וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון ניצחה 90:75 את בני השרון

במה שעשוי להפוך למשחק חצי גמר הפלייאוף, נאבקו חולון ומוליכת הטבלה בני השרון, ובסיום יצאו שחקניו של דורסמן עם ניצחון גדול, 75:90

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יועד כהן

אוהדי הכדורסל בישראל לא הספיקו לקחת נשימה עמוקה מהמותחן שהתחולל אתמול בין מכבי תל אביב להפועל ירושלים, וכבר הערב (שני) נתקבלה מנה שניה וטעימה לא פחות. הפועל חולון של מיקי דורסמן, שרוכבת על גל של שמונה ניצחונות מ-9 משחקים, הגיעה לביתה של מוליכת הטבלה, בני השרון, הפגינה עליונות ברורה, וניצחה 75:90. שתי הקבוצות עשויות לפגוש אחת את השניה בשלב הפיינל פור, בו שתיהן כבר הבטיחו את השתתפותן, וכבר עכשיו ניתן לומר בוודאות שצפוי מאבק מרתק, אם יתקיים.

גם קבוצתו של דורסמן וגם זו של בירנבוים מחזיקות במרכיב חשוב במיוחד העונה, והוא חוסר הפחד והאמונה העצמית, הערב ניתן היה להבחין בכך בקלות. המשחק נפתח בקצב מצויין כששתי הקבוצות מחליפות סלים ויתרון. חולון נטלה את ההובלה במשחק ברבע השלישי, אז נהנתה מיכולת נהדרת של מורן רוט, וניצלה עד תום את פציעתו של קוקי בלצ'ר, שלא חזר לפרקט.

בני השרון, שערב המשחק הוליכה את הטבלה, נראתה מבולבלת מאוד בהתקפה במרבית שלבי המשחק, ועם משחק חלש במיוחד של טפירו, לא הצליחה לרשום שתי התקפות מוצלחות יחדיו במחצית השניה. מן העבר השני, חולון הגיעה למשחק כשהיא יודעת שאין לו הרבה משמעות, וחיפשה בעיקר לתרגל את הקבוצה לקראת השלבים המכריעים של העונה. כמו שזה נראה עכשיו, הם מוכנים. ועוד איך מוכנים.

מהלך המשחק

בני השרון פתחה עם אנדודי איבי, עוסמאן סיסה, קוקי בלצ'ר, ניצן חנוכי ומאיר טפירו.

חולון עלתה עם פי ג'יי טאקר, כריס ווטסון, מורן רוט, טריי סימונס ואריק קמפבל.

פי ג'יי טאקר פתח את המשחק בסערה, עם חמש נקודות רצופות, שהעלו את חולון ליתרון מוקדם, 2:7. סיסה וטפירו הורידו את ההפרש, אבל טאקר שוב צלף, וביחד עם שלשה של סימונס העלה את האורחים ליתרון 10:19. ג'ייסון וויליאמס החזיר את המארחים למשחק עם סל ועבירה, וחטיפה ודאנק של בלצ'ר, ביחד עם שלשה בהתקפה הבאה, הורידו את היתרון הסגול לנקודה בלבד. חולון המשיכה להיתקע בהתקפה, אבל זכתה לשלשה עם הבאזר של תמיר, שקבעה 18:23 לזכותה בסיום הרבע הראשון.

וויליאמס פתח מצויין את הרבע השני, עם שלשה גדולה, וחנוכי עם נקודות משלו קבע שיוויון 23:23. חולון החזירה לעצמה את היתרון, אבל וויליאמס לא סיים את המכסה שלו, ושלשה נוספת שלו העניקה את היתרון למארחים. דווקא אז התעורר מאליק דיקסון, חימם את היד, והחזיר את חולון ל-30:35. שתי הקבוצות התמקמו מחוץ לקשת, ושלשות של חנוכי וטפירו העבירו את היתרון לבני השרון. רוט צלף שלשה, סימונס חטף כדור, ו-ווטסון בסל ועבירה הוריד את חולון ביתרון 40:44.

סיסה ואיבי פתחו את הרבע השלישי עם נקודות, אבל מן העבר רוט שוב פגע, ושמר על ההפרש של חולון. בכניסה הבאה שלו לסל היא קיבל גג ענק מאיבי, אבל בני השרון לא מצאה את עצמה בהתקפה, וקמפבל ניצל זאת כדי לרשום סל ועבירה, ויתרון 47:53. קבוצתו של בירנבוים הלכה אל טפירו ששוב החטיא, וטאקר העלה ליתרון 9. החדשות הרעות של בני השרון המשיכו כשבלצ'ר נפצע ולא חזר למשחק, וחולון ניצלה זאת כדי לעלות ל-50:60. רוט החל להשתלט על המשחק, ו-4 נקודות רצופות שלו הורידה את הקבוצתו ביתרון 54:64 בסיום השלישי.

חולון לא האטה את הקצב ברבע האחרון, וסימונס רשם 5 נקודות רצופות, ולמרות שטפירו סוף סוף מצא את הסל, האורחים מצאו את בראון שהעלה ליתרון 13. שתי הקבוצות הורידו את הקצב, אבל דווקא אז התעורר טפירו, ובשתי שלשות הוריד את ההפרש ל-7 בלבד. אלא שאז דיקסון שוב הראה שהוא קלעי גדול, ו-7 נקודות רצופות שלו העלו ל-68:84, משם כבר המארחים לא הצליחו לחזור.

קלעו להפועל חולון: פי ג'יי טאקר (9 ריבאונדים) ומאליק דיקסון (7 מ-8 מהשדה) 20 נקודות כל אחד, טרה סימונס 13 (6 אסיסטים), מורן רוט (6 אסיסטים) 12, אריק קמפבל (10 ריבאונדים) 10, אלטון בראון 8, כריס ווטסון 4, עמית תמיר 3.

לבני השרון: ג'ייסון וויליאמס 23 (6 ריבאונדים), מאיר טפירו 19 (5 איבודים, 4 אסיסטים), עוסמאן סיסה 11 (10 ריבאונדים), ניצן חנוכי 7, רוד גריזארד 6, קוקי בלצ'ר 5, אנדודי איבי 4.

"בעטו לנו בתחת"

המאמן המנצח, מיקי דורסמן: "מי שמבין כדורסל מבין מה עשינו פה הערב. היינו צריכים לנתק את החמצן של וויליאמס וטפירו. בסוף הוא קיבל את המנה שלו, כי טפירו זה טפירו, אבל בסופו של דבר השארנו אותם על 70 נקודות ואנחנו שמחים מאוד. הגענו כדי לנצח, וזה לא משנה לנו איפה זה, גם אם זה בקוטב הצפוני".

לגבי השחקן המצטיין שלו, מאליק דיקסון, אמר דורסמן: "דיקסון כבר בכושר טוב הרבה זמן". באשר למשחק הקרוב שלו מול מכבי תל אביב, אמר המאמן: "אין לחץ לקראת מכבי. זה משחק בבית ואנחנו מקווים מאוד ליהנות, ולא להגיע לתוצאה כמו שהם נתנו אתמול מול ירושלים. יהיה מעניין".

מאליק דיקסון עצמו אמר בסיום: "יש לי המון אנרגיה ואני מקווה שזה ימשיך גם במשחקים הבאים. אני רק מנסה להגיע ולעזור לקבוצה כמה שאפשר. במשחקים האחרונים קיבלתי יותר הזדמנויות, ואני יודע שאני מסוגל לתת מספרים כאלה.זה הכל עניין של ביטחון". לגבי המשחק מול הצהובים, אמר הגארד: "מכבי היא קבוצה גדולה, אבל גם אנחנו".

מורן רוט: "שלטנו בריבאונד, נלחמנו, והרבצנו להם. כל אחד נתן את הלב שלו, ומגיע כל הכבוד לכולם. למדנו מכל משחק, וגם מהמשחקים של מכבי שהפסדנו, אנחנו לומדים לקבל החלטות נכונות ברבע האחרון וברגעים האחרונים".

בצד המפסיד, אמר אפי בירנבוים: "בעיית העבירות השפיעה מאוד. חולון באו יותר אגרסיביים, ובעטו לנו בתחת בבית. נצטרך ללמוד לקום מזה. הם קבוצה מאוד רעבה ואגרסיבית, ואנחנו חייבים להיות יותר אגרסיביים". לגבי פציעתו של קוקי בלצ'ר, אמר המאמן: "זה כדורסל, צריך לדעת לעמוד בפני הכל. נראה יותר מאוחר מה עושים עם זה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully