וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: נתניה וקרית אתא עלו לפלייאוף חצי הגמר

נתניה נזקקה להארכה וניצחה את ב"ש, קרית אתא השלימה ניצחון כפול על יקנעם. הגבעה ניצחה את נצרת עילית והחזירה את הסדרה הביתה

הרבה מתח מצטבר בשלב הזה של העונה בליגה הלאומית. עם סיום העונה הסדירה החלו ביום שני משחקי הפלייאוף לעלייה לחצי הגמר, והיום נערך המשחק השני, שבסיומו העפילה אליצור קרית אתא לשלב ארבע האחרונות, אחרי ניצחון שני על הפועל יקנעם/ מגידו, הפעם 70:77. גם אליצור נתניה עשתה את הדרך לשלב הבא אחרי ניצחון דחוק בהארכה על הפועל באר שבע, שיצאה מהמירוץ, 82:93.

מכבי גבעת שמואל החזירה את הסדרה הביתה: אחרי שהפסידה במשחק הראשון להפועל נצרת עילית, היא ניצחה בחוץ 68:84 וניצלה מהדחה. גם אליצור יבנה כפתה משחק שלישי אחרי הפסד ביום שני למכבי חיפה. הפעם יבנה ניצחה בהארכה 90:92 ותקווה לחולל מהפך כדי להשאיר לעצמה סיכוי לעלות.

בשלב הבא נתניה תפגוש את המנצחת בסדרה בין יבנה לחיפה (סדרה של הטוב מחמישה משחקים), בעוד קרית אתא תשחק מול גבעת שמואל או הפועל נצרת עילית. בפלייאוף התחתון מכבי אשדוד הבטיחה את ההישארות שלה בליגה אחרי ניצחון על מכבי הוד השרון.

הפועל באר שבע - אליצור נתניה 93:82 בהארכה (נתניה עלתה לחצי הגמר)

אליצור נתניה עומדת במטרות שהציבה לעצמה בתחילת השנה. אחרי שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, ודווקא לקראת סיומה היא מעט גמגמה, נראה שנתניה דרוכה אחרי שהשלימה ניצחון שני תוך שלושה ימים על הפועל באר שבע, שסיימה את דרכה העונה.

ביום שני נתניה מחצה בבית 75:96 את היריבה, אך היום זה הלך לה קצת יותר קשה. המחצית הראשונה הייתה צמודה, אך נתניה הצליחה בזכות רבע שלישי מצוין ליצור מקדמה משמעותית, 58:67 בסיומו. אלא שבאר שבע עלתה חדה לרבע האחרון וכפתה הארכה (79:79). בחמש דקות באר שבע נתקעה בהתקפה וקלעה שלוש נקודות בלבד, ובכך סיימה את דרכה העונה.

אלירן גואטה קלע 23 נקודות והיה המצטיין בשורות נתניה, טוני יאנגר הוסיף 17 ותרם גם שמונה כדורים חוזרים. אילן ברקוביץ' היה המצטיין בשורות הקבוצה מבירת הנגב עם לא פחות מ-28 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים וגם תומר אטלס היה מצוין עם 16 נקודות שלא הספיקו.

הפועל יקנעם/ מגידו - אליצור קרית אתא 77:70 (קרית אתא עלתה לחצי הגמר)

קרית אתא מחצה במשחק הראשון את יקנעם ב-18 הפרש, וכעת היא הסתפקה בשבע בחוץ בדרך לפלייאוף חצי הגמר. הקבוצה, שסיימה שלישית את העונה הסדירה, נהנתה מיכולת מצוינת של אורי כהן-מינץ, שקלע 21 נקודות והוסיף שבעה ריבאונדים, וממשיך להראות שיש לו עוד לא מעט מה לתת.

קרית אתא עוד פיגרה בסיום המחצית בשש הפרש (34:28), אך במחצית השנייה היא הייתה טובה יותר, כשדניס קאר תרם 12 נקודות ו-12 ריבאונדים, כמו גם אלעד אליהו שקלע אותו מספר נקודות והוסיף 8 ריבאונדים. בצד המפסיד, שי ברוך וניב ברקוביץ' סיימו עם 14 נקודות כל אחד ויחכו לשנה הבאה כדי לנסות להעפיל לליגת העל.

הפועל נצרת עילית - מכבי גבעת שמואל 84:68 (1:1 בסדרה)

גבעת שמואל חטפה הלם מ-43 הנקודות של זיו תבור במשחק הראשון, ודווקא כשהיא עם הגב אל הקיר, הגבעה חגגה ניצחון חוץ חשוב, שהחזיר לה את הביטחון לקראת המשחק השלישי והמכריע על העלייה לפלייאוף חצי הגמר. אגב, תבור קלע הפעם רק שלוש נקודות.

מוטי אמסלם התבטא ערב המשחק ואמר כי ניצחון משמעו רעידת אדמה עבור הקבוצה, והמסר כנראה עבר לחניכים שלו, שכבר אחרי 10 דקות הובילו ב-12 הפרש (14:26). בהמשך נצרת עילית עשתה קולות של חזרה פה ושם, אך זה לא הספיק, והקבוצה המפתיעה מהצפון תקווה לעקוץ את הגבעה שוב באור יהודה ביום שני.

אף שחקן בגבעה לא ממש בלט על היתר, אך המשחק הקבוצתי הביא לניצחון: משה ברנר הותיק (15), איתי גרינבוים (13), דרור כהן וירון להט (12 כל אחד) ונייט קרטר (10) היו הבולטים. עופר דיגמל מנצרת סיים עם 19, סטנלי ברנדי הבלתי נדלה הוסיף 17.

אליצור יבנה - מכבי חיפה 90:92 (1:1 בסדרה)

חיפה, שניצחה במשחק הראשון 79:89, קיוותה להשלים את המשימה ביבנה, ולא הייתה רחוקה כל כך להשלים את המשימה. בתום 40 דקות המשחק הלך להארכה במצב של 83:83, אך יבנה הייתה חכמה יותר וידעה לקחת את המשחק בניסיון להשאיר לה סיכוי לקראת המשחק השלישי. ג'יימס האד הציל ליבנה את העונה עם 18 נקודות, אסף הררי הוסיף 16. 25 נקודות של ג'יי סטרייט ועוד 21 של אורן בן חמו לא ממש הספיקו.

בתחתית גם כן מותח מאוד. אחרי שמכבי שוהם כבר הרימה ידיים עוד במהלך הליגה הסדירה והבטיחה את ירידתה לליגה הארצית, נאבקות ארבע קבוצות על ההישארות וכנראה שרק ברגע האחרון תתברר זהות הנושרת.

אליצור רמלה הייתה המתעללת התורנית במכבי שוהם וניצחה 84:101, מכבי אשדוד הבטיחה את הישארותה בליגה וניצחה בתום משחק צמוד במיוחד 87:88 את מכבי הוד השרון, והפועל לב השרון גברה על בית"ר בנימינה 86:93 והשיגה ניצחון שני ברציפות בפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully