וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צסק"א - טאו: טעמה המתוק של הנקמה

הרוסים לא שכחו את ההדחה מ-2005, טאו זוכרת את ההפסד הכפול העונה. הגביע שמעבר לפינה, רק מלבה את היצרים (ו', 22:00, ערוץ 10)

אחרי שמכבי תל אביב וסיינה תסיימה להתכתש בחצי גמר הפיינל פור, המנצחת ביניהן לא תחגוג יותר מדי, משום שמיד תעלה אל הפרקט יריבתה בגמר. בחצי הגמר השני של הטורניר תתעמת סגנית אלופת אירופה, צסק"א מוסקבה, עם טאו ויטוריה (ו', 22:00, ערוץ 10). המאבק צפוי להיות פיזי ועמוס יצרים, ורוב הפרשנים סבורים שממנו תצא אלופת אירופה הבאה.

צסק"א, לה זה פיינל פור שישי רצוף, נחשבת לפייבוריטית. מאמנה, אטורה מסינה, הוליך אותה לגביע היסטורי ב-2006, גביע שחתם 35 שנות בצורת. עם האוכל בא התיאבון, ולאחר שפנאתינייקוס הודחה, בבירה הרוסית מצפים לגביע נוסף. "אנו נגיע גאים אך צנועים, וננסה לייצג בכבוד את המועדון המפואר הזה", אמר מסינה במסיבת העיתונאים. המאמן האיטלקי הדגיש עד כמה הארגון אותו הוא מוביל חשוב וחזק, ובעיקר רעב לתואר נוסף, אבל הודיע שאינו חושב אפילו על הגמר. "בכל פיינל פור בו הייתי, צמיד אמרתי לשחקני שאם הם לא ינצחו את המשחק הראשון, זה יהיה עבורם פיינל טו ולא פיינל פור".

נראה שמסינה הטמיעה היטב את המסר בשחקניו. "הם משחקים כדורסל מצוין, ונהננו ממזל בשני המשחקים נגדם העונה", אמר פורוורד צסק"א, טראייאן לנגדון. "עלינו לשבש את משחקם. הם מתואמים ומשחקים ביחד המון שנים, ואנו חושבים רק על המשחק הזה". ג'יי.אר הולדן, ויקטור חרייפה וזאקר פשוטין יכולים להצטרף בסוף הטורניר לרשימה מכובדת של שחקנים, שזכו עם קבוצתם ביורוליג ועם נבחרתם הלאומית באליפות אירופה.

הרוסים יודעים שאיגור ראקוצ'ביץ' הוא המפציץ של היריבה, אבל לטאו המגובשת יש כלים רבים שיכולים לעשות צרות לצסק"א, כמו זוראן פלאניניץ' (10.6 נקודות) והסנטר היעיל טיאגו ספליטר. מעבר לכך, צסק"א זוכרת היטב שטאו הדיחה אותה בחצי גמר פיינל פור 2005, אותו אירחה במוסקבה, ומה שהיתה אמורה להיות חגיגה אדומה, הפך למפח נפש. רק עובדה זו מספיקה כדי להצית אש בעיני תיאו פאפאלוקאס וחבריו.

ספאחיה: "יהיה קשה, יש לצסק"א מענה לכל דבר"

נוון ספאחיה חווה עונה ארוכה ומתישה עם מכבי תל אביב, והשקט סביב טאו ויטוריה רק עושה לו טוב. אחרי שלואיס סקולה עזב ל-NBA היה אפשר לצפות שטאו תתקשה להגיע לפיינל פור רביעי רצוף, אבל ספאחיה עמד במשימה. לבאסקים גמר יורוליג אחד בתולדותיהם (2005), וספאחיה מנמיך ציפיות: "אנו מתמודדים מול הקבוצה הטובה באירופה, ועלינו להיות במיטבנו כדי לגבור עליה, גם בהגנה וגם בהתקפה. המפתח הוא להגיב לכל דבר שהם עושים, וגם זה יהיה קשה, כי יש להם מענה לכל דבר".

אבל ספאחיה מאמין כי ביכולתו להגיע לגמר. "קבוצתי מוכנה מנטלית, ואם נלחם ונהיה נחושים מהרגע הראשון, אני חושב שנקבל את ההזדמנות שלנו". לפחות שחקן אחד אצל ספאחיה נשמע נחוש במסיבת העיתונאים, וזהו הסנטר וויל מקדונלד. "הפסדנו פעמיים העונה לצסק"א, אבל זה לא חשוב עכשיו. זה משחק חדש, יום חדש, ונעשה הכל כדי להגיע לגמר היורוליג". טאו תצטרך להיזהר במיוחד מהפורוורד מתיאס סמודיש (14.4 נקודות למשחק), ותנסה להצר את צעדיהם של צמד הגארדים הוותיק הולדן את לנגדון.

אבל עם כל הכבוד לשחקנים האלה, טאו יודעת שעליה לעצור קודם כל את המוח של יריבתה, תיאו פאפאלוקאס. הגארד היווני רשם עונה יחסית בינונית מבחינה אישית (7.4 נקודות, 4.8 אסיסטים למשחק), אבל הניסיון האדיר שלו, והיותו ווינר בנשמתו, הופכים את המשימה לקשה במיוחד. פבלו פריג'יוני יהיה האיש שינסה לעצור את הגארד היווני, ולקוות, שיחד עם חבריו, יוכל לנקום ברוסים על ההפסד הכפול בעונה הרגילה, בעיתוי המושלם מבחינת הבאסקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully