וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע רביבו עמד על הקווים, ואבוקסיס לא?

לשניהם אין תעודת מאמן בתוקף, אלא שתקנות אופ"א קובעות שרביבו יוכל לכהן כמאמן זמני למשך חודש. ומקרה אבוקסיס? השופט לא ידע

אם שופטי הכדורגל בישראל היו מעורים בתקנות אופ"א, יכול מאוד להיות שאלי גוטמן כלל לא היה כיום בהפועל תל אביב. אם הם היו שואלים את ארגון המאמנים, אולי אפילו הידיעות על כך שלחיים רביבו אין תעודת מאמן, לא היו ממש מעניינות אף אחד. למעשה, ייתכן מאוד שרביבו מאמן כיום בזכות אבוקסיס. עד כמה שזה יישמע מוזר, נראה שכל הפרסה הזאת, שכללה את הרחקתו של אבוקסיס מהקווים וכללה דו"ח מחמיר של אסף קינן, היתה מיותרת.

בארגון המאמנים טוענים, כי תקנות אופ"א אפשרו לאבוקסיס לעמוד על הקווים במשחק הליגה בו לא הורשה להדריך במהלך חודש דצמבר 2007, מול עירוני קריית שמונה. לפי אותן תקנות, אם קבוצה פיטרה מאמן, היא רשאית למצוא מאמן אחר, בעל תעודת מאמן מוסמך, בתוך חודש. עד אז, היא תוכל להסתייע בכל אדם אחר שיוכל לעמוד על הקווים ללא הכשרה מתאימה. "התקנות הללו", אומר יו"ר ארגון המאמנים אמנון רז, "נודעו רק כאשר אבוקסיס עמד בפני וועדת משמעת. רק אז, בדיעבד, התברר שהוא לא היה צריך תעודת מאמן בכדי לחלק הוראות. היום אבוקסיס משתתף בקורס מאמנים ולכן הוא יכול לחלק הוראות מהספסל למרות שעבר חודש מאז מונה לתפקיד".

כזכור, לאחר אותו משחק בו הורה קינן לאבוקסיס שלא לחלק הוראות, פורסם כי קינן קיבל שיחת טלפון במחצית בה התבקש להבהיר לאבוקסיס שלא לחלק הוראות. אבוקסיס נשמע לטענות הללו. מאוחר יותר, כאשר התברר שהוא כן יכול היה לעמוד על הקווים, מונה אלי גוטמן לתפקיד המאמן והסוגיה נפתרה מאליה.

על השאלה האם בעקבות התקנות החדשות רביבו יוכל לכהן בתפקידו כמאמן ראשי ענה רז: "נוצר מצב שבו חודש בדיוק לפני תום העונה, רביבו החליף את אלון חזן שהתפטר. לכן, ממש לפי לוח הזמנים שנקבע, הוא יוכל לכהן בתפקידו עד תום העונה ללא מפריע". התקנות של אופ"א, אגב, הסמיכו את ההתאחדויות השונות להעניק פרק זמן להתארגנות הקבוצות בכדי למצוא מאמן מוסמך. לאחר שהתקנות הובאו לידיעת בית הדין של ההתאחדות, הוחלט להקציב לקבוצות פרק זמן של חודש ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully