וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את הפועל ירושלים 111:113 בהארכה

באחד מהמשחקים הגדולים שנראו, גברה מכבי ת"א על הפועל ירושלים 111:113 בהארכה. עפולה/גלבוע-גליל 91:85, ר”ג-אשקלון 104:100

המחזור ה-21 בליגת העל סומן עוד בתחילת הסיבוב השלישי כמחזור עם מספר משחקי עונה פוטנציאליים, אך איש לא יכול היה לקוות למשחקים כל כך מרתקים, כל כך מלהיבים, שגורמים לפיינל פור ולמאבקי התחתית העתידיים של ליגת העל להיראות כמו מעדן נהדר. הערב (ראשון) קיבלנו משחק עצום בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב, בסיומו אמנם ניצחו הצהובים, 111:113 בהארכה, אבל הופעה כזאת משתי הקבוצות מבטיחה ללא ספק שהפיינל פור שמגיע עלינו לטובה הולך להיות משהו מיוחד מאוד, שעוד נזכור להרבה שנים.

במשחק צמרת נוסף, המשיכה עירוני אשקלון להדהים, וניצחה ברמת גן את קבוצתו המתפוררת של רובי בלינקו, 100:104 בהארכה. בתחתית נפגשו למשחק מלחמה גלבוע/עפולה וגליל עליון, כשהמפסידה ידעה שהיא תישאר עמוק בבוץ ותצטרף למכבי ראשון לציון, ולאחר 40 דקות של זיעה ושריטות, זכתה גליל בניצחונה השלישי ברציפות, 85:91. ראשון לציון חיפשה להשיג ניצחון שייתן לה קצת אוויר, אבל במקום זה הובסה בבית, 94:76, והיא בדרכה הבטוחה אל הלאומית. ביום שני תפגוש הראשונה בטבלה בני השרון את הפועל חולון, השלישית, בקרב חם נוסף.

מכבי תל אביב - הפועל ירושלים 111:113 (בהארכה)

כל אוהד כדורסל אמיתי כבר לא יכול לחכות לפיינל פור. מדריד? על מה אתם מדברים? מדובר פה על הפיינל פור הישראלי, וככל שמתקדמת העונה ברור יותר ויותר שארבע הגדולות שיגיעו ליד אליהו למאבק על האליפות יהפכו את האירוע לחם ולוהט במיוחד. זה כמובן, במידה שהפועל ירושלים תהיה שם. הקבוצה באדום הגיעה שוב לתל אביב, אותו מקום בו הדהימה עשרת אלפים אוהדים וזכתה בגביע המדינה על חשבונם של הצהובים, הוליכה כל המשחק והיתה בדרך הבטוחה להנחיל הפסד ליגה נוסף לאלופה. אך כפי שכבר ראינו בשנים האחרונות, ירושלים עשתה כל שביכולתה כדי להפסיד את המשחק בדקות האחרונות, והפעם החטאות מהעונשין, עבירות מטופשות וסתם לחץ, העניקו במתנה את המשחק למארחים.

במכבי תל אביב הגיעו הערב עם המומנטום מהניצחון על ברצלונה וההעפלה לפיינל פור של היורוליג, ודובר שם בעיקר על נקמה על הירושלמים שגנבו להם את הגביע. אלא שבמקום זה הם קיבלו יריבה אדומה שלא התרשמה מהמשחק ביום חמישי, עלתה ללא רגשות נחיתות, וכמעט ואיבדו את המשחק. אלא שלמול הופעה ענקית של ארז מרקוביץ', הראו הצהובים את הלב הגדול שהביא אותם עד למדריד, כשוויל ביינום לוקח על עצמו את האחריות במאני טיים, ואם יש מישהו ששם כסף כנגד הצהובים, בארץ או באירופה, כדאי שייבקש החזר, ומהר.

ירושלים פתחה חזק והלכה פנימה אל ארנולד, שהגיב בנקודות, אבל מן העבר השני, שלשות של כספי והלפרין העניקו את השליטה בידיהם של הצהובים. אבל אז סל מבחוץ של פניני העניק לאדומים את היתרון, 13:14. ארנולד העלה את האורחים ליתרון 4, אבל רבע ראשון ענק של הלפרין, החזיר את הצהובים ליתרון 22:26. שתי הקבוצות המשיכו בנדנדה ובהגנות החלשות, ושלשה עם הבאזר של ארנולד הורידה את האדומים ביתרון 28:29 בסיום הראשון.

באוורס פתח נהדר את הרבע השני עם 5 נקודות רצופות, והכניס את הטירוף לעיניים של האורחים. שרון ששון נכנס, ושלשה בצירוף סל העלו את האורחים ליתרון 30:39. מכבי הכניסה את האס שלה מיום חמישי, בלות'נטל שמיד קלע שלשה, אבל ארנולד בסל ועבירה, וקארי בסל משלו קבעו 35:52, בריצה של 5:17 מפתיחת הרבע. מכבי לקחה ריבאונד ושלחה את בורשטיין למתפרצת, שנעצר בעבירה ברוטאלית של פניני. בורשטיין זרק את הכדור על פניני, קיבל טכנית, וירושלים הגדילה את יתרונה.

למחצית השניה עלתה ירושלים מלוע של תותח, המשיכה לרוץ, והאוהדים בצהוב זכו לראות דאנק ענק של באוורס, וסל של מרקוביץ' העלה אותה ליתרון 53:72. מרקוביץ' עלה מהספסל ועשה ככל העולה על רוחו, כשהוא לוקח כל ריבאונד בהתקפה, והביא את האדומים עד 65:77 בסיום השלישי.

באוורס וששון הקפיצו בפתיחת הרבע האחרון את ההפרש ל-15, ומרקוביץ' שוב אמלל את גבוהי מכבי, אבל בלות'נטל שוב צלף מבחוץ, והלפרין שהתעורר צימק ל-75:84. מכבי קיבלה ביטחון, וכספי צימק, ומוריס בחטיפה ודאנק צימק רק ל-91:87. ירושלים הלכה אל באוורס שהלך עד לטבעת, והעלה ל-6. ירושלים לא ראתה את בלות'נטל שצלף שלשה, ובהתקפה שלאחר מכן איבד ארנולד את הכדור. ביינום הלך לקו וקלע פעמיים. באוורס החטיא אחת מהעונשין, ובלות'נטל העניש בשלשה ענקית שהשוותה 20 שניות לסיום. גרין לקח את הכדור כל הדרך לסל והעלה ל-96:98. ירושלים חשבה שמכבי תלך על שלשה, אבל ביינום הלך ללייאפ, ושלח את המשחק להארכה.

ביינום פתח נהדר את ההארכה עם שלשה, וירושלים נראתה מפורקת. אלא שאז פניני החזיר באחת משלו, וסל ענק של ארנולד החזיר את היתרון לירושלים. אבל אז ארנולד החזיר בשטות בצד השני, עם סל ועבירה במתכוון על כספי, ומכבי עלתה ליתרון 105:107. באוורס שוב החטיא פעמיים מהקו, מכבי עלתה ל-3, ירושלים שוב איבדה, וביינום שוב צלף מבחוץ, 105:111. מרקוביץ' צימק ל-3, מכבי איבדה בעצמה, ופניני, 30 שניות לסיום השווה ל-111:111. מכבי הלכה אל האיש החם שלה, ביינום, ובסוף היה זה הלפרין עם שתי קליעות עונשין שהביא אותה אל הארץ המובטחת.

קלעו למכבי תל אביב: וויל ביינום 29 (4 מ-5 לשלוש, 5 אסיסטים), יותם הלפרין 18 (6 אסיסטים), דייויד בלות'נטל 15 (4 מ-6 לשלוש), עמרי כספי 14, טרנס מוריס 12 (10 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' 7, אלכס גארסיה 6, אסטבן באטיסטה, ונטיגו קאמינגס, טל בורשטיין 4 כל אחד.

קלעו לירושלים: טימי באוורס (8 אסיסטים, 6 ריבאונדים) וג'יימי ארנולד (10 ריבאונדים) 24 כל אחד, ארז מרקוביץ' 23 (16 ריבאונדים, 13 בהתקפה), ראמל קארי 13, גיא פניני 11 (4 אסיסטים), שרון ששון 8, אוריאן גרין 7, נואל פליקס 1.

עפולה/גלבוע - גליל עליון 91:85

המעבר המתוקשר של עודד קטש קיבל לא מעט הדים בתקשורת. המאמן שהודח מראשות מכבי תל אביב הגדולה וחזר אל קבוצתו לשעבר בגליל, גרם לפיטוריו של דני פרנקו, שהגיע באמצע העונה, ועל כך נשמעה לא מעט ביקורת. היום אפשר לומר שעל ההחלטה המקצועית להחזיר את הקוטש כבר אין עוררין: הניתוח הצליח.

הקבוצה זכתה בשלושה ניצחונות רצופים, ככל הנראה הבטיחה את הישארותה בליגה, ואפילו דורון שפר חוזר לפרוח ולהוביל את הקבוצה. עפולה/גלבוע, לעומת זאת, שניצחה בשבוע שעבר את הפועל ירושלים, ממשיכה להראות שהיא עדיין קבוצה צעירה, ולמרות יתרון מבטיח במהלך המשחק, ותקופה טובה שגרמה לחשוב שמא היא עוד עלולה למצוא את עצמה במאבק על הפיינל פור, היא שוב חוזרת למאבקי התחתית, וככל הנראה, המקום אליו היא שייכת.

גליל עלתה ליתרון מוקדם, אבל טונג'י אוואג'ובי הגיע מפוקס במיוחד, ושש נקודות מהירות שלו, בצירוף שלשה גדולה בסוף שעון 24 השניות של אקס גליל, למונט ג'ונס, העלתה את המארחים ליתרון 6:11. אלא שגליל לא נשברה, ונהנתה מדקות טובות של אור איתן, החזירו לה את היתרון, 23:25 בסיום הרבע הראשון. דגן יבזורי עלה מהספסל ברבע השני ושתי שלשות שלו החזירו את היתרון אל המארחים, 33:35. גליל נאבקה לחזור, אך עפולה עלתה ליתרון דו ספרתי, ואארון ניקסון הוריד את גליל בפיגור 52:44.

עפולה לא הורידה את הרגל מהגז, למרות נסיונות של מוסינזון שעלה מהספסל, אבל חנן קולמן המשיך את המומנטום מהמחצית הראשונה, וצלף שלשה גדולה. ניקסון בשלשה עם הבאזר צימק ל-66:62 בסיום הרבע השלישי. הקבוצה מעמק יזרעאל עלתה טוב לרבע הרביעי, אבל גליל סירבה לוותר, מתפרצת בראשותו של אור איתן השוותה ל-71:71. עפולה החלה להילחץ, איבדה כדורים, וגליל ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון מריבאונד התקפה של ג'יי לואיס.

עפולה צימקה לשתי נקודות בלבד, אבל גליל הלכה אל שפר, שבקור רוח אדיר שלח שלשה גדולה שהעלתה ל-84:87. המארחים איבדו את הראש, לא מצאו את הסל, ועמית גל חגג עוד ניצחון בעידן קטש, שככל הנראה השאיר את הקבוצה מהצפון לעונה נוספת בליגת העל.

קלעו לגליל עליון: ג'יי לואיס 16 נקודות, ושמונה ריבאונדים, דורון שפר עם 15 (6 מ-8 מהשדה), ארון ניקסון 14, אור איתן 11, ג'וואד וויליאמס תשע נקודות, קליף בראון שמונה, גיל מוסינזון שבע נקודות, אבי בן שימול קלע שש, יוגב אוחיון ארבע נקודות, מייק קמפבל נקודה אחת.

קלעו לגלבוע/עפולה: אונג'י אווג'ובי 24 נקודות, אדם הול 14 נקודות, חנן קולמן 12, למונט ג'ונס סיים עם 11, יבזורי דגן שמונה, עמית בן דוד שבע, גור פורת עם שש נקודות וריבון קובייל שלוש נקודות.

מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה 94:76

במשך כל העונה, סבלה הקבוצה השברירית מנהריה מחוסר יציבות. במשחקים שהיתה צריכה לנצח, היא הפסידה. במשחקים בהם הובילה ב-15 יתרון במחצית היא איבדה את ההפרש במחצית השניה. אלא שהפעם, מול מי שמסתמנת כנמושה של הליגה, התפרעה נהריה, ולמרות שהוליכה ביתרון 16 במחצית, השיגה את ניצחון החוץ החשוב, והשאירה את תקוות הפיינל פור שלה בחיים. יותר מכל, נראה ששילובו של רוני בוסאני עובד מצויין בקבוצה הצפונית, ואם זה ימשיך ככה, הסגל של נהריה עוד עלול לעשות בעיות ללא מעט קבוצות בליגה. וראשון לציון? היא הביאה את עומר סניד שנתן הופעה, אבל כדאי להנות ממנו כל עוד אפשר. בקצב הזה, אלא אם ראשון תיתן הצגה נוסח בני יהודה, בעונה הבאה הוא בלאומית.

האוהדים שהגיעו לאולם בראשון לציון קיוו לתצוגת לחימה של קבוצתם, שמתבוססת במקום האחרון בטבלה, אבל מהדקות הראשונות במשחק נראה היה שהקאמבק לא יקרה הערב. נהריה פתחה את המשחק בסערה, ועלתה ליתרון 1:9, כשהיא מקבלת נקודות מכל החמישייה שלה, בהנהגת אוטיס היל. אלא שאז התעורר אחד, עומר סניד, שהובא בייבוא אישי מאיראן, והחל להראות בדיוק לשם מה הוא הגיע, ו-9 נקודות שלו החזירו את ראשון עד לפיגור 27:22 ברבע הראשון. ברק פלג, שהיה בספק למשחק, עלה טוב מהספסל, נתן הגנה טובה ו-7 נקודות, וקוז'קארו העלה את נהריה ליתרון 27:42.

נקודות של בלסינגיים ויוני ניר ברבע השלישי החלו לגרום לדפיקות לב בקרב אוהדי נהריה, וסל של סניד הוריד את היתרון שלהם ירד ל-59:70, אבל הפעם הקבוצה מהצפון לא נשברה כמו תמיד, גילכריסט לקח אחריות, הריץ את האורחים ל-69:82, ועד לסיום נתנה נהריה לצעירים שלה הזדמנות, בדרך לניצחון ראשון של מאמנה החדש, רוני בוסאני. בראשון דרוש רופא דחוף, כי סימני חיים שם לא נראו כבר כמה שבועות.

קלעו לראשון לציון: עומאר סניד 24 נקודות, סדריק בנקס 13 נקודות, יונתן ניר תשע נקודות, ג'רל בלסינגיים ועודד שעשוע עם שמונה נקודות כל אחד, בריאנט מרקסון שש נקודות, חן גונשור ארבע, איתי לב וברנדון קורץ תרמו נקודה כל אחד.

קלעו לנהריה: ג'ול גילכרייסט 16 נקודות, אוטיס היל עם 13, אשנטה ג'ונסון 12, עידו קוז'יקרו 11, ברק פלג 10, אבי סוכר תשע נקודות, אדריאן פלדג'ר סיים עם שמונה נקודות, גדעון ריאטי שתי נקודות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

עירוני רמת גן - עירוני אשקלון 104:100 (בהארכה)

אם מישהו עוד היה צריך איזה אישור רשמי שישנה בעיה קשה מאוד בעירוני רמת גן, מעבר לכל ההפסדים, הצעקות ושחרור השחקנים, הרי שהפסד שישי ברציפות, פשוט אומר הכל. בעוד קבוצות אחרות יכולות להיתלות ביכולת של שחקניהן, הרי שרמת גן מראש מתבססת העונה על מרקם קבוצתי והתלהבות. רצף של הפסדים שכזה עלול לפרק קבוצה כזאת לחתיכות, וזה בדיוק הסיבה שבמקום לבקר בפיינל פור העונה, ולהפוך לאטרקציה נהדרת, קבוצתו של בלינקו רק מחכה שהעונה כבר תיגמר.

אשקלון, לעומתה, היא האנטי תזה המוחלטת: היא פתחה חלש מאוד והיתה מועמדת לירידה, אבל מאז חילופי המאמנים שם, היא עולה ללא רגשות נחיתות מול אף קבוצה, ומפה לשם, היא נמצאת בתמונה של הפיינל פור. מעידה של אחת הגדולות, ואתם יכולים להיות בטוחים שהאשקלונים יקפצו על ההזדמנות, ויגיעו ליד אליהו.

קבוצתו של בלינקו, שחסרה אנרגיה במחזורים האחרונים, השתלטה על המשחק בפתיחה, ונקודות מהירות של ביסלי העלו אותה ליתרון מוקדם, 5:11. יובל נעימי החזיר את אשקלון למשחק עם שתי שלשות, אבל קיובלר, שהחל להטיח שלשות מצא את הטבעת, ולייאפ של אורי יצחקי הוריד את רמת גן ביתרון 18:25 בסיום הרבע הראשון.

סטיב בראט התעורר בקרב האורחים, ושתי שלשות שלו, ביחד עם דקות מצויינות של כריס מאסי, החזירו את אשקלון עד לפיגור 32:29. טולברט התעורר משינת הרבע הראשון שלו והעלה את רמת גן ליתרון 5, אשקלון שוב חזרה, אבל סל של קיובלר הוריד את המארחים ביתרון 40:43 במחצית.

טולברט פתח את המחצית השניה בסערה, והעלה את המארחים ליתרון 55:63. אלא שנעימי המשיך לנהל את משחקה של אשקלון ביד רמה, ובעזרתו ובעזרת קולמן, צימקו את הפער, ואף עלו ליתרון. המארחים מצאו את יצחקי בשלשה, אבל סל של יצקן, ושלשה נוספת של נעימי העלו את אשקלון ליתרון 79:84, 4 דקות לסיום. המשחק המשיך להיות צמוד, וברנר החזיר את היתרון לרמת גן. אבל אשקלון לא ויתרה, ושתי זריקות עונשין של קורי קאר, השוו ל-87:87. הכדור האחרון הלך לטולברט שהחטיא, והמשחק הלך להארכה.

אשקלון עלתה ליתרון 3 בפתיחת ההארכה, אבל שלשה של יצחקי השוותה את התוצאה. אבל על המשחק הזה היתה רשומה רק קבוצה אחת, ואשקלון, ששמרה על ריכוז בשתי הדקות האחרונות חזרה ליתרון 4, והכריעה את המשחק מהעונשין, בדרך להופעה אפשרית בפיינל פור

קלעו לעירוני אשקלון: סטיב בארט 25 נקודות, יובל נעימי, כריס מאסי ויריב יצקן קלעו 21 נקודות כל אחד, קורי קאר 7, ה.ל. קולמן 5, ו-ויין וואלאס עם שתי נקודות.

קלעו לעירוני רמת גן: בריאן טולברט צלף 22 נקודות, אורי יצחקי 16, מייקל קיובלר וג'רום ביסלי עם 15 נקודות כל אחד. ניר כהן 10 נקודות, שמוליק ברנר תשע, בנט דייויס שבע נקודות, דורון קרמר ארבע, אבי כהן הוסיף שתי נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully