וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק הרוסי ימשיך בעונה הבאה, גם הפיינל פור

8.4.2008 / 18:56

עוד בשנה הבאה: שני סיבובים, פלייאוף עליון ותחתון. יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון: "החוק הרוסי הוכיח את עצמו". גם שיטת הגביע עשויה להשתנות

ניצחון גדול הערב (שלישי) לכדורסלן הישראלי. בישיבת דירקטוריון מנהלת ליגת "ווינר" הוחלט כי תוקף החוק הרוסי יימשך עד סוף העונה הבאה, ובמהלכה תיבדק היעילות של החוק בליגה בת 12 קבוצות. בישיבה שנערכה לפני שבועיים הביעו מספר בעלי קבוצות התנגדות לחוק בעקבות הגדלת הליגה והיעדר היצע שחקנים, לטענתם. בישיבה שערכו באיגוד השחקנים החליטו ליישר קו בנושא החוק הרוסי, ואף יו"ר המנהלת אבנר קופל תמך בשחקנים בישיבה.

"בחרנו בדרך זו נוכח ההצלחה של הליגה ושל השחקן הישראלי בעונה הנוכחית", אמר קופל בסיום הישיבה, "אנו מייחלים לליגה אטרקטיבית ומוצלחת גם בעונה הבאה, וכולנו תקווה שהחוק והשחקנים הישראלים יוכיחו את עצמם גם בליגה בת 12 קבוצות".

"הניצחון הוא לא אישי שלי, אלא של הכדורסלן הישראלי ושל הכדורסל הישראלי", אמר ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים. "אנחנו נכנסים לשנה השלישית של החוק הרוסי. החוק הזה הוכיח את עצמו והליגה מרתקת. החוק הרוסי הוא חלק מההצלחה של הליגה. בשנה הבאה נשב ונראה איך בליגה של 12 קבוצות החוק הזה מבשיל".

בנוסף הוחלט בישיבה על פורמט המשחקים החדש לעונה הבאה בליגה בת 12 קבוצות. הפורמט יאושר בישיבת הדירקטוריון הקרובה שתתקיים ב-28 באפריל. הפורמט קובע כי הליגה תקוצר לשני סיבובים ובסך הכל 22 מחזורים. שמונה הקבוצות הראשונות בליגה ילכו לפלייאוף עליון בשיטת הטוב משלושה משחקים, כאשר לקבוצה שסיימה במקום הגבוה יותר תהיה יתרון ביתיות. ארבע המנצחות ישחקו בפיינל פור. ארבע האחרונות בליגה ישחקו בפלייאוף תחתון בשיטה של הטוב משלושה. שתי המפסידות ישחקו בסדרת משחקים של הטוב משלושה על המקום האחרון, כאשר המפסידה, תרד בסיום העונה לליגה הלאומית.

בנוסף נקבע בישיבה כי מחזור פתיחת הליגה ייערך בשניים לנובמבר 2008, והליגה תסתיים בסוף חודש מאי 2009. גביע ווינר ימשיך במתכונת של שנה שעברה, כאשר שמונה הראשונות מהעונה הנוכחית בליגת העל ישתתפו בטורניר שייערך באוקטובר 2008. הקבוצה שתסיים במקום התשיעי תשחק במשחקי ראווה יחד עם שלוש העולות מהליגה הלאומית.

אפשרות: הקבוצות הבכירות ייכנסו לגביע מהסיבוב הראשון

הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל גיבשה היום את המלצותיה להנהלת האיגוד בנוגע למשחקי גביע המדינה. על פי ההמלצות שיוגשו לאישור ההנהלה בישיבה הקרובה שתתקיים בשבוע הבא, בעונת המשחקים הבאה, שיטת ראשי הבתים לא תשונה ומחזיקת הגביע והאלופה ישמשו ראשי בתים.

יחד עם זאת, הוועדה תמליץ שהחל מעונת המשחקים 2009/10 שיטת ראשי הבתים תבוטל, אך היא תשאיר את ההחלטה הסופית בנושא לוועדה המקצועית החדשה, שתמונה לאחר הבחירות הקרובות לראשות האיגוד ולמוסדותיו. בנוסף, תמליץ הוועדה להנהלה שהחל מהעונה הבאה, כל קבוצות הליגה הלאומית וליגת העל יכנסו למעגל משחקי הגביע החל מהסיבוב הראשון, כולל ראשי הבתים ושתי הקבוצות ששיחקו בחצי גמר הגביע.

הוועדה ממליצה כי שיטת המשחקים תשונה למשחק יחיד אחד, ולא שני משחקים כפי שנהוג היום, כאשר בכל מקרה של התמודדות בין קבוצה מהליגה הלאומית לקבוצה מליגת העל, תזכה זו מהלאומית בביתיות, ואילו במקרה של שתי קבוצות מאותה ליגה, תיקבע הביתיות בהגרלה. כאמור, המלצות הוועדה יובאו לאישור הנהלת האיגוד בישיבת ההנהלה הקרובה שתתקיים בשבוע הבא.

* נבחרת הקדטים של ישראל זכתה היום בטורניר אלכסנדר גומלסקי, שהתקיים בעיר סנט פטרסבורג ברוסיה, אחרי שגברה בגמר הטורניר על קבוצת הנוער של העיר 72:80. הנבחרת תשוב לישראל לקראת הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully