וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליל עליון ניצחה את מכבי ת"א 72:77 ביד אליהו

כולם דיברו על לחיצת היד בין קטש לשרף, אבל את הסיפור הגדול סיפקה הגליל שהדהימה את הצהובים עם ניצחון ענק 72:77 ביד אליהו

במשך שבוע שלם, מאז שודר הסרט התיעודי שליווה את עזיבתו של עודד קטש ממכבי תל אביב, דובר אך ורק על המפגש הטעון שצפוי לו הערב (חמישי) על הקווים, כשיפגוש את צביקה שרף. כזכור, קטש טען בסרט ששרף לא מבין דבר בכדורסל, ועיקר ההתמקדות של התקשורת היתה האם השניים ילחצו יד או לא. הערב נראה היה שבאלופה הישראלית התעסקו בעיקר בדם הרע בין המאמנים, ופחות ביריבה שלהם, שהגיעה ליד אליהו ללא רגשות נחיתות, ומהמקום האחרון בליגה, הדהימה את סגנית אלופת אירופה עם ניצחון גדול, 72:77.

גליל עלתה למשחק עם האמונה שאפשר לעשות את הבלתי אפשרי במעוז הצהובים, ולהפתיע את שחקניו של שרף בביתם. יוגב אוחיון פתח נהדר את המשחק והריץ את קבוצתו ליתרון, אבל שרף הגיב באותה צורה שבה הגיב מול סיינה, וזרק את ליאור אליהו למגרש. הפורוורד הישראלי הגיב באותה צורה עם 8 נקודות במחצית הראשונה, והצהובים נראו בשליטה. אלא שאז התעוררו ג'יי לואיס, אארון ניקסון ומייק קמפבל, ופתיחה טובה של הרבע השלישי הביאה אותם ליתרון 8. הצהובים חזרו ברבע הרביעי, בעיקר תודות ליכולת מפתיעה של וונטיגו קאמינגס, אבל לגליל היה את האס שלה, יוגב אוחיון, ששלט בהתקפה האדומה ביד רמה, והוליך את קבוצתו של קטש להישג גדול, שמקרב אותה בגדול לעונה נוספת בליגת העל.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את יותם הלפרין, עומרי כספי, טל בורשטיין, טרנס מוריס וניקולה וויצ'יץ'.

גליל עליון פתחה עם יוגב אוחיון, אור איתן, אארון ניקסון, קליף בראון וגילי מוסינזון.

גליל פתחה את המשחק בצורה חזקה, הלכה פנימה, ובעזרתו של יוגב אוחיון עלתה ליתרון מוקדם, 4:6. אלא שמכבי לא נלחצה, הלכה אל ניקולה וויצ'יץ' שהעלה אותה ליתרון 8:12. סל ועבירה של אוחיון קירב את האדומים, אבל וויצ'יץ' שיחזר את המהלך בעצמו, ודאנק של אליהו העלה ל-11:17. ההגנה של האורחים לא הצליחה לעצור את התנועה של מכבי ואליהו, אבל מן העבר השני נחתו שתי שלשות של לואיס ובראון, שצימקו את הפער ל-2. נקודות של כספי מהעונשין קבעו 20:24 לצהובים בסיום הרבע הראשון.

אסטבן באטיסטה עלה לרבע השני, ומיד החל לחפור מתחת לסל, אבל נקודות של ג'יי לואיס וקמפבל החזירו את גליל לפיגור נקודה בלבד. מכבי החלה להירדם, וקבוצתו של קטש ניצלה זאת עד תום, שלחה את הכדורים פנימה ללאויס וניקסון, שהעלו את האורחים ליתרון 34:37. קאמינגס נכנס וצלף שלשה, ושלשה נוספת של כספי, קבעה שיוויון 40:40 בסיום המחצית.

אארון ניקסון פתח את הרבע השלישי עם שתי שלשות ענקיות, שהקפיצו את גליל ליתרון 6. מכיב התחילה לאבד את הראש, ביינום ניסה למסור להאלי הופ ומצא רק קרש, ומהעבר השני, מוסינזון ו-וויליאמס העלו את האורחים ליתרון 45:56, בריצה של 5:16 מתחילת הרבע. אלא שדווקא אז הוריד קטש את אוחיון לספסל, אליהו הוריד את הפער, ועבירה בלתי ספורטיבית של מוסינזון החזירה את המארחים עד ל-56:53. ניקסון בשלשה מוטרפת החזיר את המומנטום לגליל, ואליהו הוריד את הצהובים לרבע האחרון בפיגור 63:56.

מכבי תל אביב פתחה נהדר את הרבע האחרון עם האלי הופ נהדר של קאמינגס לאיש החם של הצהובים, אליהו. לואיס הגיב עם שלשה גדולה שקבעה פער של 9, אבל לייאפ של קאמינגס קירב את הצהובים. קבוצתו של קטש נתקעה פעם אחר פעם בהתקפה, וקאמינגס ניצל זאת כדי לצמק ל-69:66. יוגב אוחיון המשיך להראות מה הוא שווה כשלקח על עצמו אחריות, והעלה את האדומים ליתרון 5, אבל ביינום צלף שלשה גדולה. דווקא כשהיה נדמה שגליל תפסיד את המשחק, היה לאדומים את ניקסון, שקלע מהקו, והחטאה של גארסיה מהקו סגרה את המשחק, ונתנה לקבוצתו של קטש את הניצחון המיוחל.

סטטיסטיקה

קלעו לגליל עליון: ג'יי לואיס 19 נקודות (6 מ-8 מהשדה), אארון ניקסון 18 (5 ריבאונדים, 3 חטיפות), מייק קמפבל 12, יוגב אוחיון (6 ריבאונדים, 6 חטיפות, 5 אסיסטים) ואור איתן 8 כל אחד, ג'וואד וויליאמס 6, גילי מוסינזון 4, אבי בן שימול 2, דורון שפר שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 17 (7 מ-9 מהשדה), עמרי כספי 12 (4 אסיסטים), ניקולה וויצ'יץ', וויל ביינום וטרנס מוריס (15 ריבאונדים) 9 כל אחד, ונטיגו קאמינגס 7, אלכס גארסיה 6, אסטבן באטיסטה 3, דייויד בלות'נטל, יותם הלפרין שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully