וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלזינגר זכתה בארד ונכנסה לבייג'ינג

12.4.2008 / 17:29

ניצחה בבית הניחומים באליפות אירופה בג’ודו וגילתה: ”האולימפיאדה בכלל לא הייתה המטרה”. שיינמן הפסיד בקרב על הארד. רזבוזוב הודח

הבשורה הגדולה של יומה השני באליפות אירופה בג'ודו בליסבון שבפורטוגל הגיעה היום (שבת) מאליס שלזינגר, שהבטיחה את מקומה בבייג'ינג, אחרי שזכתה במדליית הארד דרך בית הניחומים.

שלזינגר פתחה את היום כשעלתה לסיבוב השני אחרי ניצחון באיפון על הרוסיה ורה קובאל, אבל הפסידה באיפון בקרב הבא מול הסלובנית אורסקה זולניר, ונשלחה כאמור לבית הניחומים. בקרב הראשון שלה שם היא גברה על הפורטוגלית אנדראה קבאלרי, וגם את יריבתה הבאה, אנדראה פוקרנה הצ'כית היא ניצחה.

בקרב על המדליה נאבקה שלזינגר מול שרה קלארק הבריטית וניצחה בזכות שני וויזארי שהכניעו את הבריטית. מעבר למדליה המצוינת במשקל עד 63 ק"ג, שלזינגר כאמור הבטיחה את מקומה באולימפיאדה הקרובה בבייג'ינג, הישג נאה לכל הדעות.

"זוהי הרגשה נהדרת לדעת שהבטחתי את השתתפותי באולימפיאדה", אמרה שלזינגר, "המטרה בכלל הייתה אליפות אירופה עד גיל 20. צעד צעד למדנו ועבדנו על שיפור יכולות הג'ודו שלי לקראת לונדון 2012. אפשר בהחלט לומר שבייג'ין היא רק בונוס. הזדמנות להתנסות ולחוות ולהשתפשף ברמה הגבוהה ביותר. אבל זו אינה המטרה.

"בוודאי שאני מקווה להשיג מדלייה בבייג'ין אבל אני ריאלית. כל הבנות באולימפיאדה מנוסות, בנות 24 ומעלה. לי אין את הניסיון שהן צברו. בסופו של יום, אני רק מקווה להשיג בבייג'ין הישגים מכובדים ויפים למרות גילי הצעיר.

"אני רוצה להודות למאמן שלי, פבל מוסין, לאיגוד הג'ודו ולצוות המקצועי והרפואי הנהדר. תודה לכל האנשים שהאמינו בי לאורך כל הדרך".

אכזבה אצל הגברים

ג'ודוקא נוסף שפתח בצורה מצוינת את יום המשחקים הוא אבישר שיינמן, אך סיים אותו עם אכזבה רבה. הג'ודוקא הישראלי (עד 81 ק"ג) עלה לחצי הגמר, אך בקרב הבא הוא נוצח והפסיד גם בקרב על מדליית הארד, מה שאומר שהוא לא ייצא עם המשלחת לבייג'ינג.

שיינמן ניצח בסיבוב הראשון את הסרבי איליה בוגונוביץ' כשהשיג שני ווזארי לעומת יוקו של יריבו. בסיבוב השני הוא פגש את רוברט קראבצ'יק הפולני, אלוף אירופה מ-2007, ואחרי שבתום חמש דקות אף אחד מהמתמודדים לא רשם ניקוד הלך הקרב להארכה, בה היה שיינמן הראשון שהשיג קוקה כעבור דקה וחצי וניצח. וברבע הגמר הוא פגש את הבלארוסי מיקלאי בארקוסקי, וגם כאן התפתח קרב צמוד מאוד כשכל אחד מהשניים השיג ווזארי ויוקו. בהארכה שוב היה שיינמן הראשון להשיג ניקוד עם ווזארי מצוין שהעלה אותו לחצי הגמר.

בחצי הגמר פגש שיינמן את ההולנדי אלמונט גילאומה ההולנדי, אלוף העולם לשעבר ומדליסט הארד הנוכחי באליפות העולם ואליפות אירופה, והפסיד לו באיפון אחרי 4:53 דקות של קרב. בקרב על הארד שיינמן התמודד מול גיספה מדאלוני והפסיד אחרי שספג יוקא וסיים חמישי את התחרות.

ליואל רזבוזוב (עד 73 ק"ג) היה בוקר מוצלח הרבה פחות. רזבוזוב עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם הפסיד לבלארוסי קונסטנטין סיאמיונאו, ולאחר שסיאמיונאו הפסיד ברבע הגמר איבד רזבוזוב את הזכות להגיע לבית הניחומים, ואיבד סיכוי להגיע לבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully