וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה ומנצ'סטר יונייטד: אל החצי בקטנה

מנצ'סטר יונייטד הסתפקה ב-0:1 אנמי על רומא, ברצלונה ניצחה בתוצאה זהה את שאלקה ושתיהן ייפגשו בחצי גמר ליגת האלופות בקרב ענקיות

תגידו, באמת חשבתם שמנצ'סטר יונייטד או ברצלונה לא יטפסו לשלב חצי הגמר של ליגת האלופות. אז נכון שבכדורגל תמיד קורות הפתעות וזה כל היופי שבעניין, אבל משום מה זה לא היה נראה סביר הערב (רביעי). לא בגלל שאלופת אנגליה או סגנית אלופת ספרד לא פגיעות, הן כן. ויש להן נקודות תורפה, אלא בגלל הקבוצות שעמדו מולן, רומא ושאלקה.

הקבוצה האיטלקית של לוצ'יאנו ספאלטי היא קבוצה לא רעה בכלל. יש לה אפילו שחקנים רבים כישרוניים וגם בליגה האיטלקית היא לא אומרת נואש על האליפות, אבל כמעט תמיד חסר לה הגרוש ללירה. הניצחון הכפול על ריאל מדריד לא הוכיח כמה רומא חזקה, אלא כמה ריאל שבירה. ללא פרנצ'סקו טוטי הפצוע ועם מעט מאוד אופי (דניאלה דה רוסי החמיץ פנדל בדקה ה-30) לאיטלקים לא היה מה למכור נגד ההרכב הכמעט שני של אלכס פרגוסון. מנצ'סטר הגיעה לאינספור הזדמנויות, אבל נראה שהעונה אם זה לא מגיע לרגליו או ראשו של כריסטיאנו רונאלדו זה לא נגמר ברשת. המשחק הסתיים ב-0:1 קטן משער של קרלוס טבז (0:3 בסיכום הכללי). השדים האדומים בחצי הגמר.

הקבוצה של מירקו סלומקה, שאלקה, הגיעה, איך לומר את זה בעדינות, די במקרה, לשלב כה גבוה באלופות. את הבתים היא עברה הודות לחולשתה של ולנסיה ועם הרבה מזל בפנדלים התגברה על פורטו בשמינית הגמר. אחרי הפסד במגרש הביתי לבארסה, דווקא ההכחולים המלכותיים פתחו טוב והגיעו למספר מצבים קורצים. אבל זהו לרוב טבען של קבוצות קטנות. לקבל את כל המחמאות ולא לחזור עם הנקודות. ברצלונה עקצה פעם אחת בדקה ה-43 וזה הספיק לה לרשום פעמיים 0:1 ולטפס גם היא לארבע הגדולות של המפעל.

בחצי הגמר, שהיה יכול להיות בקלות מבחינת יוקרה וחשיבות, הגמר, תיפגשנה מנצ'סטר יונייטד וברצלונה. קרב הענקים הזה יוליד אחת, שתתעמת בקרב הגדול במוסקבה נגד המנצחת בין צ'לסי וליברפול. השדים האדומים הגיעו גם בשנה שעברה לחצי הגמר, אולם שם נעצרו על ידי האלופה הקודמת, מילאן. פרגוסון וחניכיו לא יוכלו אמנם כבר לשחזר את עונת 1999 עם הטרבל הגדול, אבל זכייה באליפות אנגליה ובצ'מפיונס יהיו מרשימים למדי, הרבה בזכות הצורה. בארסה חווה עונה רעה, יחסית לשנים עברו. בליגה היא מקרטעת, בגביע הספרדי הודחה על ידי ולנסיה הלא יציבה. זכייה בגביע שנתיים אחרי אותה עונת הירואית (2006) תהיה פרס מצוין מבחינתה. אלא שרק אחת מהן תוכל ליישם את מבוקשה ולהגיע לגמר. אנחנו כבר כוססים אצבעות לקראת המפגש המרתק, שאולי יחפה על השיעמומון, שמצפה לנו כנראה מכיוונן של ליברפול וצ'לסי.

מנצ'סטר יונייטד - רומא 0:1

השדים האדומים המשיכו במסעם אל עבר שני התארים. אחרי שהניסיון להשיג טרבל, נרמס על ידי פורטסמות', סר אלכס פרגוסון מקווה להשיג את התואר, שהוא לא הצליח לשחזר מאז עונת 1999 הגדולה. אחרי הניצחון במשחק הראשון, החליט פרגי להעניק מנוחה לכוכביו הגדולים, ווין רוני וכריסטיאנו רונאלדו. מאמן רומא לוצ'יאנו ספאלטי עדיין חסר את הקפטן והסמל, פרנצ'סקו טוטי.

בדקה השישית הגיע פארק למצב קורץ ראשון במשחק, אבל הכדור שלו חמק ליד הקורה. מנצ'סטר המשיכה לשלוט. גיגס מצא את הארגריבס בכדור גאוני, אבל הקשר לא הצליח לכבוש לבד מול דוני, שהדף לקרן. אחרי חצי שעה של משחק קיבלה רומא פנדל, אחרי שווס בראון הכשיל את מאנסיני ברחבה. דה רוסי לקח את הפנדל ושלח אותו גבוה גבוה ליציע של אוהדי מנצ'סטר.

במחצית השנייה המשיכה היונייטד לשלוט במגרש, וניסתה רק להעביר את הדקות בעצלתיים. בדקה ה-70, לקרלוס טבז נמאס מההליכה העצלה למגרש. החלוץ הארגנטינאי המצוין לקח כדור מחצי המגרש דהר איתה, שלח ימינה להארגריבס, רץ למרכז ונגח כשהוא מזנק לפינה הנגדית. 0:1 למנצ'סטר ושום כוח שבעולם לא ימנע ממנה העפלה שנייה לחצי הגמר.

אחרי יותר משנה שלא שיחק כדורגל עקב פציעה קשה וארוכה, קיבל גארי נוויל עשר דקות על המגרש כדי לערוך הופעה מספר 99 באלופות. הוא גם זכה למחווה מרגשת מ-70,000 צופים שהריעו לו ואף קיבל את סרט הקפטן מפרדיננד.

הרכב מנצ'סטר יונייטד: אדווין ואן דר סאר, ווס בראון, ג'רארד פיקה, ריו פרדיננד, מיקאל סילבסטרה, אואן הארגריבס, ג'י סונג פארק, מייקל קאריק (ג'ון אושיי, 76), אנדרסון (גארי נוויל, 80), ריאן גיגס (ווין רוני, 76) קרלוס טבז.

הרכב רומא: דוני, כריסטיאן פאנוצ'י, פיליפ מקסס, ז'ואן, מרקו קסאטי (מקס טונטו, 56), דניאלה דה רוסי, דויד פיזארו (לודביק ז'יולי, 69), רודריגו טאדיי (מאורו אספוזיטו, 81), סימונה פרוטה, מאנסיני, מירקו ווצ'יניץ'.

ברצלונה - שאלקה 0:1

אחרי הניצחון 0:1 במשחק הקודם בפלטינס ארינה, גלזנקירשן, חזרה קבוצתו של פרנק רייקארד לקאמפ נואו, האצטדיון בו סיימה בתיקו 0:0 מביש עם חטאפה בליגה ביום ראשון. המאמן ההולנדי העלה בשלישייה הקדמית שלו את אטו, קרקיץ' והנרי. למירקו סלומקה אין מה להפסיד והוא זרק למערכה מן הפתיחה שלושה חלוצים גם כן.

שאלקה הייתה קרובה לכיבוש בדקה השביעית, אבל הבעיטה של אלטינטופ, אחרי שאסמואה השאיר לו כדור, נהדפה על ידי ואלדז. מן העבר השני בדקה ה-12, כמעט מצא צ'אבי את הרשת. שאלקה המשיכה להיות מסוכנת, אבל קוראני וג'ונס לא מצאו את הרשת. דקתיים למחצית זה עלה לה ביוקר. יא יא טורה, שהחל את ההתקפה, גם סיים אותה עם שער ברשתו של נוייר.

גם במחצית השנייה היה משחק קצבי ורב אירועים. שתי הקבוצות המשיכו לתקוף, אך לא הגיעו למצבים ממשיים ליד השערים. בדקה ה-66 ניסה צ'אבי לטווח את השער מכ-30 מטרים, אבל נוייר הצליח להדוף לקרן. ברצלונה המשיכה להשתעשע עם הכדור בזמן הנותר עד הסיום לקול קריאות הקהל.

הרכב ברצלונה: ויקטור ואלדז, ג'יאנלוקה זמברוטה, קרלס פויול, ליליאן תוראם, אריק אבידל, צ'אבי, יא-יא טורה (רפא מארקז, 81), אנדרס אינייסטה, סמואל אטו, בוז'אן קרקיץ' (ג'יובאני דוס סנטוס, 71), תיירי הנרי (איידור גודיונסן, 91).

הרכב שאלקה: מנואל נוייר, ראפיניה (סורן לארסן, 77), בורדון, מלאדן קרסטאיץ', הייקו ווסטרמן, ג'רמיין ג'ונס, פביאן ארנסט, לבאן קוביאשווילי (קרלוס גרוסמולר, 32), קווין קוראני, חליל אלטינטופ, ג'ראלד אסמואה (ויסנטה סאנצ'ז, 69).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully