וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א מוסקבה ניצחה את מכבי ת"א 77:91 בגמר היורוליג

צסק"א מוסקבה היתה גדולה על מכבי ת"א וניצחה אותה 77:91 בגמר הפיינל פור. מכבי, ללא תארים העונה, חוזרת ארצה להיאבק על האליפות

לאורך כל העונה הזאת, שיצאה לדרך עם תחילתו של החורף, סימנו את צסק"א מוסקבה כקבוצה הטובה ביותר ביבשת. במשך חצי עונה כמעט, סימנו את מכבי תל אביב כקבוצה המאכזבת שלה. אם כך, למי אפשר לבוא בטענות בסיום גמר היורוליג, בו ניצחה צסק"א את הצהובים 77:91.

ובכל זאת, זה היה יכול להיראות יותר טוב. בסך הכל, לקבוצה במעמדה של מכבי תל אביב לא מתאים להתפרק לגמרי ברבע האחרון של המשחק החשוב ביותר של העונה. באותו רבע, אטורה מסינה הוכיח לצביקה שרף למה הוא נחשב למאמן הטוב באירופה, ולמה הקבוצה העשירה ביבשת כל כך נלחמה עליו גם לעונה הבאה. רמונאס שישקאוסקאס שמר על כבודו של הכדורסל הליטאי ועל כבודה של היורוליג, שבחרה בו לשחקן השנה שלה. מתיאס סמודיש וג'יי.אר הולדן הוכיחו שעם נסיון כמו שלהם, הנסיון של וויצ'יץ' והלפרין לא שווה כלום. ואיפה בכלל היו דרק שארפ וטל בורשטיין (שלא שיחק) אם כבר מדברים על נסיון?

אנחנו לא חסידים של קלישאות, אבל בסיומו של הערב הזה אי אפשר להימנע מהמשפטים הידועים. "הקבוצה הטובה יותר ניצחה", "נעשה צדק על המגרש" - תקראו לזה איך שאתם רוצים. מי שחשב שקבוצה שמפסידה לכל יריבותיה בצמרת הליגה המקומית, תבצע תפנית של 180 מעלות על הזירה הגדולה ביותר באירופה, התבדה. זו כבר לא מכבי תל של שאראס ופארקר, וגם לא המכבי של פיני גרשון. זו מכבי בינונית, שניצלה מפעל בינוני כדי לגרום לכמה מאלפי אוהדיה לפנטז על ערב חלומי. כעת היא צריכה להתאושש מהר מאוד מהאכזבה הזאת, ואם תכנסו לראש של שמעון מזרחי זו בהחלט אכזבה - כדי לדאוג שלפחות תואר אחד העונה, היא לא תפסיד.

מחצית ראשונה

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם: וויל ביינום, יותם הלפרין, עמרי כספי, טרנס מוריס וניקולה וויצ'יץ'. אטורה מסינה העלה לפרקט את: ג'יי.אר הולדן, טרז'אן לנגדון, דייויד אנדרסן, מתיאס סמודיש ורמונאס שישקאוסקאס.

בניגוד לחצי הגמר מול סיינה, הצהובים פתחו מצויין ועלו ליתרון 0:5 אחרי מהלך שלוש נקודות של כספי. טרז'אן לנגדון נכנס למשחק והגיב בחמש נקודות רצופות, בדרך למהפך ויתרון 5:7. כספי הוסיף עוד סל, וביינום המשיך בסל ועבירה שהעלו את הצהובים ל-9:10, 5:30 דק' לסיום הרבע הראשון. גם לזה הגיעה תגובה, עם שתי שלשות של הולדן ולנגדון, שהעלו את הרוסים ל-10:16. בהמשך, כספי וביינום החטיאו ארבע פעמים רצופות מהעונשין, אלא שלמזלם גם הרוסים התחילו לעשות טעויות של לחץ בשלב הזה, והצהובים הצליחו להשוות ל-21:21 מהשדה. צסק"א הוסיפה עוד נקודה מהעונשין, בדרך ל-21:22 בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח באחוזים מדהימים לשני הצדדים מהשדה, אבל צסק"א נהנתה משלשות של אנדרסן ופאפאלוקאס, בדרך ליתרון 25:27. ליאור אליהו נכנס במקום מוריס כדי לספק אנרגיות חדשות, אבל צסק"א המשיכה בשלה מעבר לקשת ושלשה של לנגדון קבעה 29:33 לזכותם. בדקות האלה, ההתקפה של מכבי החלה להיראות מהוססת, לראשונה במשחק. לנגדון ניצל את זה כדי להעלות את היריבים ליתרון שיא של 31:38, 4 דקות להפסקה. בשתי הדקות הבאות, מכבי תל אביב הגיבה בריצת 0:7 שהסתיימה בשלשה של בלות'נטאל, בדרך ל-38:38. אטורה מסינה לקח פסק זמן והשחקנים שלו הודו לו על המנוחה עם 4 נקודות רצופות. מהצד השני, מכבי יצאה להתקפה אחרונה במחצית, אותה סגר ביינום עם שלשה גדולה, שהורידה ל-42:41 לרוסים בהפסקה.

מחצית שניה

ההגנה של צסק"א פתחה את המחצית השניה מצויין, ואיפשרה להולדן לקבור עוד שתי שלשות ולהחזיר את צסק"א ליתרון של 7 נקודות, 41:48. הפעולות שכל כך הצליחו לוויל ביינום וטרנס מוריס במחצית הראשונה, הסתיימו הפעם ללא נקודות, ומהצד השני הרוסים חיפשו את ההפרש הדו-ספרתי מעבר לקשת. בסופו של דבר, אנדרסן קלע מהשתיים והעלה ליתרון שיא של 43:52 אחרי חמש דקות. אסטבן באטיסטה, שנתן דקות טובות ברבע השני, המשיך בשלו וניסה למזער את הנזק, אלא שאנדרסן קלע את השלשה התשיעית של צסק"א במשחק, ושמר על יתרון בטוח. שלוש דקות לסיום הרבע השלישי, צביקה שרף לקח פסק זמן במינוס 9. בלותנטאל צימק מהשדה, אבל גארסיה הרס את המומנטום עם החטאה של ליי-אפ פשוט, ופגע קשות במורל של חבריו, שקיבלו הזדמנויות נוספות לצמצם ולא הצליחו. דקה לסיום הרבע, נשרקה לחובתו של כספי עבירה בלתי ספורטיבית, למזלה של מכבי הפיגור נותר בעינו, על 9 נקודות. כמו בסיום המחצית הראשונה, ביינום קלע שלשה עם הבאזר גם בסיום הרבע השלישי, והוריד ל-63:57.

רמונאס שישקאוסקאס פתח את הרבע האחרון בשלשה נוספת לרוסים, והרס לביינום את החגיגה של סיום הרבע הקודם. 2:40 דק' בתוך הרבע הרביעי, סמודיש קלע פעמיים מהעונשין והשיג סוף סוף את ההפרש הדו-ספרתי המיוחל. בשתי ההתקפות הבאות, הסלובני של צסק"א הוסיף מלח לפצעים הצהובים עם עוד חמש נקודות, בדרך ליתרון מבטיח של 57:73. מכבי תל אביב לא הצליחה לבצע שום פעולה יצירתית בדקות האלה, ובטח שלא להחזיר את הפיגור לחד-ספרתי. במילים אחרות, כאן נגמר מסעה המרשים של מכבי תל אביב ביורוליג השנה. נתראה בעונה הבאה.

סטטיסטיקה

קלעו לצסק"א: טרז'אן לנגדון 19 (4 מ-5 לשלוש), ג'יי אר הולדן 14, דייויד אנדרסן , מתיאס סמודיש (8 ריבאונדים) וראמונס שישקאוסקאס 13 כל אחד, תיאדורס פאפאלוקאס 12 (4 אסיסטים), תומאס ואן דר שפיגל 3, מרכוס גורי 2, ניקולס זיזיס וויקטור חרייפה שיחקו ולא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: וויל ביינום 23 (5 מ-8 ל-2, 4 אסיסטים ו-5 איבודים), אסטבן באטיסטה 14 (7 ריבאונדים), טרנס מוריס 13 (7 ריבאונדים), עמרי כספי ויותם הלפרין 9 כל אחד, דייויד בלות'נטל 5, אלכס גארסיה וניקולה וויצ'יץ' 2 כל אחד, דרק שארפ, ונטיגו קאמינגס וליאור אליהו שיחקו ולא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully