וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון ניצחה את מכבי תל אביב 91:100

מכבי ת"א חיפשה להתאושש, אך נתקלה ביחידה המובחרת של עדי אזולאי. עפולה/גלבוע-ראשל”צ 79:75, ירושלים-ר”ג 84:96, נהריה-חולון 78:99

ליגת העל ממשיכה להתחמם לקראת סיום העונה, ופתאום, כל מפגש הופך להיות משחק עונה, אם בתחתית או אם בצמרת. אלא שככל שעוברים השבועות, יותר ויותר ברור שמתפתח סיפור אחד מרכזי העונה: מכבי תל אביב עושה היסטוריה. אחרי ההפסד במחזור הקודם לגליל עליון, שקבע שיא שלילי עבורה של 8 הפסדים העונה אחת, הצליחו הצהובים לקחת את ההיסטוריה צעד אחד קדימה הערב (ראשון), והתפרקו גם מול אליצור אשקלון, בדרך להפסד 91:100. אם עוד היה מישהו בארץ שלא האמין שהשיריון הצהוב כבר החל להיסדק, הרי שעכשיו כבר ברור שישנו בקע גדול, דרכו עוד עלולה צלחת האליפות ליפול לידיים זרות.

הפועל ירושלים חזרה להריח את המקום הרביעי לאחר ניצחון ביתי חשוב על עירוני רמת גן, 84:96, אבל תיאלץ לחכות בתור, לאחר שעירוני נהריה רשמה ניצחון רביעי ברציפות, הפעם 78:99 על הפועל חולון הגדולה. בתחתית, יצאה ראשון לציון למשחק העונה מבחינתה, כשפגשה את גלבוע/עפולה. הצפונים נלחמו על חייהם במשך 40 דקות, אך נכנעו לבסוף, 79:75, וככל הנראה ייאלצו לראות את העונה הבאה של ליגת העל בטלוויזיה.

אליצור אשקלון - מכבי ת"א 91:100

לקראת סיום הרבע השלישי, סביר להניח שעלתה מחשבה בקרב אנשי מכבי תל אביב: האם בקצב הזה, יכולה הקבוצה לאבד את מקומה בפיינל פור? אז אמנם האלופה הישראלית כבר הבטיחה מקום ביד אליהו, אבל אחרי רצף של הפסדי ליגה תמוהים, תצוגת נפל אחר תצוגת נפל, ובעיקר מחסור במנהיגות, נראה שהאלופה הישראלית בצרות. אלא שהערב, הסיפור הוא לא מכבי תל אביב, אלא דווקא אליצור אשקלון, ששוב הוכיחה שהיא לא סתם גימיק. קבוצתו של עדי אזולאי ידעה שהדרך ל-4 האחרונות עוברת דרך הצהובים, ובמקום להוריד את הראש, היא התפוצצה על המגרש, קיבלה יכולת נהדרת משחקנים כמו מושון יעקוסי ויובל נעימי, בדרך להיסטוריה עבור המועדון הקטן, שרושם ניצחון ראשון על מכבי תל אביב.

קאמינגס פתח עם ג'אמפ טוב, אבל המארחים עלו ללא רגשות נחיתות, ושטפו את הפרקט בדרך ליתרון 4:11 בזכות דקות מצויינות של כריס מאסי. אלא שאז עלה עמרי כספי, ו-6 נקודות שלו, ביחד עם קאמינגס העלה את מכבי ליתרון 16:18. וויצ'יץ' גם הוא נכנס לקצב, וסל שלו קבע 19:24 לצהובים בסיום הראשון.

קאמינגס המשיך את היכולת הטובה עם שלשה בפתיחת הרבע השני, והצהובים עלו ליתרון 6. אשקלון הלכה למאסי שצימק, אלא אז הגיע דאנק ענק של קאמינגס, שגם שלח בעיטה קלה לפניו של מאסי. אשקלון כאילו קיבלה בעצמה בעיטה לפרצוף, החלה להירדם בהגנה, ועוד שלשה של באטיסטה, ביחד עם נקודות של מוריס העלו ל-35:47. נעימי המשיך לאבד ולהחטיא, ובאטיסטה קבע 40:51 במחצית.

אשקלון אותתה שהיא לא מוותרת על המשחק, כשפתחה בריצה של 0:6 את הרבע השלישי. מכבי התחילה ללכת למוריס ששמר אותה לפנים, אך אז התחיל המופע של בארט, ו-5 נקודות רצופות שלו, ביחד עם עבירה בלתי ספורטיבית של באטיסטה העלו את אשקלון ליתרון 60:64 בסיום הרבע השלישי. מכבי עשתה מיני ריצה משל עצמה, בדמות 0:7 שהחזירה להם את היתרון, אבל אז פגע יובל נעימי מבחוץ, קורי קאר קלע סל ועבירה, ושלשה נוספת של נעימי, יחד עם ליי אפ של בארט, קבעו 81:86, 2 דקות לסיום. למכבי לא היה באותן דקות אף מנהיג על המגרש, ושלשה נוספת של האורחים העלתה אותם ליתרון 8, ממנו הצהובים כבר לא הצליחו לחזור.

קלעו לאשקלון: סטיב בארט 27, כריס מאסי וקורי קאר (8 ריבאונדים) 18 כ"א, מושון יעקוסי (13 ריבאונדים) 17, יובל נעימי 16, ה.ל קולמן 4.

למכבי: וונטיגו קאמינגס 21 נקודות ו-5 איבודים, ניקולה וויצ'יץ' 20, טרנס מוריס (12 ריבאונדים ו-6 חסימות) ועומרי כספי 16 כ"א, אסטבן באטיסטה 8, דריק שארפ 6, וויל ביינום ויותם הלפרין 2.

הפועל ירושלים - עירוני רמת גן 84:96

במאבק על שתי הקבוצות המאכזבות של העונה, התמודדו רמת גן וירושלים על הזכות להפוך לקבוצה המשתקמת של העונה, ולתפוס את המקום האחרון לפיינל פור. ירושלים, שלא צלחה טוב את חילופי המאמנים שהביאו את זיו ארז לקווים, סוף סוף מצאה ניצחון, וככל הנראה חיסלה לקבוצתו של בלינקו, שבמשך שלבים ארוכים בעונה היתה מועמדת ודאית ל-4 האחרונות, את חלום הפיינל פור. האדומים, לעומת זאת, מראים סימנים ראשוניים להתאוששות, ואם רק יצליחו לשמור על רמת האינטנסיביות גם במשחקים הבאים, הם עוד עלולים למצוא את עצמם ביד אליהו בסוף החודש.

לפני המשחק, התקבל בחום השחקן זוכה האוסקר, ג'ון ווייט, ("קאובוי של חצות") כאורח הקבוצה, והשחקן לחץ את ידיהם של השחקנים. המשחק נפתח צמוד, תוך ששתי הקבוצות קולעות את רוב הזריקות הראשונות שלהן מהשדה. ארז מרקוביץ', שנמצא בכושר נפלא, הוביל ביחד עם ג'יימי ארנולד את ירושלים, אך בראיין טולברט ומייקל קיובלר השיבו מנגד. הקצב המהיר נמשך, והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 28:27 לרמת גן. הרבע השני נפתח בקצב דומה, כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לברוח לשניה, או, לחילופין, לשמור. דרור חג'ג' הריץ נהדר את התקפת ירושלים, אך מנגד הציגה רמת גן משחק קבוצתי ומאוזן בראשות טולברט הנפלא, ששמר אותה במשחק, וסל שלו כמעט על הבאזר הוריד את קבוצתו להפסקה ביתרון 52:53.

המחצית השניה נפתחה בשני סלים רצופים של ירושלים, אך הצמד טולברט את קיובלר לא אפשר למארחים לברוח. באמצע הרבע השלישי החל קצב המשחק להירגע מעט, והקבוצות המשיכו להשיב על סל בסל, ועל החטאה בהחטאה, אבל אז החלה ירושלים לשים את הרגל על הגז, רצה 0:8 וסיימה את הרבע ביתרון 63:70, הפרש משמעותי מאוד במשחק הזה. את הרבע האחרון פתחה ירושלים באותו קצב, ודקות גדולות של שרון ששון הקנו לה יתרון 10, הכי גדול במשחק לאיזשהו צד. רמת גן ניסתה לחזור למשחק, אך דקות טובות של צמד הגבוהים של ירושלים, ארז מרקוביץ' וג'יימי ארנולד, מנעו ממנה. קבוצתו של רובי בלינקו התחילה להפציץ מחוץ לקשת ולקוות לטוב, אך לשווא.

קלעו לירושלים: שרון ששון 20, ארז מרקוביץ' 19, ג'יימי ארנולד 19, דרור חג'ג' 13 (10 אסיסטים), גיא פניני 9, ראמל קארי 8, ג'ייסון וולס 4, נואל פליקס 2, טימי באוורס 2.

קלעו לרמת גן: בריאן טולברט 19 (7 אסיסטים), בנט דייויס 14, אלישי כדיר 13, מייקל קיובלר 13, מייקל ביזלי 8, אורי יצחקי 6, שמוליק ברנר 6 ניר כהן 5.

עירוני נהריה - הפועל חולון 78:99

יש לא מעט מועמדים לתואר מאמן העונה השנה: עופר ברקוביץ' שככל הנראה משאיר את ראשון לציון בליגה, עדי אזולאי שלקח את אשקלון קרוב לפיינל פור, וכמובן אפי בירנבוים ומיקי דורסמן. אלא שכדאי להתחיל לשים לב לרוסי בוסאני, שמאז שהגיע, הקבוצה שלו עם 4 ניצחונות רצופים, בין השאר על מכבי תל אביב, בני השרון, ועכשיו על הקבוצה המאיימת של חולון. נהריה נראית נהדר, ועם יכולת כזאת, היא לא רק תגיע ל-4 האחרונות, היא עוד עלולה לגרום ללא מעט נזק לשאר הקבוצות.

נהריה פתחה את המשחק בטירוף, ועלתה ל-1:11, הודות ל-7 נקודות של אוטיס היל. רק אחרי חמש וחצי דקות ברבע קלעה חולון את סל השדה הראשון שלה, אך נהריה המשיכה לשטוף את הפרקט, ועלתה ל-9:20. דקות טובות של ג'ון גילכריסט עזרו לנהריה לשמור על היתרון, אך מהצד השני נכנס אלטון בראון למשחק, ועם 9 נקודות ברבע הראשון החזיר את חולון למשחק, וקבוצתו של דורסמן יצאה בחיים מהרבע בפיגור 23:19 בלבד.

דקות נפלאות של אשנטה ג'ונסון הריצו את נהריה חזרה ליתרון 32:42. אלטון בראון המשיך להיות פחות או יותר היחיד שמתפקד בחולון, אך המשחק הקבוצתי של נהריה, ואחוזי הקליעה הגבוהים, מנעו מהיתרון להיעלם. שלשה של מורן רוט, ואחת של סימונס צימקו ל-4 בלבד, ו-44:48 במחצית.

את המחצית השניה פתחו המארחים נהדר, ובריצה מהירה של 0:6 עלו ליתרון 10. נהריה, בראשות אשנטה ג'ונסון הנפלא, המשיכה ללחוץ, בעוד הצוות המסייע של אלטון בראון בחולון המשיך לא לספק את הסחורה. קבוצתו של רוני בוסני רק הגדילה את הפער, אף שינוי שמיקי דורסמן עשה לא עזר, ונהריה סגרה את הרבע השלישי עם יתרון מבטיח 57:75. הרבע האחרון המשיך באותה מגמה, כשכל נסיון קאמבק של חולון נתקל בהגנה אגרסיבית ונלהבת של המארחים, שהמשיכו לקלוע באחוזים גבוהים מהצד השני, בעיקר בזכות דקות ענקיות של ג'ון גילכריסט. היתרון של נהריה צמח אל מעבר ל-20, ולחולון לא נותר אלא לשחק על הכבוד. זה לא ממש עבד.

קלעו לנהריה: ג'ון גילכריסט 27, אשנטה ג'ונסון 22, עידו קוז'יקארו 20 (11 ריבאונדים), אוטיס היל 15, אדריאן פלדג'ר 8, מתן נאור 3, אבי סוכר 2 (9 אסיסטים), עדי בן דניאל 2.

קלעו לחולון: אלטון בראון 27, מאליק דיקסון 14, טריי סימונס 10, עמית תמיר 8, טוני וושהאם 6, כריס ווטסון 5, מורן רוט 3, פי ג'יי טאקר 3, אריק קמפבל 2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עפולה/גלבוע - ראשל"צ 79:75

ישנה אמירה שקובעת, כי אם רוצים לשפוט עד כמה משהו הוא טוב, צריך לבחון את החולייה החלשה שלו. ובכן, המאבק הערב באולם בגלבוע היה על הזכות המפוקפקת להפוך להיות החולייה החלשה של ליגת העל, כשהמפסידה עושה צעד משמעותי לליגה הלאומית. אלא שאם ישנה אינדיקציה לרמה של הליגה, הרי שהמפגש בין שתי קבוצות התחתית הראה שיש לנו ליגה נהדרת, תחרותית ומרתקת. השתיים נלחמו במשך 40 דקות, אך בסופן יצאה ראשון עם ידה על העליונה, הבטיחה לעצמה עונה נוספת בליגה, ושלחה את אבנר יאור ושחקניו להתחיל לתכנן את הנסיעות שלהם למחוזות עלומים של הליגה הלאומית.

המאבק נפתח בצורה צמודה מאוד, כששתי הקבוצות מחליפות ביניהן את נטילת היתרון. פתיחה טובה של למונט ג'ונס נענתה מהעבר השני בדקות טובות של בריאנט מרקסון, אבל אז שלשה של עומר סניד נתנה את האור הירוק לבריחה של ראשון, ובדקות טובות של סדריק בנקס הובילו אותה לפער של 9. אלא שאז התעורר בעפולה אדם הול, וביחד עם עמית בן דוד וג'רמיין הול הפכו את התוצאה, ועלו ליתרון 33:34 במחצית.

בנקס פתח טוב את המחצית השניה והריץ את ראשון ליתרון 3, אבל רייבון קובייל וג'רמיין הול עשו ריצת 0:6 ברבע השלישי, ועפולה עלתה ליתרון 62:66. המשחק המשיך להיות צמוד גם ברבע הרביעי, ושלשה גדולה של עודד שעשוע, 2 דקות לסיום החזירה את היתרון לראשון, 68:70. עפולה עוד ניסתה לחזור, אבל נקודות מהעונשין של בנקס ואיתי לב, ומהעבר השני החטאה של קולמן ואיבודים של המארחים, איבדו להם את המשחק, וככל הנראה את המקום בליגת העל.

קלעו לראשון: עודד שעשוע 20, עומר סניד 16 (11 ריבאונדים), בריאנט מרקסון 13, סדריק בנקס 13, איתי לב 6, ברנדון קורץ 5, אופיר פרחי 4, ג'רל בלסינגיים 2.

קלעו לעפולה: ריבון קובייל 12, חנן קולמן 12, למונט ג'ונס 11, ג'רמיין הול 11, אדם הול 10, עמית בן דוד 7, טוני אווג'ובי 5, גור פורת 5, דגן יבזורי 2.

המאמן המפסיד, אבנר יאור, אמר בסיום: "הכל תלוי במשחק של גליל. נחזיק אצבעות שבני השרון ינצחו". כשנשאל האם מגיע לקבוצתו להישאר בליגה, אמר המאמן: "זה לא עניין של מגיע או לא מגיע. צריך לנצח משחקים ולא עשינו את זה. היום היינו ממש לא מרוכזים".

עופר ברקוביץ': "היה משחק כיף לכולם. קיבלנו שלשות משני שחקנים עם ביצים גדולות, עומאר סניד ועודד שעשוע. בהתקפות האחרונות הייתה לנו יותר סבלנות מאשר בכל המשחק. אני רוצה להודות לפיזיותרפיסטים, שהעמידו לי את הקבוצה על הרגליים. קרדיט להנהלה שהביאה את סניד ואיחולים וברכות לעוזר שלי, נדב זילברשטיין, שנמצא עם אישתו בחדר הלידה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully