניצחה 0:4 את דרבי, בירמינגהאם גברה 1:4 על בלקבורן, אבל שתיהן ירדו ליגה בעקבות נצחונה של פולהאם 0:1 על פורטסמות בחוץ.

"זה רגע עצוב כרגע בחדר ההלבשה. השחקנים חייבים לעכל את הירידה. אחר כך נעשה כמה החלטות קשות", אמר מאמן רדינג, סטיב קופל, שלפני שנתיים הוליך את הקבוצה לעלייה ראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה באנגליה, "אני מרגיש שאיכזבתי את היו"ר ואת המועדון. אני לא חושב שמגיע לנו להיות במקום הזה".

פולהאם כבר הייתה עם רגל וחצי בליגה השנייה וגם רוי הודג'סון לא הצליח לשנות כיוון כשהגיע במקומו של לורי סאנצ'ז בדצמבר, אבל בשבועות האחרונים המאמן הוותיק הדריך את שחקניו לכמה תוצאות גדולות, לארבעה ניצחונות מתוך חמשת המשחקים האחרונים ובסופו של דבר להישארות. "למרות כל המחמאות שאנחנו זוכים להן, אני יכול להרגיש את הכאב של היורדות", אמר הודג'סון אחרי הניצחון בפראטון פארק, "במשך דקות ארוכות במחצית השנייה התחושה הזו ליוותה אותי. רבע השעה האחרונה הייתה הכי קשה. אחרי שכבשנו את שער היתרון רק התפללתי שהן לא ישוו".

בירמינגהאם הצטרפה לרדינג ולדרבי, שכבר ירדה מזמן, וירדה ליגה אחרי עונה אחת בלבד. המאמן אלכס מקליש, שהגיע אחרי קמפיין מוצלח מאוד כמאמן נבחרת סקוטלנד, אמר: "38 מחזורים הסתיימו ואנחנו לא ממש עשינו את זה. אני מברך את פולהאם".

אריקסון דורש פגישה

אם נתעלם רגע מקרבות האליפות וההישרדות, הרי שאת תוצאת היום השיגה מידלסברו, שהביסה את מנצ'סטר סיטי 1:8. בצד התכול של מנצ'סטר קיים לא מעט בלאגן כבר מספר שבועות. לפני כמה ימים נאלץ דובר המועדון להכחיש שמועות על כך ששחקני הקבוצה לא התאמצו במשחק ההפסד 1:0 לליברפול במחאה על עזיבתו הצפויה של סוון גוראן אריקסון ואחרי עונה שנפתחה בצורה נהדרת וכללה גם ריצה ארוכה בצמרת וגם שני ניצחונות במשחקי הדרבי, הסיום הפך למר ביותר.

אריקסון זכה היום לתמיכה גדולה מאוהדי סיטי שליוו את הקבוצה לצפון מזרח אנגליה והניפו שלטים שקראו להשאירו בקבוצה, ואחרי המשחק דרש פתרון מהיר לסוגייה שעוסקת בו. "הבעיה היא שאנחנו צריכים לדבר פנים אל פנים כדי לראות מה רוצה המועדון, התייחס המאמן השבדי לבעלי הקבוצה, טקסין שינוואטרה, שספקולציות באנגליה גרסו שהוא הציע לפליפה סקולארי להגיע. אריקסון הוסיף: "לחיות בחוסר ודאות זה מצב לא בריא עבור אף אחד. אני מקווה שתיקבע איזשהי פגישה. עכשיו, אחרי שהעונה הסתיימה, זה דבר חשוב לקראת העונה הבאה.

על המשחק עצמו אמר המאמן, שכבר הובס העונה 6:0 על ידי צ'לסי: "תמיד מאכזב להפסיד, אבל כשזה קורה ככה זה איום ונורא. לא היינו על המגרש. זה היה מביך עבור כולנו". למרות הסיום העגום של העונה, סיטי צפויה לשחק בעונה הבאה בגביע אופ"א לאחר שהתאחדות הכגדורגל האירופאית החליטה להעניק מקום לאנגלית ההוגנת ביותר. סיטי סיימה במקום החמישי בטבלת ההגינות בליגה, אבל ארבע הקבוצות שהקדימו אותה כבר הבטיחו את מקומן בגביעי אירופה השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully