וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ספגה הפסד טכני בבית הדין של ההתאחדות

בית הדין של ההתאחדות קבע שבית"ר תספוג הפסד טכני (2:0), ויופחתו 2 נק' ממאזנה, בשל התפרעות אוהדיה במשחק נגד הרצליה

יותם רונן

צילום וידאו: איריס דומאני. עריכה: ענת ברק

הסתיים הדיון בבית הדין

הבוקר (חמישי) התקיים הדיון של ועדת המשמעת של ההתאחדות לכדורגל בנוגע לפריצת אוהדי בית"ר ירושלים לדשא ופיצוץ המשחק בטדי ביום ראשון מול מכבי הרצליה. המשטרה הגיעה למשרדי ההתאחדות לכדורגל בכוחות מתוגברים, אך אוהדי בית"ר, מנגד, העדיפו להישאר בבית. לאחר יום דיונים ארוך ומתיש, קבע בית הדין של ההתאחדות כי מכבי הרצליה זכאית לניצחון טכני בתוצאה 0:2, בעקבות האירוע. בנוסף לכך, בית הדין העניש את האלופה בהפחתת שתי נקודות ממאזנה בפועל, החליט שמשחקי הבית שלה עד תום העונה ייערכו ללא קהל, וקבע כי היא תפתח את עונת 2008/09 במינוס 4 נקודות.

עוד קודם להחלטה, התביעה דרשה מבית הדין לקיים משחק חוזר בין הקבוצות מחוץ לאיצטדיון טדי (בניגוד לדרישת מכבי הרצליה, שביקשה ניצחון טכני), ולהפעיל לבית"ר עונש של שישה משחקי רדיוס ללא קהל (כבר מהעונה הזו) והפחתה של שתי נקודות לעונה הבאה. בסיכום האירועים אמר הדיין חיים אלחדיף אמר כי "הייתי נותן להרצליה ניצחון טכני, אבל זה לא יהיה ספורטיבי לשאר הקבוצות שנאבקות בתחתית". בסופו של דבר, בית הדין נתן גם נתן.

מוקדם יותר הודו נציגי בית"ר בעבירה של התפרצות, אך לא בהתפרעות אוהדים. התביעה, מנגד, טענה כי אכן הייתה התפרעות, כיוון שהאוהדים פרצו למגרש והפשיטו את השחקנים שלהם. "לא צריך לומר כלום, רואים הכל", אמר התובע שלום אבן עזרא כשהוקרנו התמונות מטדי, "זו התפרעות". קורנפיין, מנגד, ציין בפני הדיינים: "שימו לב כיצד השחקנים שלנו מבקשים מהקהל להתפנות מהדשא".

במהלך הדיון ביקש הדיין חיים אלחדיף שהשופט המשחק אלון יפת יגיע לבית הדין על מנת להעיד. לבסוף הסתפק הדיין בשיחת ועידה טלפונית עם השופט. "אמרתי שאחדש את המשחק רק בתנאי שכל הקהל יעלה ליציעים, אבל זה לא קרה", סיפר יפת, "ההחלטה אם לחדש את המשחק לא הייתה קשורה למה שאמרו לי הצדדים".

שיימן: "ניפגע ממשחק חוזר"

מכבי הרצליה הודיעה עוד לפני הדיון כי לא תקבל שום פסיקה מלבד ניצחון טכני. יו"ר הקבוצה אריאל שיימן הביע את דעתו במהלך הדיון. "מכבי הרצליה נלחמת על החיים שלה", אמר שיימן, "משחק חוזר יפגע בה. נותרו עוד 36 ימים לסיום הליגה, ןלשחק שישה משחקים בתקופה קצרה כזו זו פגיעה קשה. היינו במשחק, רצינו לנצח, התכוננו, השקענו, הבאנו את אלון גל שיעזור לנו. היה עוד זמן למשחק, ויכולנו להשוות ואפילו לנצח".

נציג בית"ר בדיון, עו"ד אלעד אייזנברג, הגיב לדברים וטען בדיון כי "התקשורת מסיתה נגדנו. השנה הקהל שלנו התנהג בצורה מופתית. הפריצה האחרונה הייתה אירוע מינורי. העונש המבוקש מוגזם, הוא יכול לגמור קבוצה.

"בישראל אוהבים לחגוג על הדשא", המשיך העו"ד, "אפילו המאמן שלנו שככה זה גם ביוון, שאצלם חוגגים כבר מהדקה ה-83. המשטרה דרשה מאיתנו דברים, וקיבלה את כל מה שרצתה. זו היא שלא מנעה את ההתפרצות". בית"ר דרשה מבית הדין משחק חוזר וסירבה לספוג הפסד טכני.

עדכון ראשון: 14:53, 17/04/08
עדכון אחרון: 20:48, 17/04/08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully