וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם זניט חגגה פיינל פור

אלופת רוסיה הדהימה את באיירן עם 0:4, ששלח את הבווארים הביתה, ותפגוש בגמר גביע אופ”א את ריינג’רס, שניצחה בפנדלים את פיורנטינה

הערב האדיר של ההכרעות בגביע אופ"א החל עם אחת ההפתעות הגדולות ביותר בהיסטוריה של המפעל. המועמדת הודאית לזכות העונה בתואר, באיירן מינכן, שרק השבוע הבטיחה באופן סופי את זכייתה באליפות גרמניה, יצאה מושפלת ובעיקר מוכה ממשחק הגומלין בחצי הגמר מול זניט סנט פטרסבורג ובהחלט יכולה לשכוח מחלום הטרבל.

אלופת רוסיה סחבה 1:1 מהמשחק הראשון וקיוותה בסך הכל לשחק נכון, ללא יותר מידי טעויות ובתוך תוכה קיוותה להפתעה. כבר אחרי ארבע דקות היא כבשה שער ובסופו של דבר סיימה עם 0:4 ברשת של אוליבר קאן, שחוזר כל הדרך לגרמניה עם אכזבה צרופה.

זניט תפגוש ב-15 במאי ב"סיטי אוף מנצ'סטר" את ריינג'רס, שגברה בבעיטות הכרעה מ-11 מטר על פיורנטינה 2:4. אחרי שהמשחק הראשון הסתיים ללא שערים, גם בשני לא ראינו כדורגל גדול, גם לא ב-120 דקות, אך הדרמה בסיום הבטיחה שלא הולך להיות משעמם גם בגמר.

זניט סט. פטרסבורג - באיירן מינכן 0:4

לזה באמת אף אחד לא ציפה. אלופת רוסיה היא ללא ספק אחת הסינדרלות הגדולות של המפעל והמשיכה הערב להראות בדיוק מדוע קל לחבב אותה. החניכים של דיק אדבוקאט, שכבר הספיקו להדיח את ויאריאל, מארסיי ובאייר לברקוזן, צירפו לרשימה המכובדת את המועמדת הבלתי מעורערת לזכות העונה בתואר, באיירן מינכן.

אחרי שזניט סחטה 1:1 במשחק הראשון, לא מעט אנשים הרימו גבה. הפעם אין ספק שבאיירן לא הגיעה למשחק, שיחקה רע מאוד ושילמה על כך ביוקר. מה גם שבקבוצה הרוסית חסרו לא מעט שחקני מפתח, כמו אנדריי ארשבין, ראדק סירל ופרננדו ריקסן המושעים שלא שיחקו. ולחשוב רק מה היה קורה אם הם היו משחקים.

אחרי שהבטיחה השבוע באופן מעשי את אליפות גרמניה, באיירן כנראה נבהלה וספגה כבר אחרי ארבע דקות בלבד, כשפאבל פוגרבניאק השלים שער תשיעי בגביע אופ"א אחרי שבעט כדור חופשי שחלף על פני החומה והשאיר את אוליבר קאן המום.

באיירן עוד ניסתה לתקוף בהמשך המחצית, אך שש דקות לסיומה קונסטנטין ז'ירייאנוב, שקיבל כדור מצוין ובעט בימין לשער החשוף של קאן. מוכת הלם עלו הבווארים למחצית השנייה, ושילמו על כך שוב ביוקר בדקה ה-54 כשויקטור פייזולין כבש את אחד השערים הקלים ביותר שלו בקריירה. בדקה ה-73 נעץ פוגרבניאק את השער הרביעי ברשת של באיירן, אחרי שקיבל כדור מאלחנדרו דומינגז ובעט מצוין פנימה. אלא שמאוחר יותר הוא עוד קיבל כרטיס צהוב מיותר, שיגרום לו להחמיץ את הגמר.

פיורנטינה - ריינג'רס 0:0 (4:2 בפנדלים)

גלאזגו ריינג'רס היא היחידה באירופה שיכולה לסיים את העונה עם ארבעה תארים. הערב זה הלך לה קשה מאוד, אך בתום 120 דקות ובעיטות הכרעה מ-11 מטר הקבוצה הסקוטית עשתה את זה והעפילה לגמר גביע אופ"א.

אחרי שזכתה בגביע הליגה, העפילה לגמר הגביע הסקוטי ובעיצומו של מאבק האליפות, הריינג'רס צלחו את משחקם ה-18 העונה באירופה והעיפה את פיורנטינה דווקא מהנקודה הלבנה, אחרי שבשני המשחקים לא נכבשו שערים, גם לא בהארכה כעת.

פיורנטינה לא הפסיקה להתקיף ובעטה לא פחות מ-17 פעמים לשער של נייל אלכסנדר, אלא שמעט מאוד מההזדמנויות אכן היו מסוכנות. בדקה ה-29 מריו סאנטנה היה קרוב לכבוש, אך סאשה פאפאץ' דאג להציל. המשחק החלש הוריד את הקבוצות לתיקו בהפסקה, אך בדקה ה-52 אדריאן מוטו שוב הקשה על ההגנה הסקוטית כשמצא את פאציני, אך הבעיטה שלו לא מצאה את הרשת.

ריינג'רס התקשתה להגיע לשער של סבסטיאן פריי, אך חמש דקות לסיום הייתה יכולה להכריע את המשחק, כשוויטייקר שלח בעיטה מצוינת לפינה הימנית, אך שוער פיורנטינה התעופף וקלט את הבעיטה. 90 דקות הסתיימו כמו שהסתיימו 90 הדקות באייברוקס, והקבוצות הלכו להארכה. בדקה ה-109 בהארכה דניאל קוזאן מריינג'רס הורחק בכרטיס צהוב שני אחרי שנראה עושה תנועת נגיחה בפאביו ליבראני. שתי הקבוצות לא הכריעו את ההתמודדות ב-30 הדקות שנוספו, והן הלכו לפנדלים.

בארי פרגוסון (ריינג'רס) לקח את הבעיטה הראשונה, והחמיץ. זדראבקו קוזמנוביץ' (פיורנטינה) בעט שטוח והבקיע, 0:1. סטיבן וויטאקר (ריינג'רס) בעט גבוה וחזק למרכז השער, 1:1. ריקארדו מונטוליבו (פיורנטינה) בעט שמאלה בחצי גובה פנימה, 1:2. סאשה פאפאץ' (ריינג'רס) בעט שטוח וחלש למרכז, פנימה. 2:2. פאביו ליבראני (פיורנטינה) בעט שטוח לפינה הימנית ואלכסנדר הדף. איברהים חמדאני (ריינג'רס) בעט שטוח לפינה השמאלית וכבש, 2:3. כריסטיאן ויירי (פיורנטינה) בעט כדור גבוה החוצה. נאצ'ו נובו (ריינג'רס) בעט מצוין לפינה הימנית והעלה במו ידיו את קבוצתו לגמר גביע אופ"א, 2:4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully