וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקים החדשים של פיב"א

הרחקת קו השלוש, ריבוי עבירות בלתי ספורטיביות ושינוי שעון 24 השניות. אלו רק חלק מהשינויים שייכנסו בשנתיים הקרובות לכדורסל האירופאי

בעוד המאמצים בין דייויד שטרן והנהלת ה-NBA להתקרב כמה שיותר לאירופה, נראה שהיום (שבת), אירופה מתחילה דווקא להתקרב לארצות הברית. הנהלת השיפוט של פיב"א יצאה בהודעה מפתיעה ובה היא מכריזה על מספר שינויים משמעותיים לחוקה, שייכנסו לתוקף בתוך שנתיים, וחלק מהן אפילו בזמן הקרוב.

במוקד, הודיעה פיב"א כי קשת ה-3 תורחק, מ-6.25 מטרים ל-6.75, השופטים יקבלו הנחיה לשרוק ליותר עבירות בלתי ספורטיביות שעוצרות התקפות מתפרצות, ויצוייר חצי עיגול מתחת לסל בו לא יישרקו עבירות תוקף, בדומה ל-NBA. בנוסף, אם שעון 24 השניות יעמוד על פחות מ-14 שניות בהתקפה, ואז ייעצר כתוצאה מעבירה, הוא לא יתאפס בחזרה ל-24, אלא יעמוד על 14 שניות, גם זה, בדומה ל-NBA, ושימוש במרפקים יגרור עבירות טכניות לעיתים קרובות יותר.

כאמור, השינוי הדרמטי ביותר, הרחקת קשת השלוש, בוודאי יעורר לא מעט הדים. "שחקנים לא יצטרכו לשנות את הזריקה שלהם בעקבות השינוי", אמר פטריק באומן, ממנהלי פיב"א. "אם היינו משנים את זה למרחק של ה-NBA (שם המרחק עומד על 7.25 מטרים) זה עלול ליצור הרבה בעיות".

"אני בטוח שהשינויים הללו ייעשו את המשחק לנעים יותר לצפייה", אמר נשיא פיב"א, בוב אלפינסטון. "זה יגרום לקבוצות להתקיף יותר ויגרום לתוצאות גבוהות יותר". השינויים לא יחלו לפני אוקטובר 2010, לאחר אליפות העולם הבאה, אך פיב"א מסרה כי ייתכן ומספר קטן של חוקים ייכנסו בהדרגה כבר החל מהעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully