וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה 75:88 את ברצלונה ועלתה לפיינל פור

השופטים הרחיקו את קאמינגס, באטיסטה ושארפ, אבל זה לא מנע ממכבי ת"א לתת הצגה, לנצח את ברצלונה ולהעפיל פעם נוספת לפיינל פור

המטרה הושגה. בתקופה הקרובה בוודאי יהיו רבים מהפרשנים ויכתבו על כך שברצלונה לא היוותה יריבה חזקה מספיק, שהיורוליג עצמו נחלש ושזה לא שמכבי תל אביב טובה, זה ששאר העולם גרוע, אבל קבוצתו של צביקה שרף השיגה הערב (חמישי) הישג מכובד מאוד, במיוחד נוכח העונה הלא פשוטה שעברה. הצהובים ניצחו 75:88 את ברצלונה במשחק ההצלבה השלישי, והעפילו פעם נוספת אל הפיינל פור של היורוליג. בארבע האחרונות, תפגוש האלופה הישראלית את סיינה, שכבר הבטיחה את עלייתה בשבוע שעבר, לאחר שניצחה בשני משחקים את פנרבחצ'ה/אולקר.

הקאטלונים שניצחו במשחק הקודם, בעיקר תודות לאחוזים שלהם מחוץ לקשת, גילו פעם נוספת שמי שחי על השלשה, עלול גם למות מהשלשה, והערב הם גמרו לעצמם את העונה האירופאית בגלל מדיניות זריקה חופשית מדי. אבל את המילה הטובה באמת צריך לתת לקבוצתו של צביקה שרף, שהתגברה על ההפסד במשחק הקודם, ועל הופעה חלשה של השופטים שהרחיקו לא פחות מארבעה שחקנים (קאמינגס, שארפ, באטיסטה ובאזילה), וניצחו משחק כשכל הלחץ היה עליהם.

האורחים פתחו את המשחק מצויין, עלו ליתרון מוקדם, וגרמו ללא מעט דפיקות לב בקרב האוהדים בצהוב. קאמינגס סוף סוף לקח על עצמו את תפקיד המנהיג, והחל לקלוע, וכניסה של בלות'נטל ובנייום למשחק הכניסה טירוף להתקפת מכבי, שנטלה פיקוד על המשחק ופתחה יתרון. הקאטלונים ניסו לחזור, אבל חילופי מהלומות בין קאמינגס לבאזילה ברבע השלישי גרמו לשני השחקנים לקבל הרחקה, ואליהם הצטרפו גם שארפ ובאטיסטה שקמו מהספסל כדי להפריד.

אלא שאם בעבר היו מתפרקים הצהובים ומאשימים את השיפוט, הפעם הם לא נתנו לזה להפריע להם, קיבלו הופעה נהדרת מביינום ואולי חשוב מכל, קיבלו בחזרה את דייויד בלות'נטל, בדיוק מתי שהם צריכים אותו: במאני טיים. דבר אחד בטוח, בסיינה ממש לא מרוצים הערב.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יותם הלפרין, ונטיגו קאמינגס, עמרי כספי, טרנס מוריס וניקולה וויצ'יץ'.

ברצלונה עלתה עם אלכס אקר, יאקה לאקוביץ', דניס מרקונטו, ג'יאנלוקה באזילה, פראן ואסקז.

פראן ואסקז פתח את המשחק עם ג'אמפ שהעלה ליתרון מוקדם את האורחים. סל ועבירה במתפרצת העניק את היתרון לצהובים, אבל שתי שלשות של ואסקז ולאקוביץ' העלו את ברצלונה ליתרון 3:10. מכבי הלכה פנימה אל וויצ'יץ', ו-5 נקודות שלו החזירו אותה עד מרחק 3 נקודות בלבד. אבל ואסקז שעלה בחמישייה המשיך להתעלל בהגנה של הצהובים, והעלה ל-11:17. 4 נקודות של קאמינגס השאירו את המארחים בתמונה, וסל ועבירה של הלפרין הורידו את הצהובים בפיגור נקודה בסיום הרבע הראשון, 19:18.

וויל ביינום פתח מצויין את הרבע השני עם שלשה מהפינה, ובלות'נטל שעלה לראשונה צירף שלשה משלו כדי לקבוע 19:24. גרימאו וגארי ניל מצאו את הסל, אבל בלות'נטל הראה שהוא רעב מאוד לדקות, וצלף שלשה ענקית שהחזירה את היתרון ל-6. הקאטלונים המשיכו לזרוק שוב ושוב מבחוץ, והצהובים ניצלו זאת בצד השני עם מתפרצת טובה של ביינום. סאנצ'ז הצליח לפגוע מבחוץ, אבל 4 נקודות רצופות של ביינום ונקודות של הלפרין הורידו את המארחים ביתרון 34:43 במחצית.

אסטבן באטיסטה פתח את המחצית השניה עם נקודות מתחת לסל, אבל גרימאו ו-ואסקז צימקו ל-41:45. ביינום, שרק דקה קודם לכן איבד כדור הפציץ שלשה, והלפרין העלה ל-9 הפרש. ואסקז שוב היה האיש אליו הלכו הקאטלונים, אבל מוריס סוף סוף מצא את היד מבחוץ, והעלה ליתרון 47:57. האווירה התחממה כשקאמינגס ובאזילה התקוטטו, באזילה בעט באמריקאי, שלא נשאר חייב וניסה להכותו. השופטים לא היססו והרחיקו את שני השחקנים. הספסל של מכבי קם על רגליו וקיבל עבירה טכנית, והאורחים צימקו, אבל שלשה של ביינום סגרה את הרבע השלישי ביתרון 53:63 צהוב.

בלות'נטל שוב פתח עם נקודות את 10 הדקות המכריעות, אבל לאקוביץ' בשלשה אותת שברצלונה לא ויתרה על המשחק. שני איבודים של הקאטלונים איפשרו לצהובים לרוץ לשתי מתפרצות, ולעלות ליתרון 56:69. השופטים המשיכו להשתלט על המשחק, והרחיקו את אסטבן באטיסטה, אבל זה לא השפיע על בלות'נטל, ששוב צלף מבחוץ והיתרון תפח ל-16. דווקא אז נזכרו האורחים שהם חייבים להתעורר, ושלשות של גרימאו וסאנצ'ז החזירו אותם עד 8 הפרש בלבד. אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ונקודות של ביינום הרימו את ההיכל על הרגליים, והצהובים חגגו עלייה נוספת לפיינל פור.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: וויל ביינום ודייויד בלות'נטאל 21 כל אחד, יותם הלפרין 17 (9 אסיסטים), וונטיגו קאמינגס 9, טרנס מוריס 8 (8 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ ואסטבן באטיסטה 6 כל אחד, אלכס גארסיה, עמרי כספי ודרק שארפ שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברצלונה: רוג'ר גרימאו 18, פראן ואסקז 15 (13 ריבאונדים), יאקה לאקוביץ' 13 (5 איבודים), ג'אנלוקה באזילה 7, פפה סאנצ'ז 6, דניס מרקונטו 5, מריו קאסון 4, אלכס אקר 3, גארי ניל וארסן איליאסובה 2 כל אחד, ג'ורדי טריאס שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully