וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד דגן: "שמיר מנסה להסיט את הטפל מהעיקר"

8.4.2008 / 16:30

יו"ר הועדה המקצועית באיגוד השופטים, דוד דגן, מנתח את התנפלות מאמן ירושלים על סמי בכר. בירושלים אומרים: הוא לא ישפוט אותנו העונה

הפועל ירושלים נמצאת במרכזה של סערה מדי שבוע. אם בשבוע שעבר התעמת מאמן הקבוצה, דן שמיר, עם אוהדי קבוצתו, השבוע בחר המאמן הירושלמי להתעסק עם השופט סמי בכר, שיש לו היסטוריה לא בדיוק מוצלחת עם הפועל ירושלים. אמש (שני) בסיום משחק ההפסד לגלבוע/עפולה 81:78 תקף שמיר בחריפות את בכר, באומרו: "סמי בכר לא יכול לשפוט את הפועל ירושלים. הוא בא טעון למשחקים שלנו, זה מוציא ממנו כל מיני דברים. הוא לא מתנהג מולנו כמו ששופט צריך להתנהג. למה הוא לא שפט עד היום? מה השתנה שפתאום הוא כן יכול לשפוט אותנו? לצערי זה היה נכון גם לפני הפיינל פור של השנה שעברה, אבל עכשיו כולם יודעים שהוא לא יכול לשפוט אותנו".

כזכור, בגמר הפיינל פור של השנה שעברה היו ירושלים ובכר בליבו של עימות. במהלך הרבע הרביעי בו הוליכה ירושלים על מכבי תל אביב, שרק בכר לשתי עבירות כנגד מאיר טפירו, כוכב הפועל ירושלים עד אותו רגע, והוציא אותו בחמש עבירות מהמגרש. טפירו האשים את בכר לאחר המשחק באיבוד הצ'אנס האחרון שלו לקחת אליפות ובאיגוד השופטים טענו כי השיפוט של בכר היה טוב מאוד. בתחילת העונה עוד נמנע בכר מלשפוט את תל אביב או את טפירו, אך לאחר שנעדר ממשחק בין מכבי תל אביב לאשקלון וננזף על כך, הוא החל לשפוט את משחקי מכבי תל אביב ואת משחקי בני השרון עם טפירו. אמש, לראשונה מאז גמר הפיינל פור, הוא שב גם לשפוט את ירושלים.

באיגוד השופטים לא לקחו את הדברים של שמיר יותר מדי קשה ובטוחים שזה רק חלק מהצגה. "אני ממש לא מבין את ההשתלחות של שמיר", אמר היום יו"ר הועדה המקצועית של איגוד השופטים, דוד דגן. "אז הוא אמר את מה שהוא אמר, אז מה? לא שופטים אדם בצערו". בהתייחסו לשיפוט אתמול ולתצוגה הכללית של סמי בכר אמר דגן: "השיפוט היה מצוין, ואם לדן שמיר יש טענות כלפי השיפוט, הוא צריך לשלוח לנו את זה בכתב ונדון בתלונה שלו. הוועדה המקצועית לא מוצאת פגם בהתנהלות של השופטים במשחק של ירושלים מול גלבוע/עפולה, היה בסך הכל שיפוט מצוין. חבל ששמיר מנסה להסיט את הטפל מהעיקר".

בכר לא ישפוט יותר את ירושלים?

בכלל, במשחקים האחרונים של ירושלים נראה שמיר אחוז תזזית ובא לא פעם הטענות לשופטים, התנהגות שגררה מדי פעם עבירות טכניות. "זה נעשה כבר ממש לא לעניין לשפוט את המשחקים של ירושלים כששמיר כל המשחק על הקווים, מעיר על כל שריקה קטנה", התייחס לעניין שופט בליגת העל. "אנחנו מנסים להעביר משחק והוא לא נותן לנו. זה הפך בלתי נסבל, ואחרי שאתמול הוא הרשה לעצמו לצאת כנגד סמי בכר, השופט הכי בכיר באיגוד, אז אף שופט לא ירגיש חסין. זה פשוט חסר תקדים שמאמן מתייחס ככה לשופט. שמיר הפך את השופטים לשעירים לעזאזל. לא כל המאמנים בליגת העל עושים כמוהו".

"אנחנו כל הזמן מתמודדים עם היחס השלילי לשופטים", אמר דוד דגן בהתייחסו למעמדם של השופטים. "אנחנו נמשיך להתמודד עם זה טוב מאוד, והשופטים בליגת העל ימשיכו לתת תצוגות טובות כל הזמן".

גורמים בירושלים, קבוצה שחוששת מאוד שלא תגיע לפיינל פור, מציינים כי התריעו על העניין מבעוד מועד, ודרשו לבטל מינויו של בכר למשחק מול גלבוע/עפולה. "אמרו לנו שאין לנו מה לעשות עם השיבוץ הנוכחי, אך הובטח לנו שסמי בכר לא ישפוט את משחקי הפועל ירושלים עד לסיום עונת 2007-2008", מספר בכיר בירושלים. באיגוד השופטים מכחישים: "סמי בכר ישפוט כל משחק שהוועדה המקצועית של איגוד השופטים תיראה לנכון שהוא ישפוט. הפועל ירושלים היא בסך הכל עוד קבוצה מתוך 10 קבוצות בליגת העל וסמי בכר הוא שופט בכיר, ובסופו של יום ישפוט מה שהועדה המקצועית תחליט. גם את הפועל ירושלים, וייתכן שגם בפיינל פור".

אגב, זאת לא הפעם הראשונה שבאיגוד השופטים מדברים בשני קולות. לאחר המחזור השמיני, בו נעדר בכר ממשחקה של מכבי תל אביב באשקלון, אמר יו"ר האיגוד זאב קורן למקורביו כי ישקול להשעות את בכר ממשחקי הליגה ואף להמליץ להשעותו ממשחקי היורוליג. בקושי עבר שבוע ובועדת המשמעת שנערכה לבכר בעקבות המקרה הוחלט כי השופט יינזף, וזאת לאחר שהתנצל על התנהגותו. "היחס כלפי סמי בכר הוא מדהים. אמנם הוא השופט הוותיק בליגת העל (49), אך בין זה לבין לתת לו לעשות מה שבראש שלו, זה כבר גובל בחוסר מקצוענות", אומר שופט בליגת העל.

בהפועל ירושלים, לפחות בצורה רשמית, לא רצו להתייחס לטענות איגוד השופטים על כך ששמיר מנסה להפנות את האש ממנו לשופטים. היו"ר דני קליין אמר בתגובה: "אני מכבד מאוד את איגוד השופטים, ואת האנשים העומדים בראשו. אין לי ולא הייתה לי שום כוונה להיכנס לסאגה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully