וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי בלאומית: המאני טיים מתחיל

30.4.2008 / 13:32

שתי סדרות חצי גמר הפלייאוף מתחילות בלאומית והחלטנו לנתח את הקבוצות לקראת ההעפלה אפשרית לליגת העל. מה שבטוח, יהיה חם

מחר (יום חמישי) תחל סדרת חצי גמר הפלייאוף של הליגה הלאומית שתפגיש את אליצור מכבי נתניה עם מכבי חיפה (19:00, נתניה) ואת גינדי גבעת שמואל עם אליצור קרית אתא (19:30, אור יהודה). שתי המנצחות של הסדרות בנות הטוב מחמישה משחקים, יעפילו אוטומטית לליגת העל ואילו שתי המפסידות ישחקו ביניהן את הסדרה של הטוב מחמישה על הכרטיס השלישי והאחרון לליגת העל. לפני הסדרות החלטנו לנתח בשבילכם את הקבוצות, הסגלים, ואת יחסי הכוחות. קבלו את הקרב בין שתי קבוצות המליונרים ובין קבוצת הכוכבים של גבעת שמואל למפתיעים של קרית אתא.

אליצור מכבי נתניה - מכבי חיפה.

בעונה הסדירה: 2-0 לנתניה.

אליצור מכבי נתניה לא נבנתה כדי לעלות ליגה ואת הנתון הזה דואגים להזכיר בקבוצה שמאמן משה לוי לאורך כל העונה. זמן קצר מאוד לפני תחילת העונה הגיע לקבוצה המליונר דיוויד קולברן, השקיע בנתניה כסף גדול, שבזכותו גם הגיע הזר טוני יאנגר לקבוצה, והקבוצה החלה להפתיע את כל הליגה עם סגל שהיתרון שלו הוא הקבוצתיות ובעזרת הקהל הגיע עד למקום הראשון בעונה הסדירה.
לצד יאנגר, מככבים שני ישראלים שנותנים תפוקה מצוינת: אלירן גואטה, פוראוורד בן 33 שכבר שיחק בעבר בליגת העל, ומתמחה בזריקות משלוש, ולצידו ליאור חכמון, סנטר ישראלי בן 23 חזק מאוד, שבמשך כל העונה הסתדר עם השחקנים הזרים החזקים בשאר קבוצות הליגה. דווקא מי שיהיה שחקן המפתח בנתניה הוא מאיר בר דוד הותיק, שהגיע באמצע העונה מהפועל באר שבע. בר דוד כבר עלה שלוש פעמים מהליגה הלאומית לליגת העל, פעמיים עם הפועל חולון ועוד פעם אחת עם עירוני רמת גן, ומקרין מהניסיון שלו על השחקנים הצעירים בנתניה.
סיכויי ההעפלה של נתניה: 60 אחוז.

מכבי חיפה, הקבוצה שהייתה אמורה לדרוס את הליגה הלאומית ללא כל בעיה לאחר שנקנתה בתחילת העונה על ידי המליונר ג'ף רוזן, היא ללא ספק הקבוצה הכי מאכזבת של הליגה הלאומית. בחיפה בנו סגל עבה, עם שחקנים ישראלים שכיכבו בליגת העל, לקחו את אבי אשכנזי עתיר הניסיון בתור מאמן, וציפו לראות את הקבוצה משייטת בבטחה לליגת העל. בפועל מה שקרה בחיפה כלל מלחמות אגו, בעיות ברוטציה, והחלפת הזר המאכזב שאותו כנראה אהב רק הבעלים. במשך כל העונה חיפה הייתה קרובה להגיע לסדרת רבע גמר הפלייאוף ללא ביתיות אך לאחר החתמתו של ג'ייסון סטרייט, הצילה חיפה את העונה סיימה במקום הרביעי והעפילה לחצי הגמר אחרי שניצחה בקושי את אליצור יבנה.
הכוכבים של חיפה הם ללא ספק דיון תומאס, אותו מתאזרח שזכה עם מכבי תל אביב ביורוליג, אך ממעט לשחק בגלל פציעות, ובכל זאת תורם הרבה בדקות שלו על המגרש, ועדי פרג, הגארד המוכשר שכבר הספיק לעלות שלוש פעמים מהלאומית לליגת העל, וככל הנראה ישחק בליגת העל בעונה הבאה. הצוות המסייע כולל את אורי קוקיה החזק שהגיע מעירוני נהריה ומשחק כמעט 30 דקות בערב, קובי אייזיק שחזר לחיפה בה גדל אחרי שנים בקבוצות ליגת העל, ואורן בן חמו שכמו פרג הספיק לצבור שלוש עליות. אוריאל מרקו, עוד שם ותיק בליגת העל, לא מקבל דקות בכלל בקבוצה של אשכנזי.
סיכויי העפלה של חיפה: 40 אחוז.

גינדי גבעת שמואל - אליצור קרית אתא

בעונה הסדירה: 2-0 לגבעת שמואל.

כשגינדי גבעת שמואל ירדה בעונה שעברה מליגת העל לליגה הלאומית אחרי 6 עונות רצופות שבהם שהתה בליגה הראשונה, הבטיח היו"ר מוטי אמסלם שכמו בפעם הקודמת שהגבעה ירדה, גם הפעם היא תחזור אחרי עונה אחת. לשם כך בנה אמסלם סגל חזק, מינה את אורן אהרוני ששיחק שנים רבות בקבוצה למאמן, וראה את הקבוצה שלו מבססת את מעמדה כקבוצה החזקה בליגה. הסיבה היחידה בגללה גבעת שמואל לא סיימה את העונה במקום הראשון הייתה האטה מסוימת בסוף העונה, שבעקבותיה כמעט איבדה הקבוצה את המקום בחצי הגמר לאחר הפסד מפתיע במשחק הראשון בסדרת רבע גמר הפלייאוף להפועל נצרת עילית.
הסגל של אורן אהרוני המשיך להתבסס על שני הותיקים משה ברנר ודרור כהן שגם בליגה הלאומית נתנו תפוקה טובה בכל ערב. לתפקיד הזר גייס אהרוני את נייט קרטר בן ה-25, שפתח את העונה במדי גלבוע/עפולה, וקלע בליגה הלאומית 20 נקודות למשחק. היתרון של הגבעה הוא הצוות המסייע החזק שלה, שמתאים גם לליגת העל. הצוות הזה כולל את הגארדים הזריזים ליאור ליפשיץ, ירון להט ואיתי גרינבוים ואת הפוראוורד דודו אסרף שבכל דקה שלו על המגרש נותן מלחמה גדולה.
סיכויי העפלה של גבעת שמואל: 80 אחוז.

בתחילת העונה סומנה אליצור קרית אתא כקבוצה שיכולה ללכת עד הסוף, אך מאחורי הקבוצה שאותה מאמן שרון אברהמי חסר הניסיון, עמדו אין ספור סימני שאלה. קרית אתא, שירדה מהליגה הראשונה בסוף עונת 2002/3, תמיד הייתה באיזור צמרת הלאומית אך כשלה עונה אחרי עונה בניסיונות להעפיל לליגת העל. קרית אתא סימנה מתחילת העונה את ביתה כמבצרה, ומתוך 13 משחקים שנערכו בו בעונה הסדירה, היא הפסידה פעמיים בלבד, כולל הפסד אחד לגבעת שמואל. בסדרת חצי גמר הפלייאוף חששו בקרית אתא מיקנעם/מגידו, אך מגידו הגיעה פצועה מאוד ולא היוותה יריב ממשי.
בדומה לקבוצות רבות בלאומית, גם הכוכב הגדול של קרית אתא הוא שחקן פנים זר, דניס קאר בן ה-26. קאר, ששיחק בעונה שעברה ביקנעם/מגידו וכמעט העפיל איתם לליגת העל, הוא פיזי מאוד וצבר במהלך העונה 21.2 נקודות ו10.1 ריבאונדים למשחק. הצוות המסייע שלו כולל את אורי כהן מינץ, שחקן נבחרת ישראל לשעבר, שבגיל 34, ממשיך לתת תצוגות בלאומית ואת האחים אבי ואילן נניקשוילי שמסוגלים להפציץ לשלוש. הישראלי המשמעותי ביותר בקרית אתא הוא אלעד אליהו הצעיר שגדל בהפועל ירושלים וקלע 17 נקודות למשחק העונה, אליהו ישחק בעונה הבאה בליגת העל ללא ספק. עוד שחקן שמסוגל להפתיע הוא רז מנשה שתורם הרבה כוח מתחת לסלים ויקשה על גבעת שמואל.
סיכויי העפלה של קרית אתא: 20 אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully