וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיימן מרגיז את ההתאחדות

בהרצליה אומרים כי "ייתכן שנבקש דיון נוסף", בהתאחדות כועסים: "שיימן הבטיח שלא יערער". אביב בושינסקי: "ניהלנו מאבק צודק"

במכבי הרצליה הביעו מורת רוח, למשמע החלטת בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הבוקר (רביעי), שביטלה את הניצחון הטכני שנפסק לזכות הקבוצה בעקבות פריצת אוהדי ירושלים למגרש במשחק בין שתי הקבוצות באיצטדיון טדי לפני שלושה שבועות. "אנחנו לומדים את החלטת בית הדין העליון", הודיע דובר הקבוצה, בני בקלו. "ייתכן בהחלט כי נבקש דיון נוסף בפני 11 דיינים כפי שמאפשר תקנון המשמעת. כמו כן, נבדוק אפשרות לערער על החלטות נוספות שנקבעו. ההחלטה שלנו תתגבש בימים הקרובים". בעקבות הפסיקה חזרה הקבוצה למקום העשירי, עם 29 נקודות. המרוויחות הגדולות היו יריבותיה של הרצליה לתחתית, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, מכבי פתח תקוה, הפועל כפר סבא, מ.ס אשדוד ובני יהודה. בהתאחדות לכדורגל אמרו בתגובה כי ההצהרות של הרצליה אינן עולות בקנה אחד עם הבטחותיו של שיימן, לפיהן יקבל כל החלטה של בית הדין העליון.

למרות שנדמה כי בירושלים יברכו את ההחלטה החדשה של בית הדין, בבירה עדיין נשמעים מאוכזבים. "לכאורה זה נראה כאילו הקלו לנו בעונש, אבל למעשה בעונה הבאה נפגענו קשה מאוד", אמר גורם בקבוצה. "אנחנו פותחים את העונה עם מינוס 2 נקודות ועוד 4 נקודות על תנאי על כל עבירה שתיעשה. בליגה שלנו בכל קבוצה יש קריאות גזעניות ומקרים שעליהם אנחנו עומדים על תנאי. לא רק שיחפשו אותנו בזכוכית מגדלת - אלא ימתינו להפעיל את העונש הזה. אז אומנם העונה לא נענשנו אבל בסופו של דבר בעונה הבאה ניפגע בהורדת שש נקודות, דבר שהוא בלתי ניתן לתפיסה".

קבוצות התחתית מרוצות

בקבוצות התחתית מסופקים מההחלטה לקיים משחק חוזר בין מכבי הרצליה לבית"ר. יושב ראש מכבי אביב, אביב בושינסקי, הגיב להחלטה באתר הרשמי של הקבוצה: "אני שמח שבית הדין תיקן את העיוות, לפיו מספר רב של קבוצות נענשו, אף שלא היה להן כל קשר לנעשה באותו משחק. היום הוכח שניהלנו מאבק צודק, אך למרות זאת, חבל שאולצנו לנהל אותו, במקום להתרכז רק בכדורגל. כעת יש לפעול לשינוי התקנון כדי למנוע מקרים, שבהם התקנון עשוי לגרום לפגיעה מיותרת בקבוצות הכדורגל ובאוהדים, שאין להם כל קשר להתרחשויות. עכשיו, משהעיוות תוקן, על השחקנים להתמקד במאבק בליגה מתוך ידיעה שגורלנו בידינו – איננו תלויים עוד בהחלטות של בתי דין ונכון לעכשיו גם לא בתוצאות של קבוצות אחרות".

ג'קי בן זקן, יושב ראש מ.ס אשדוד, הגיב בסיפוק: "אני שמח שבית הדין העליון הפעיל שיקול דעת והבין שהמקום להכרעות ספורטיביות הוא על כר הדשא ולא על שולחן הדיונים. אני מנצל את ההזדמנות להודות ליושב ראש ההתאחדות שספג המון ביקורת על שתי החלטות שהוא קיבל בשבוע שעבר וזה לדחות את המחזור ולהגיש ערעור לבית הדין העליון. מסתבר שהחלטות אלו היו נכונות. המאבקים נגד הירידה לא הופסקו לרגע, אבל לפחות עכשיו נדע שאם ייגזר עלינו לרדת נדע שזה נבע ממחדלים ספורטיביים שלנו על כר הדשא ולא בגלל מחדלי התנהגות של אוהדי בית"ר ירושלים שיכלו לפגוע סיכויי שש קבוצות אחרות בתחתית".

יושב ראש מכבי פתח תקוה, משה זוארץ, בירך גם הוא על הפסיקה: "אני שמח שבית הדין הפעיל הגיון בהחלטתו, בית הדין הוכיח שתוצאות משחקי כדורגל נקבעות אך ורק על כר הדשא, על אחת כמה וכמה שהן קרדינליות לעתידן של קבוצות נוספות שלא היה להן יד ורגל במה שהיה בטדי ואין סיבה שייפגעו מכך".

משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה: "ידענו כל הזמן שבית הדין העליון יהיה ער וקשוב למה שקורה מחוץ להתאחדות. נעשה צדק ספורטיבי ואנחנו שמחים על כך. בבית הדין העליון הבינו שתוצאות עושים על המגרש ושהיורדות צריכות להיקבע אך ורק על כר הדשא. כל החלטה אחרת שהיתה מתקבלת, היתה לא טובה ולא נכונה".

גם בהפועל כפר סבא הביעו סיפוק מהחלטת בית הדין העליון של ההתאחדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully