וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי לא אמרה לי אמת"

17.4.2008 / 11:52

בסרטם הדוקומנטרי של עופר דומינגז והראל סלוצקי, שיוקרן בערוץ 10, מדבר קטש על התקופה הקשה במכבי ת”א. ”אמרו לי שצביקה יהיה מנכ"ל”; ”בערב שחתמתי אמרתי ’אמא, עשיתי טעות. חתמתי במכבי’”; ”מה שאני מעביר באימון אחד, שרף לא העביר לי ב-4 שנים”

ב-1 במאי, בשעה 21:00, ישודר בערוץ 10 סרט דוקומנטרי שעוקב אחר השנה המרתקת בחייו של עודד קטש - "עודד קטש, באמת ומקרוב". יוצרי הסרט, עופר דומינגז והראל סלוצקי ("סלוצקי ודומינגז הפקות") התלוו לקטש בתשעת החודשים האחרונים, מהיום בו החל לעבוד במכבי תל אביב ועד למינויו המחודש למאמן הפועל גליל עליון. התוצאה הסופית שהתקבלה היא דרמה אנושית, סוחפת ומרגשת, בה נראה קטש כפי שלא נראה מימיו. הסרט יעסוק במגוון רחב של נושאים, אישיים ומקצועיים כאחד. בסרט מתבטא קטש לראשונה על תקופתו במכבי, ולא חוסך שבטו מאנשי המועדון. חשוב לציין כי לא בטוח שכל הטקסטים שמופיעים לפניכם יכנסו לסרט.

"לא היה לי שום סיכוי להצליח"

אחת מדמויות המשנה המדוברות בסרט הוא צביקה שרף, מי שהחל את העונה כמנכ"ל הקבוצה ובהמשך החליף את קטש בעמדת המאמן. "כשהגעתי למכבי אמרתי שאני לא רוצה מנג'ר מקצועי", מספר קטש בסרט. "אמרתי ש'אם יש מנג'ר, אין, אני לא בא'. במכבי אמרו לי: 'מה קרה לך, צביקה שרף? הוא סתם מנכ"ל, הוא לא יהיה קשור לצד המקצועי'. רציתי להאמין בזה, אבל אם לדבר בכנות, לא האמנתי למילה אחת. ופה הטעות. הייתי צריך להגיד למכבי שבסיטואציה הזו אני לא לוקח את התפקיד. כי אם צביקה מנג'ר, אני לא מאמן. ידעתי שמכבי לא אומרת לי את האמת לגבי צביקה, זה היה ברור. אבל רציתי מאוד את התפקיד.

"צביקה היה בכל האימונים", ממשיך קטש. "צביקה בחר את השחקנים, הופיע בתדריכים, הסתובב בחדרי ההלבשה. הוא היה הכל חוץ מפקיד, אלא מנג'ר מקצועי לכל דבר. ככל שהעסק הלך והידרדר, ההנהלה דחפה אותו לכיוון המגרש והוא היה יותר מעורב. הבן אדם שכב עלי. לא יכולתי לעבוד ככה, הם לא נתנו לי לעבוד. בסיטואציה שנוצרה, לא היה לי שום סיכוי להצליח. עשיתי טעויות בתקופתי במכבי, לקחתי החלטות לא טובות. על זה אין ספק. ואחת מהן הייתה שאפשרתי לצביקה להיות מנג'ר. לא הייתי צריך אותו לידי, אבל באתי חלש למכבי. אחרי שמינו אותי למאמן, במכבי ביקשו ממני לשמור את זה בבטן במשך 24 שעות, לא לספר לאף אחד. אבל לא הצלחתי להתאפק וסיפרתי לאמא שלי. עוד באותו ערב אמרתי לה: 'אמא, עשיתי טעות. חתמתי במכבי'. ואני זוכר שהיא אמרה לי: 'לא נורא, עודד. אתה רוצה לאכול משהו?'".

"כשההנהלה אמרה לי לא, הבנתי שהסיפור נגמר"

בנוסף, מדבר קטש על ניסיונותיו לחלץ את מכבי מהמשבר הגדול שפקד אותה. "באחד הימים הגעתי להנהלה ואמרתי 'אוקיי, זה המצב, אני רוצה לשחרר שני שחקנים. את וונטיגו קאמינגס ואת מרכוס פייזר'. ברגע שהבנתי שההנהלה אמרה לי לא, זה היה היום בו הבנתי שהסיפור נגמר. היו אחר כך עוד כמה משחקים, אבל ידעתי שאין לי שום גיבוי, שהמעמד שלי בתוך הקבוצה לא חזק. מה זה שידר לשחקנים? שאני לא בעל הבית. מאמן לא יכול לתפקד כך כמו שצריך. לא היה לי סיכוי להצליח. לא היה לי את הזמן ולא את המרחב.

"להצלחה של מכבי תחת שרף אין שום קשר לצד המקצועי", אומר קטש בסרטם של סלוצקי ודומינגז. "מכבי ניצחה את אפס פילזן באיסטנבול 48 שעות אחרי שעזבתי, אבל מי שמבין כדורסל יודע שבפרק זמן כזה, לא משנה איזה מאמן אתה ואיך קוראים לך, אי אפשר לעשות שינוי כל כך גדול ברמה המקצועית. השינוי בא ברמה הפסיכולוגית. הקבוצה הייתה צריכה זעזוע, טראומה. אני רציתי לבצע את הזעזוע הזה בהחלפה של שני שחקנים. זה היה עושה את אותו אפקט. אנשים היו מבינים אז שלא משחקים איתם משחקים. אבל לא נתנו לי, אז אני הלכתי. ועדיין, אני מרגיש חלק מההצלחה של מכבי. שחקנים כמו טרנס מוריס ואסטבן באטיסטה, אני הבאתי. דווקא שני השחקנים שביקשתי לשחרר, מכבי הסתדרה בלעדיהם ועדיין הגיעה לאן שהגיעה. בלי פייזר (נפצע בתחילת שלב הטופ-16 וסיים את העונה, א.ג.) וכמעט בלי תרומה של קאמינגס. אסור גם לשכוח שאני שיחקתי בלי וויצ'יץ' ובורשטיין, שני שחקנים שבניתי את הסגל סביבם. לא היה לי אותם ולא קיבלתי מספיק זמן".

במסיבת העיתונאים שהתקיימה לאחר מינויו של שרף למאמן הקבוצה, אמר מאמן מכבי תל אביב הנכנס כי "אף אחד לא רצה שקטש יתפטר, גם אני לא. עשיתי הכל כדי לעזור לו. בחדר, כשקטש ביקש לעזוב, היו דמעות. גם אני בכיתי".

עם או בלי קשר לכך, קטש אומר בסרט כי "בשבילי, מצלמה זה יותר גרוע ממכונת אמת. אם מישהו משקר, זה ישר קופץ לי. אני בחיים לא אשקר מול המצלמות. אם שואלים אותי שאלה ואני רואה שאני עומד לשקר, אגיד שאני לא יכול לענות לשאלה או שאני לא רוצה להתייחס אליה".

מעבר לכך, קטש מחזיק בדעה מוצקה למדי באשר ליכולות האימון של שרף ולשפת גופו במהלך המשחקים. "החומר שאני מעביר באימון אחד, צביקה לא העביר לי כמאמן במשך ארבע שנים. יותר טוב היה לצביקה לעמוד על הקווים בשקט, כמוני, ולנצח ככה משחקים, מאשר לעשות את כל התנועות האלה ולשדר כאילו שהוא בשליטה, כאילו שהכל בסדר. כי אם הוא היה עומד ככה, 'קול', היה סיכוי שהיו אומרים עליו שהוא גאון. אני בחיים לא הייתי עושה תנועות כאלה, זה היה מביך אותי. הייתי מתבייש בזה".

לטענות שהופנו כלפיו לגבי חוסר מקצוענות והשקעה, והתרכזו בעיקר בחיבתו למשחק הסנוקר, משיב קטש בסרט. "מי אמר שמאמן צריך להיות כל הזמן בכדורסל? יש כאלו שרואים קלטות למוות ויש כאלו שחושבים על המשחק הבא כשהם משחקים סנוקר. מה אנשים יודעים על סנוקר? 'חגיגה בסנוקר', שרק ערסים משחקים את המשחק הזה. אז מה אני צריך להוכיח, שאני לא ערס? ומה אם זה מביא אותי לשיא הפוקוס? מי אמר שלמאמן כדורסל לא צריכים להיות חיים?".

עופר דומינגז, יוצר הסרט והבמאי, אמר לוואלה! ספורט כי "אני לא רוצה להתייחס לדברים המצוטטים כאן באופן ספציפי, אבל כל מי שיראה את הסרט יגלה שמדובר בדרמה מרגשת ואמיתית, שפותרת את חידת עודד קטש. קהל הצופים יגלה את עודד האמיתי, כפי שלא ראה אותו מעולם. קטש יוצא בו חם, רגיש, כן וענייני. הסרט לא עוסק בקטש נגד מכבי תל אביב, אלא בתהליך שעבר בשנה האחרונה על קטש האדם. בהחלט יש למה לצפות".

הסרט, כאמור, ישודר ב-1 במאי (21:00), בערוץ 10.

ohadgreenwald@walla.co.il

תגובתו של קטש לכתבה

בתגובה לכתבה זו, שיחרר מועדון הכדורסל של מכבי תל אביב הודעה מסודרת, ובה נכללה גם תגובתו של עודד קטש. "מדובר בשקרים גסים ובמניפולציות זולות", נכתב בשמו של קטש. "דברים רבים ופוגעים שמצוטטים בכתבה בשמי, מעולם לא נאמרו על ידי. לא אמרתי דבר שמכוון לפגוע במכבי תל אביב או בצביקה שרף". מהנהלת מכבי תל אביב ומקטש מבהירים כי זהו עוד ניסיון, שלא יצלח, לסכסך בין הצדדים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully