וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף חופים: כמיא וטרייבנד שרפו את החול

בטורניר נוסף של סבב ה-IBV העצמאי, אותו הקימו השחקנים מחוץ לאיגוד, זכו מיכה כמיא ואבישי טרייבנד. הטורניר הבא: שבת, 17 במאי

לאחר הצלחת טורניר "מלך החוף" לפני שבועיים, בו ניצח עמית שטינברג, התקיים ביום שבת טורניר זוגות קלאסי של כדורעף חופים, בו השתתפו שחקנים רבים שגדלו בחוף, רובם המכריע שחקני חוף גורדון. הטורניר כזכור, אורגן בצורה עצמאית לחלוטין על ידי השחקנים, בעקבות מה שהם רואים כארגון קלוקל של איגוד כדורעף החופים, והרצון שלהם לתחרויות ברמה גבוהה יותר. העובדה שאיגוד הכדורעף מנע משחקניו הצעירים להשתתף בתחרות לא הצליחה לקלקל את המסיבה, בסיומה, מיכה כמיא, מנצח טורניר המאסטרס 2007, ואבישי טרייבנד, אגדת כדורעף אולמות וחופים כאחד, שרפו את החול וניצחו בגמר צמוד ומרתק את אחד הזוגות החמים בענף: עמית שטינברג, ופבלו.

בטורניר הגברים השתתפו לא פחות מ-20 זוגות, כאשר הטורניר שוחק בשיטת המשחקים הנהוגה בסבבים המובילים בעולם (FIVB העולמי וAVP האמריקאי), שיטת ההדחה הכפולה. לפי שיטה זו, קבוצה המפסידה במשחק אינה מודחת מהטורניר, אלא עוברת לבית המפסידים, שם מקבלת הזדמנות נוספת להגיע לחצי הגמר ואולי אף לזכות בטורניר.

דרכם של מיכה ואבישי, שדורגו במקום הרביעי בתחילת הטורניר, לחצי הגמר לא הייתה חלקה. במשחק הראשון, מול קבוצה המדורגת נמוך התקשו לנצח, ובסופו של דבר ניצחו בהפרש המינמילי של שתי נקודות. במשחק העלייה לחצי הגמר מבית המנצחים פגשו לראשונה את הזוג המדורג ראשון, עמית ופבלו. המשחק היה צמוד לכל אורכו, כאשר כל קבוצה שומרת על החילוף שלה ביעילות מדהימה בהתקפה. שתי טעויות בסוף המשחק העניקו לעמית ופבלו ניצחון דחוק 21:23, ושלחו את מיכה ואבישי לניסיון נוסף בבית המפסידים. במשחק צמוד נוסף, נגד הזוג המצוין, אלי קליינשטיין ויוני דיי, ניצחו מיכה ואבישי בתוצאה 19:21, וזכו בכרטיס לחצי הגמר.

הפתעת הטורניר הייתה זוג השחקנים הצעירים תום ורועי, שזהו להם הטורניר הראשון בסבב. הזוג שהגיע לטורניר ללא נקודות דירוג, הפסיד במשחקם השני לעומר רדקו ודן שטרנבך, שדורגו בתחילת הטורניר במקום השני. הצעירים לא אמרו נואש, ועשו את הדרך לחצי הגמר מבית המפסידים, תוך כדי שהם גוברים בקלות על עומר ודן במשחק העלייה לחצי הגמר. עם זאת, השניים שילמו את המחיר על ההפסד המוקדם בטורניר, שאילץ אותם לעבור דרך ארוכה של שבעה משחקים עד לחצי הגמר, בו פגשו את עמית ופבלו. במשחק סבלו השניים מכיווצים בשרירים, והפסידו לזוג המדורג ראשון 9:21.

בחצי הגמר השני פגשו מיכה ואבישי את רן ולודו, שעלו לחצי הגמר מבית המנצחים לאחר רצף של שלושה ניצחונות. מיכה ואבישי לא התקשו מולם וניצחו בתוצאה חד-צדדית 11:21. הגמר הגדול הפגיש את שני הזוגות הטובים בטורניר: מיכה ואבישי נגד עמית ופבלו. המשחק התחיל כשידור חוזר של ההתמודדות הקודמת בין שני הזוגות, מוקדם באותו יום. שתי הקבוצות שומרות על החילוף ביעילות התקפית גבוהה ויוצאת דופן. עם זאת, הפעם הסוף היה שונה. מספר טעויות של עמית ופבלו בסוף המשחק העניק את הניצחון (18:21) במשחק ובטורניר כולו למיכה ואבישי.

טורניר הנשים היה מעט יותר צנוע, ומשך לחוף שישה זוגות מהטובים בארץ. ששת הזוגות חולקו לשני בתים, כאשר שתי הראשונות בכל בית עלו לחצי הגמר. בחצי הגמר הראשון ניצחו ויקה ודבורה את נירה וענת ובחצי הגמר השני ניצחו ליאור וטל מכטיי את נועה וג'ני. את הטורניר ניצחו בסופו של דבר ויקה ודבורה. הטורניר הבא של הסבב יתקיים ביום שבת, ה-17 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully