וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הכל פתוח, עוד לא מאוחר

חשבתם שהליגה גמורה? יצאנו לבדוק מה נשאר לקבוצות הנלחמות על הפיינל פור, ולקבוצות התחתית, עד סיום העונה. והוספנו גם תחזית

שלושה מחזורים לסיום העונה, ושני מוקדי קרבות עזים נשארו בליגת העל. בעוד הקרב על המקום האחרון שמוביל לירידת ליגה נשאר פתוח לחלוטין, המחזור ה-24 הביא את עירוני נהריה לעמדת זינוק נפלאה על הכרטיס הרביעי לפיינל פור. במידה ונהריה תעפיל לערב הגדול של הכדורסל הישראלי, תיעדר משם הפועל ירושלים, אחת ממושכות הצופים הבולטות בשנים האחרונות, ונשאלת השאלה האם הפיינל פור לא יינזק.

"אנחנו לא מודאגים", אומר היום דובר מנהלת הליגה, אלון סגל, "נשארו לנו מאות בודדות של כרטיסים, בנוסף לכרטיסים שמשוריינים לקבוצה הרביעית שתעפיל. לא יהיו קרחות ביציעים, ובסיום של עונה כל כך מוצלחת לכדורסל הישראלי, אם היה לנו אולם של 15 אלף מקומות, גם הוא היה מלא". אז כדי לענות על השאלה איך תיגמר העונה, החלטנו להציג לכם את שני המוקדים שנשארו בליגה, מה נשאר לקבוצות, מה הן צריכות לעשות, ותחזית קטנה בסוף.

המאבק על המקום הרביעי

עירוני נהריה
משחקים עד סיום העונה: הפועל חולון (בית), הפועל ירושלים (חוץ), עירוני רמת גן (בית)

נהריה מגיעה למחזורים האחרונים כשהמקום הרביעי בידיה, עם יתרון של נקודה על פני עירוני אשקלון שבמקום החמישי ויתרון במפגשים הפנימיים בין הקבוצות, יתרון שתי נקודות על פני הפועל ירושלים ורוח גבית של ארבעה ניצחונות רצופים מאז הגיע רוני בוסאני לתפקיד. המחזור הקרוב יהיה הקובע לגבי נהריה, ניצחון על חולון בבית ישלח את החבורה של רוני בוסאני לפיינל פור, הפסד לחולון, והם יצטרכו לנצח במלחה את ירושלים.

עירוני אשקלון
משחקים עד סיום העונה: מכבי תל אביב (בית), בני השרון (חוץ), הפועל חולון (בית)

באשקלון לא חלמו להיות בסיטואציה הזאת רק לפני חודשיים, אבל אחרי קאמבק מדהים בראשותו של עדי אזולאי, בעטה הקבוצה בדלי בהפסד למכבי ראשון ביום חמישי האחרון. כדי להגיע לפיינל פור באשקלון יצטרכו להחזיק אצבעות להפסדים של נהריה לחולון ולירושלים, וגם אז תצטרך הקבוצה לנצח לפחות שניים משלושת המשחקים שלה. המשימה של אשקלון קשה משל כולן, הניצחון על בני השרון נראה בהחלט אפשרי, אבל שתי המוליכות לא יעשו לה חיים קלים.

הפועל ירושלים
משחקים עד סיום העונה: עירוני רמת גן (בית), עירוני נהריה (בית), גליל עליון (חוץ)

לכאורה לוח המשחקים של ירושלים הוא הקל ביותר, שני משחקי בית מול קבוצות שהיא ניצחה העונה ומשחק חוץ מול קבוצת תחתית. בפועל ירושלים תקווה לניצחון של חולון על נהריה, ולכך שאשקלון תיקח רק אחת משלושת המשחקים שלה עד סיום העונה, ורק אז ירושלים אם תיקח את שלושת המשחקים שלה עד לסוף תהיה בפיינל פור. אם ירושלים לא תיקח את שלושת המשחקים, אין לה סיכוי להעפיל, אך כמו שירושלים נראית, זה לא יפתיע אף אחד. המחזור האחרון, שעשוי להיות גורלי לירושלים, עשוי להיות גם גורלי לגליל עליון, כך ששם המוקש האמיתי של החבורה של זיו ארז.

התחזית:
נהריה נמצאת בכושר מצוין, והמשחק שלה מול חולון יהיה המפתח לכל הצמרת. חולון לא תפסיד משחק עד סיום העונה, כדי לסיים במקום הראשון, ואחרי שאשקלון תיקח את בני השרון, יווצר בית משולש בין הקבוצות ערב המחזור האחרון, בעקבותיו אשקלון תהיה רביעית. במחזור האחרון אשקלון לא תעמוד בלחץ, נהריה תנצח בקלות את רמת גן, וירושלים לא תוריד את גליל עליון ליגה. נהריה בפיינל פור.

התחתית

מכבי ראשון לציון
משחקים עד סיום העונה: גלבוע/עפולה (חוץ), עירוני רמת גן (חוץ), מכבי תל אביב (בית)

אחרי שכולם הספידו את מכבי ראשון הגיעו שלושה ניצחונות רצופים שהעמידו את הקבוצה של עופר ברקוביץ' במצב שהיא תלויה אך ורק בעצמה. ניצחון על גלבוע/עפולה במחזור הקרוב, יגמור תיאורטית את הסיפור של ראשון בתחתית וישלח אותה לעונה נוספת בליגת העל. הפסד, והיא תצטרך לנצח את שני המשחקים הנותרים כדי להבטיח השארות, אך גם ניצחון על רמת גן, בתוספת הפסד נוסף של גלבוע/עפולה יספיק, בעקבות יתרון על עפולה במאבקים הפנימיים.

הפועל גליל עליון
משחקים עד סיום העונה: מכבי תל אביב (חוץ), בני השרון (בית), הפועל חולון (חוץ), הפועל ירושלים (בית)

גליל מגיעה עם משחק פחות שייערך מול מכבי תל אביב בחמישי הקרוב, משחק שאם תדהים ותנצח בו, ישאיר אותה בליגה. אם נהיה ריאליים, אחרי ההפסד למכבי, תצטרך גליל לנצח פעמיים בבית כדי להבטיח את ההשארות, או לחילופין, לנצח פעם אחת מתוך שלושת המשחקים, ולקוות שגלבוע/עפולה תנצח רק אחד משלושת המשחקים שלה. בכל מצב של שיוויון בין הקבוצות נמצאת החבורה של עודד קטש בפיגור, ולכן היא בבעיה לא פשוטה.

הפועל גלבוע/עפולה
משחקים עד סיום העונה: מכבי ראשון לציון (בית), מכבי תל אביב (חוץ), בני השרון (בית)

הקבוצה במצב הכי קשה בתחתית, צריכה לעבור פאזה ולהתחיל להלחם קודם כל כדי להשאר בליגה. הפסד מול מכבי ראשון, יוריד את הקבוצה ליגה, אך אם היא תנצח, היא תקווה לכך שראשון או גליל לא ינצחו משחק עד סיום העונה או שהיא תנצח את כל המשחקים וראשון וגליל ינצחו רק אחד. כדי לנצח את כל המשחקים יצטרך אבנר יאור לנצח בנוקיה, דבר שלא נראה הגיוני.

התחזית: המשחק הגורלי הוא בין גלבוע/עפולה לראשון, משחק אחריו ראשון יכולה ללכת לים. ראשון תנצח את גלבוע/עפולה השבורה, שתראה את גליל עליון נעזרת בכפר בלום לניצחון על בני השרון. מחזור לאחר מכן תפסיד גלבוע/עפולה בנוקיה, ותרד ליגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully