וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארפ: "אנחנו משחקים למען המדינה כולה"

קפטן מכבי מסביר מה מדרבן אותו לקראת הגמר. שרף מודע לציפיות: "בשורה התחתונה, אנחנו צריכים לעשות את העבודה". צפו בתגובות

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן, שליח וואלה! ספורט למדריד

שרף: "מכבי-צסק"א, הסופר קלאסיקו של אירופה"

ג'ורדי ברת'ומאו וראשי היורוליג חשפו היום (שבת) במסיבת העיתונאים לכבוד גמר היורוליג, כי גמר היורוליג של 2009 ייערך בברלין שבגרמניה, ואילו זה של 2010 ישוחק בבירת אנגליה, לונדון.

אחרי ההודעה התיישבו נציגי מכבי תל אביב, המאמן צביקה שרף והקפטן דרק שארפ, ולצדם נציגי צסק"א מוסקבה, המאמן אטורה מסינה והסנטר דייויד אנדרסן. "אני מאוד שמח שהגענו למעמד הזה", אמר צביקה שרף, "אנחנו עדיין מאוד נרגשים מהמשחק אתמול, אבל אנחנו צריכים לחשוב כבר על המשחק הבא. מסינה אמר אתמול שצסק"א ומכבי זה הסופר קלאסיקו של אירופה, ואני מסכים. יש לנו פחות מ-24 שעות להתכונן, אבל מדובר בשתי קבוצות עם הרבה ניסיון, ונעזר בו כדי לעשות את ההתאמות למאצ'-אפ למשחק מחר. עברנו עונה קשה עם הרבה פצועים, עליות וירידות. יש כאלה שמבקרים, יש שאומרים רק דברים טובים, אבל בשורה התחתונה, אנחנו צריכים לעשות את העבודה".

דרק שארפ: "מיד אחרי המשחק אתמול התחלנו לחשוב על הגמר. הקבוצות הטובות ביותר, שהציגו יותר אופי וכישרון לאורך כל העונה, ראויות להיות בגמר הזה. בפראג הפסדנו בגמר לצסק"א, ואני מקווה שנחזיר להם הפעם. נשחק כפי ששיחקנו כל העונה, נאמין בעצמנו, ואני מקווה שנהפוך לאלופים. למכבי יש היסטוריה גדולה. זו זכות ללבוש את החולצה הצהובה ולייצג את המועדון הזה. אנחנו משחקים למען המדינה כולה, וצריכים להשתמש בזה כמוטיבציה. אנחנו חייבים להגיע רגועים ובטוחים בעצמנו. אסור לנו לחשוב על מה שקורה מסביב, אלא להתרכז במשחק עצמו. אני חושב שהרבה יותר שחקנים אצלנו ישחקו טוב יותר מאשר אתמול".

אטורה מסינה: "אני מסכים עם מה שצביקה אמר. המאצ'-אפ בין מכבי לצסק"א הוא אחד המאצ'-אפים הכי טובים שיש ליורוליג להציע. שתי הקבוצות כאן בזכות אופי וכישרון, יהיה מחר משחק גדול והיחידים שיגיעו למשחק עם כאבי בטן יהיו אני וצביקה. פייבוריטים? זה טוב לעיתונאים ואוהדים. יש לנו צ'אנס טוב ונעשה מה שאנחנו יודעים. זה משחק אחד, והכל יכול לקרות".

דייויד אנדרסן: "כולם נרגשים לקראת הגמר, אנחנו מצפים לקרב. לנו ולמכבי יש היסטוריה ארוכה. כולנו מצפים למשחק, ומצפים לערב גדול. הסוד שלנו הוא בכימיה. אתה יכול להביא לקבוצה הרבה שחקנים טובים, אבל אם זה לא מתחבר, אז זה חסר משמעות".

גודס: "אליהו עלה ועשה דברים כמו גדול"

לאחר הניצחון הגדול מול מונטפסקי סיינה (85:92) הסתובבו אמש (שישי) אנשי מכבי תל אביב באזור חדרי ההלבשה, קורנים מאושר. נראה כאילו הסירו משקל גדול מכתפיהם – הפסד כבר בחצי הגמר היה מתקבל כאכזבה עצומה, וודאי שבקרב האוהדים, אשר חלקם הגדול עשו דרכם למדריד רק בבוקר המשחק. בין החוגגים איתרנו גם את גם גיא גודס, עוזרו של צביקה שרף.

"זה היופי של הספורט, לא? ללכת נגד מה שכולם אומרים ולעשות את הבלתי ייאמן", אמר גודס לוואלה! ספורט. "אף אחד לא נתן לנו צ'אנס מול סיינה. אי אפשר להתווכח עם מה שהם עשו העונה ביורוליג ובליגה האיטלקית. זו קבוצה מאוד ממושמעת וחזקה, שפתחה אתמול את המשחק מדהים וראינו מה הם יודעים לעשות. בהתחלה איבדנו קצת את הדרך, יצאנו מהכלים והם עלו להפרש דו-ספרתי. אבל ידענו שנפתח את החצי השני טוב. המטרה הייתה להתחיל להוריד את ההפרש ל-6-8 בסוף הרבע השלישי, ואז כבר הקהל יעשה את שלו וייתן לנו אנרגיות, וגם השופטים שהולכים עם הסיטואציה. מגיע כל הכבוד לדרק שארפ על כל הניסיון שלו והיכולת הנהדרת. הוא עלה אחרי תקופה ארוכה עם כל הניסיון שלו, וזה לא דבר שלומדים".

איך אתה מסביר את ההבדלים התהומיים בין שתי המחציות?

"בחצי הראשון לא ניצלנו את העובדה שהם זרקו 22 שלשות. לא הצלחנו להעניש אותם על זה. אבל בחצי השני הם המשיכו לזרוק בלי סוף מבחוץ והצלחנו למצוא את הריצה שלנו. הרבה פעמים וויל מצא את דרק בפינות, ואת דרק אי אפשר להשאיר לבד. גם לליאור אליהו מגיע קרדיט, אחרי שבפעם הראשונה בקריירה הוא נאלץ לעבור תקופה כל כך קשה. אמרנו לו לפני המשחק: 'ליאור, זה פיינל פור, יש סיכוי שתשחק. תהיה מוכן מנטאלית, אי אפשר לדעת איך זה יתפתח'. הוא עלה ועשה דברים כמו גדול. גם אלכס גארסיה עשה משחק לא ייאמן, עם המון הגנה, שלשות גדולות במאני-טיים. ידענו שהספסל ייתן לנו הרבה, לאו דווקא החמישייה שתפתח".

"אתה מתחיל משחק ולא יודע איך הוא יסתיים", ממשיך גודס ואומר. "ניסינו לעשות הכל במחצית הראשונה. החלפנו שחקנים ושינינו הרכבים וקומבינציות. במחצית השנייה כבר ידענו במי להשתמש פחות. קלענו במחצית השנייה מול קבוצת ההגנה אולי הטובה ביורוליג. כל המאמנים אמרו שלמכבי יש את ההתקפה הכי טובה בפיינל פור ולא בכדי היינו ראשונים בנקודות המדד גם בעונה הרגילה וגם בטופ-16. אבל מה שניצח לנו את סיינה זו ההגנה האגרסיבית שלנו. תראה, אנחנו כנים עם עצמנו ואני חושב שרק צריך לפרגן לנו על מה שעשינו. הגענו לגמר גביע אירופה, למשחק בין שתי הקבוצות הכי טובות ביבשת. זה משהו שצריך לכבד ולתת לצביקה ולשחקנים קרדיט גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"בגמר אנחנו נלך עד הסוף"

איך מרימים שחקנים אחרי מחצית ראשונה כל כך רעה? מה אומרים להם?

"קודם כל, נפלנו בדברים שידענו שאסור לנו ליפול בהם. באופנסיב ריבאונד שהם לקחו עשרה במחצית, המון איבודים מול החוטפת הטובה במפעל. כל מה שלא רצינו שיקרה, קרה. אמרנו לשחקנים שעכשיו אנחנו חוזרים לאט לאט. במצב כזה אתה לא נותן הרצאות. נפתחת המחצית ואתה נותן עוד עצירה, עוד שלשה. נקודה-נקודה. זה היה כמו קרב אגרוף: במחצית השנייה התחלנו להכניס לסיינה אגרופים והיא הלכה אחורה. צמצמנו פערים, וקירבנו אותה לפינה. ואז נתנו את הנוק-אאוט. זה היה משחק מדהים ואופייני לפיינל פור. אנחנו יודעים, גם מהניסיון שלנו בליגה הישראלית העונה, שביום נתון כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. עשינו את זה בגדול בחצי הגמר, ובגמר אנחנו נלך עד הסוף".

המהפך, למעשה, החל כשוויצ'יץ' עלה לשחק.

"היו זמנים שהוא לא שיחק וכולם ראו את זה. אבל אז הוא עלה לפרקט, כאילו מתוך לוע של הר געש. עם כל כאבי גב ויתר הבעיות הבריאותיות, הוא עשה את המהלכים הנכונים ועזר לקצץ את ההפרש. ניקולה כבר עזר לנו העונה במשחקים הגדולים. זו הייתה עונה מאוד בעייתית מבחינתו. כל פעם הוא נפצע ואז היה צריך לחזור לכושר ולהיכנס לרוטציה מחדש. זו הגדולה של הקבוצה שלנו, שכל פעם מישהו אחר יכול להיכנס למגרש ולעשות דברים גדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully