וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר קבע: סין תזכה ב-46 מדליות זהב

פרופסור מאוניברסיטת שפילד טען כי העלייה הדרמטית במספר המדליות של סין מ-1984 יחד עם אירוח המשחקים תגרום לסינים לסיים ראשונים

האולימפיאדה בביג'יינג אמורה לספק לא מעט עניין לחובבי הספורט ובינתיים יש מי שמנסה לחזות מה הולך להיות בתחרות. מחקר שבוצע באוניברסיטת שפילד מעריך כי המארחת תזכה בלא פחות מ-46 מדליות זהב, יותר מכל מדינה אחרת.

"סין תהפוך להיות המדינה מספר אחת בספורט ובראש הטבלה באירוע אותו תארח", אמר פרופסור סימון שיבלי. "אנחנו חוזים שסין תזכה ב-46 מדליות זהב, משהו שכנראה יחרוג מרוב הציפיות של האנשים".

מבחינת נתוני אוכלוסייה יש להצהרה הזו בהחלט סיבה, שכן בסין מתגוררים 1.33 מיליארד אנשים, לעומת ארצות הברית בה חיים "רק" 305.8 מיליון. כמובן שזה לא נתון בעל השפעה על ההצהרה של שיבלי, אך יש לו חשיבות. בין הפרמטרים שהכליל החוקר הוא התייחס גם לסכומי הכסף שהושקעו כמו גם למשאבים בפיתוח הספורט שזכו לעידוד מטעם הממשלה הסינית.

רק ב-1984 לראשונה נראתה מדלית זהב בסין, אז זכתה המדינה ב-15 מדליות כאלו בלוס אנג'לס. כעבור ארבע שנים בסיאול סין זכתה רק בחמש מדליות, אותה כמות כמו של בריטניה, אך מאז עלה בצורה דרמטית מספר הזכיות שלה. בברצלונה ובאטלנטה סין זכתה ב-16 מדליות זהב וסיימה רביעית בטבלת המדליות ובסידני היא כבר עלתה ל-28 מדליות זהב (שלישית) ו-32 באתונה (שנייה).

"חל שיפור מהמשחקים האולימפיים בסיאול ב-1988 עד המקום השני באתונה עם 32 מדליות זהב ומדובר במשהו חסר תקדים", אמר שיבלי. "עבור רוב המדינות זה הישג מצוין לשמור על כמות המדליות שהשגת כבר".

אגב, תחילה העריך המחקר כי סין תזכה ב-39 מדליות זהב, אך הצוות שלו טען שהתמיכה הביתית תבטיח שהנבחרת המארחת תזכה בשבע מדליות נוספות.

אך לא כולם מסכימים עם הפרופסור הנכבד. לוסיאנו בארה, לשעבר ראש המשלחת האולימפית האיטלקית, טוען כי ארצות הברית תזכה ב-45 מדליות זהב בבייג'ינג ותסיים לפני סין שתזכה ב-40.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully