וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הימור של מזרחי הצליח

18.4.2008 / 18:03

מה הוביל את שמעון מזרחי להתאהב כך בוויל ביינום, לתת לו גב ברגעים הכי קשים, ולקבל את השחקן הכי טוב במכבי, רגע לפני הפיינל פור

אחת הסצנות הבלתי נשכחות מהעונה המטורפת שעוברת על מועדון הכדורסל מכבי תל אביב התרחשה בראשית חודש ינואר. וויל ביינום, אז עדיין בגדר חשוד בדריסה, אזוק בידיו וברגליו, שומע משופט המעצרים התורן כי הוחלט לשחררו למעצר בית. שמעון מזרחי, יו"ר המועדון ועורך דינו, מתרגם סימולטאנית את הדברים. לשמע ההחלטה פורץ ביינום בבכי ומחבק בחום את מזרחי, שלוחש באוזנו: "אמרתי לך שנדאג לך. אמרתי לך".

זו לא הייתה הפעם היחידה בה החליט מזרחי להתערב אישית בעניינים הקשורים לביינום. שבעה חודשים קודם לכן, כאשר ראשי הקבוצה דנו בבניית הסגל לקראת העונה הנוכחית, נשמעו קולות רמים שקראו לשחרורו המיידי של הגארד, לאור ההתאקלמות האיטית בקבוצה והטענות אודות אי-התאמתו לסגנון המשחק האירופאי. "זה לא השחקן שיביא אותנו לפיינל פור", אמרו בכירים במכבי בשיחות סגורות. אבל מזרחי התעקש וביינום היה לזר הראשון זה שלוש שנים שזכה לחידוש חוזהו בקבוצה (חתם לשנתיים, ללא סעיף יציאה בקיץ הקרוב, תמורת שכר המוערך בכ-650,000 דולר נטו בעונה).

זאת ועוד: במהלך ינואר האחרון, לאחר שהתפוצצה פרשת הדריסה, דרש רענן כץ את שחרורו המיידי של השחקן. לא רק שמזרחי ייצג את ביינום לכל אורך הדרך, אלא אף מנע בגופו את התרת החוזה. "הקשר בין שמעון לוויל הוא קשר של נאמנות", מסביר גורם בכיר במערכת. "אם בוחנים אותו במבחן התוצאה, אין ספק שמדובר בהצלחה. שמעון הלך בתקופה הזו כנגד דעות של אנשים אחרים בקבוצה וגם אחרי הדריסה אמר שהוא לא נוטש חיילים בשטח. בהנהלה מאוד לא אהבו את הסיפור, זה פגע בנו קשות מבחינה תדמיתית, אבל שמעון לא היה מוכן לשמוע על שחרור. את העונש הכספי וויל קיבל, אבל אם בוחנים את הדברים בדיעבד, צריך לומר ששמעון צדק. אנחנו מקבלים תמורה מלאה מוויל, שנותן את הנשמה בשביל הקבוצה. אם זה שכרנו, אז בהחלט יצאנו ברווח גדול".

איש קטן, לוחם גדול

במבט מן הצד, נראה כי מדובר בסיפור אהבה כמעט בלתי-אפשרי. שהרי ביינום הכדורסלן הוא האנטיתזה למזרחי המנהל: לא תמיד שקול, לא תמיד אחראי, אקספלוסיבי, מוחצן, פזיז לעיתים. מהו סוד הקשר בין השניים? "וויל הוא בסך הכל ילד טוב, שהצליח בעזרת הרבה כישרון וכוח רצון לצאת מהמקום הכי קשה שיש (גדל באינר-סיטי של שיקאגו, א.ג.)", אומר אדם הקרוב לביינום. "הוא איש קטן ולוחם גדול, שמהמקומות הכי נמוכים הגיע למקומות הכי גבוהים. הוא דואג לפרנס את המשפחה שלו בכבוד ושמעון מעריך את זה. בכל מה שקשור לזהות, להשתייכות, למשפחה, וויל מתנהג כאילו הוא ישראלי שגדל במכבי. הלב שלו צהוב. יש לשמעון ניסיון של כל כך הרבה שנים, וכבר בהתחלה הוא זיהה את מה שנפל לו ביד".

מזרחי עצמו, אם בכובע הבוס או הפרקליט, מספר כי "וויל הוא בחור רגיש מאוד, עם נפש עדינה. הוא שחקן שרוצה ללמוד, רוצה לעבוד ותמיד מעריך את כל מה שעושים בעבורו. את היכולות של וויל אנחנו מכירים, ולא מהיום. כמה שהוא משחק ומשתלב יותר עם הקבוצה, כמה שהוא לומד יותר מהמאמנים, כך הוא נעשה מתון ושקול יותר. נכון שתמכתי בו לאורך כל הדרך. בתחילת העונה שעברה הגיע אלינו שחקן עם צעד ראשון מהיר, יכולת ניתור, ובעיקר בחור צעיר עם הרבה מקום להשתפר. ידעתי כבר אז שמדובר בשחקן מצוין".

הכי טוב במכבי

אם בחלקה הראשון של העונה החליט עודד קטש להדיח את ביינום מהחמישייה הראשונה (8.4 נקודות ב-22.9% מ-3, 1.3 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, 2.2 איבודים, 20 דקות משחק), אזי שמאז החליפו בתפקיד צביקה שרף, מספריו של ביינום נמצאים בעליה מתמדת. 10.7 נק' ו-2.8 אס' (2.7 איב') היו מנת חלקו בטופ-16 (במספר דקות זהה), ובסדרת רבע הגמר מול ברצלונה כבר נסק ביינום ל- 15 נק', 4 ריב', 2 אס' ורק 1.3 איב' בלמעלה מ-30 דקות בממוצע. במשחק השלישי מול בארסה קבר 21 נקודות וחילק שלושה אסיסטים, כולל דאנק מפלצתי בדקות הסיום, שחתם רשמית את הניצחון. לאור ההיחלשות המסוימת ביכולתו של טרנס מוריס, אין כל ספק שמדובר בשחקן הבולט במכבי בחודש האחרון.

קרוב לשנתיים שגיא גודס עובד עם ביינום באופן אישי. "הוא פשוט עושה את העבודה כמו שצריך", מעיד עוזר מאמן מכבי על האבולוציה המקצועית של האמריקאי. "וויל שיפר מאוד את רמת קבלת ההחלטות בהתקפה, והרי אחד על אחד מצוין תמיד היה לו". אלמנט חשוב נוסף ששיפר ביינום דרמטית בשנה האחרונה הוא נושא הקליעה מבחוץ: בעבר, כאשר ביינום ניסה לבצע פיק אנד רול עם אחד מגבוהי מכבי, בחרו מרבית הקבוצות באירופה להגן את המהלך כשהלכו 'מלמטה', בעגה המקצועית – משמע לא ביצעו חילוף אוטומאטי (גבוה עובר לשמור על נמוך, נמוך שומר על גבוה), אלא הורו למגן של ביינום לעבור מתחת לחסימה ובכך לאפשר לו את ההזדמנות לזרוק מבחוץ. בעונה שעברה ביינום אכן התפתה, ומרבית הכדורים ששיגר הלכו החוצה (29.2% עונתי). העונה, או למעשה מאז תחילת שלב הטופ-16, ביינום פוגע ב-51.8% מטווח ה-3.

השיפור העצום ביכולת הקליעה מחייב כעת את היריבות לבצע את החילוף בהגנה, מה שפותח בפני שחקני מכבי אפשרויות התקפיות חדשות ועוזר להם להוציא לפועל את הפיק אנד רול, שהוא המהלך הבסיסי עליו נשען משחק ההתקפה של הקבוצה, בצורה קטלנית כמעט. "כשוויל קולע טוב מבחוץ, הוא בלתי ניתן לעצירה מבחינה התקפית", מוסיף גודס. "ההתקדמות הגדולה שעשה גם בחלק ההגנתי שידרגה אותו מאוד. יחד עם העובדה שהוא אוהב לקחת את הכדור במצבי לחץ, לא פוחד מאתגרים או מהתגובות של הסביבה, הופכות אותו לשחקן מצוין".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ממפיס, מילווקי וגולדן-סטייט עוקבות

בסוף השבוע שעבר, במהלך טורניר הגמר של גביע יול"ב שנערך בטורינו, איטליה, ריצד הדאנק של ביינום מול ברצלונה על מסכי הענק באולם. סוכנים אמריקאים רבים שנכחו באירוע מיהרו לשרבט בפנקסים גם את שמו של שחקן גולדן-סטייט ווריורס לשעבר. בסביבתו של ביינום מדברים על שלוש קבוצות NBA שעוקבות אחריו זה זמן רב: ממפיס גריזליס, מילווקי באקס וגולדן-סטייט. אם לא החזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי, אומרים קרוביו, היה ביינום זוכה לחוזה גבוה הרבה יותר בעונה הבאה. אם כי "וויל כנראה לא יבקש לפתוח את החוזה איתו", טוען מקורב לשחקן. "צריך לזכור ששמעון מזרחי ודיוויד פדרמן היו איתו בימים הכי קשים. הם האמינו בצדקתו ונתנו לו את הגוף והנשמה. אי אפשר לקנות בכסף את העזרה שמכבי נתנה לו".

ומכאן, מה הלאה? "אין ספק שוויל רק יכול להשתפר", משוכנע חברו של ביינום. "הוא חומר נפץ אתלטי, חיית משחק. הוא לא מפחד מכלום ואחד שבכל ערב נותן 200 אחוז. למרות כל מה שאומרים עליו, רק העונה הוא ניצח למכבי חמישה-שישה משחקי יורוליג. גם אצל ספאחיה, גם אצל קטש וגם אצל שרף הכדור האחרון תמיד ילך אליו. יש כאן תהליך של התבגרות של שחקן, של המשכיות. בתקופתו של קטש, שידרו לו שלא מאמינים בו. אבל הוא ישב על הספסל, המשיך לעבוד קשה ונתן לכולם סטירה בפרצוף. צביקה עושה איתו עבודת קודש. וויל הפך לרוצח שכיר על המגרש. תסתכל על רשימת הגארדים באירופה. תוכל להגיד לי שהיום הוא לא נמצא בחמישייה הראשונה?".

אלא שכדי למתג עצמו סופית כאחד הבכירים ביבשת, ביינום צריך להוכיח כי קורץ מהחומרים המשובחים ביותר גם ברגע האמת שלו ושל קבוצתו – הפיינל פור במדריד. סימונה פיאנג'יאני וסיינה כבר לא יכולים לחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully