וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדוד תחפש מאמן קבוע במקומו של חזן

17.4.2008 / 10:27

לאחר התפטרות חזן, בן זקן ורביבו, שלא רוצה לאמן, מחפשים מאמן חדש. בן זקן: ”רביבו הסמכות המקצועית, עד שיימצא מאמן חלופי"

אלון חזן הודיע היום (חמישי) על התפטרותו מאימון מועדון ספורט אשדוד. הנהלת הקבוצה כינסה מסיבת עיתונאים בה הודיע רשמית חזן על החלטתו. חזן: "אני מסיים בזה הרגע את תפקידי כמאמן אשדוד. ביקשתי, כבר לאחר המשחק בשבת, להיפגש עם ג'קי בן זקן, הצעתי לו את לסיים את התפקיד במטרה לגרום לאיזשהו זעזוע כדי לעורר את הקבוצה באיזושהי דרך. אני עושה את זה אך ורק מתוך אמונה שהקבוצה יכולה להישאר. יש לה יכולת וכלים אבל לצערי אין הרבה דרכים לזעזע בשלב זה של העונה"

חזן, שהחליף בעונה שעברה את יוסי מזרחי (שעבר לבית"ר ירושלים), פתח רע את העונה עם קבוצתו. על הנהלת הקבוצה הופעל לחץ כבד לפטר את חזן, אך ג'קי בן זקן וחיים רביבו המשיכו להביע אמון במאמן, והחליטו לחזק את הקבוצה.

בשבועות האחרונים נדמה היה שחל שיפור מסוים ביכולת הקבוצה, עם הבאתם של שחקני הרכש דימיטאר מקרייב ומשה אוחיון, אך בהמשך חלה הידרדרות נוספת. משבר גדול מאוד הקיים בין חזן לשחקניו ושני ההפסדים הרצופים בקרבות התחתית להרצליה ובני יהודה, הביאו, בין היתר, לעזיבתו הבלתי נמנעת.

"בגלל שאני אוהב את המועדון, החלטתי ללכת עם הלב, והלב אומר שאם יש לאשדוד סיכוי להינצל, ויש לה סיכוי גדול, מחובתי לעושת עכשיו את המהלך הזה. הבהרתי את זה לג'קי מתוך תחושה ומחשבה שהמועדון צריך להישאר בליגה. המשחק מול בני יהודה עברו לי הרבה מחשבות וקיבלתי הרבה עצות, ולמרות שמרבית העצות היו שאין לי להפסיד, אני חושב שיש לי מה להפסיד. במובן האישי לא אכפת לי להפסיד, כל עוד הקבוצה תצא מחוייכת. אני מקווה שיהיה חיוך גדול על הפנים של כולם בסוף העונה".

חזן נשאל מדוע בחר בעיתוי הנוכחי וענה: "בפעמים הקודמות אכן חשבתי שבשינויים מסוימים הקבוצה יכולה להשאיר את עצמה בליגה. המצב פה הרבה יותר טוב בגלל השינויים האלה. עד לפני שבועיים, כולם שיבחו את מ.ס אשדוד ואמרו שהיא משחקת את הכדורגל הטוב בליגה. אני יודע שהשחקנים יכולים להפגין את היכולת הזאת וקשה לי לראות מה הנקודה שגרמה לנו להיראות כמו קבוצה חסרת נשמה, ולא כמו קבוצה שרוצה להישאר בליגה. חשבתי שדווקא עכשיו הדברים יגרמו לכך שהשחקנים יבינו שאין דרך חזרה. אני לא בא לברוח מאחריות ולא מחפש אשמים. היום, כבר אין מחנות באשדוד. אם הייתי מאמן קר, הייתי מסיים את העונה ויורד ליגה. בגלל שהקבוצה היא חלק מהגוף שלי החלטתי לעשות את המהלך".

בן זקן: "אם אלון לא היה מגיע אליי עם ההצעה הזו, הוא יכול היה להיות המאמן עד סוף העונה וגם בעונה הבאה. אבל ברגע שאלון העלה את הרעיון הזה, לצערי הסכמתי ואני מקווה שהמהלך הזה יביא אותנו לחוף מבטחים. עקרונית אני לא חושב שהפיתרון זה החלפת מאמן ובטח לא במקרה שלנו, כשאתה סומך ומעריך את המאמן. לא אלון אשם בחוסר היכולת ותצוגות הנפל בשבועיים האחרונים. זה לא הזמן להסיק מסקנות ולמצוא את האשמים האחרים. הצעד הזה הוא ברמת המצפון שלנו, גם אם חלילה נרד, נדע שעשינו את כל הצעדים הנדרשים". בן זקן הוסיף כי הדלת פתוחה בפני חזן לכל תפקיד שיחפוץ בו במועדון.

חזן סיכם: "טעיתי בכמה מקומות. היום אני לא יכול להביא טוב למועדון. אתקן את הטעויות בבית. הפסדתי כמה דברים אבל למדתי להכיר אנשים, שטוב שאהיה רחוק מהם. הדבר הכי חשוב הוא שבסוף העונה אשמח עם ההישארות".

רביבו לא רוצה לאמן, מזרחי יחזור בשנה הבאה

חיים רביבו יחליף את חזן בתפקיד. בן זקן אמר כי רביבו יעמוד בראש הצוות המקצועי הכולל את שני עוזרי המאמן, שמואל בוכריס ומיכה שרביט ומאמן הכושר. בן זקן: "חיים רביבו ימלא את החלל החסר של אלון. הוא ישמש כסמכות מקצועית עליונה עד שיימצא מאמן חלופי, אם בכלל".

רביבו: "אני לא מתכוון להיות המאמן, ואין לי כל רצון להיות המאמן של הקבוצה. אני מתכוון להיות הדמות המקצועית עד שנמנה מאמן חדש וזה מה שאנחנו רוצים לעשות".

ראוי לציין כי יו"ר איגוד המאמנים אמנון רז אמר בגלי צה"ל כי רביבו לא יוכל לאמן את הקבוצה מכיוון שעדיין אין לו תעודת מאמן. הבעיה של אשדוד היא שגם לעוזר המאמן בוכריס, אין תעודת מאמן בתוקף. באשדוד בודקים את האפשרות לרשום את שרביט, לו יש תעודת מאמן בתוקף, כמאמן בטופס המשחק. על כך הגיב בן זקן: "לא רוצה להתייחס. תקדימים של בעלים ואנשים שמנהלים קבוצות ויושבים על ספסל ונותנים הוראות, אם באופן ישיר או עקיף, יש עד הודעה חדשה. אם טוב לאחרים שחיים יישב על תקן של בעלים, אז הוא יישב על תקן של בעלים".

רביבו: "לא חסרות דוגמאות בליגה של בעלים או מנהלים של קבוצות שיושבים על הספסל ומחלקים הוראות מקצועיות, לדוגמא אלי טביב שיושב על הספסל של כפר סבא ומעיר לשחקנים. הטייטל ממש לא חשוב, שחקנים יצטרכו להבין שכרגע אין להם שום תירוצים, אם עד עכשיו הם התעסקו בהאם אלון חזן הולך או נשאר, עכשיו כשהתשובה ברורה, הם יצטרכו להבין שכל האשמה והאחריות יהיו עליהם".

באשדוד כבר סגרו עם יוסי מזרחי כמאמן לעונה הבאה. מזרחי אימן בהצלחה בעבר באשדוד וכיום הוא מאמנה של אפולון לימאסול מקפריסין. במסיבת העיתונאים, סירב בן זקן להתייחס לשמות נוספים המועמדים לאמן את הקבוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully