וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד משרד הכרטיסים "לאן"

לטענת התובעים, "לאן" מחייב רכישת כרטיסים מוזלים באינטרנט וגובה על כך עמלה נוספת של 15 שקל: "הגיע הזמן להפסיק את העושק"

שני אוהדי כדורגל, שירלי בן פורת ויעקב גוטמן, הגישו הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בת"א בקשה לתביעה ייצוגית נגד משרד הכרטיסים "לאן", המפיץ הראשי של כרטיסים למשחקי כדורגל של שבע קבוצות מליגת העל, שתי קבוצות מהלאומית ונבחרת ישראל.

באמצעות עו"ד איתן ארז ויואב בן פורת ממשרדו, טוענים התובעים כי משרד "לאן" איננו מאפשר לבני נוער, חיילים ונשים לרכוש כרטיסים מוזלים ברכישה מוקדמת בקופות משרדיו, אלא מפנה את הפונים לרכישה באמצעות אתר האינטרנט של "לאן" בלבד, דבר אשר כרוך בתשלום נוסף של 15 שקל, המוגדר על ידיהם כ"דמי טיפול ומשלוח באינטרנט".

עורכי הדין טוענים כי במקום לשלם 50 שקל לכרטיס מוזל למשחק בין הפועל תל אביב נגד בית"ר ירושלים, שהנו המחיר הנקוב של הכרטיס בו כבר מגולמת כבר העמלה של משרד הכרטיסים, נאלצו התובעים לשלם 65 שקל עבור כל כרטיס – שהם תוספת של 30 אחוז למחיר הנקוב של הכרטיס.

לטענת התובעים, בני נוער או חיילים שהגיעו פיזית למשרד "לאן" וניסו לרכוש כרטיסים במקום תמורת 50 שקל, נשלחו חזרה לדרכם והופנו לאתר האינטרנט. לטענתם, מדובר בדרך פסולה להגדלת רווחי המשרד. ההערכה היא כי הרווח הבלתי חוקי שגורף משרד "לאן" הוא כשני מיליון שקל לעונה. לדבריו, אם לוקחים בחשבון את הרווחים במשך שתי עונות בלבד וכן את משחקי נבחרת ישראל, מדובר בשמונה מיליון שקל.

לטענת התובעים בהתנהגותו הפסולה של משרד הכרטיסים יש משום ניצול מצוקת הצרכן, שכן זכות ההפצה הבלעדית של משרד הכרטיסים למכור כרטיסים למשחקי כדורגל מביאה למצב בו לאותו ציבור מסוים, המעוניין בכרטיס, אין כל ברירה אלא להיענות לדרישות.

"הגיע הזמן להפסיק את העושק של אוהדי הכדורגל", סיכם עו"ד איתן ארז, "וניצול היותם משום 'קהל שבוי על ידי משרדי הכרטיסים', אשר גובים עמלות מנופחות ללא כל הצדקה".

תגובת "לאן" טרם נתקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully