וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עטר ויאמר, הפיצוץ הבלתי נמנע

אריק רחמיאן

6.4.2008 / 13:20

המאמן מרגיש שמתערבים לו, הבוס מרגיש שהוא לא מקבל כבוד. כל הסיבות למה יאמר ועטר בקושי מחליפים מילה. לא רק על חוזה חדש

דניאל יאמר, כהרגלו אחרי ניצחונות, ירד ביום שלישי שעבר לכר הדשא בוינטר כדי לחגוג עם שחקני מכבי נתניה את הניצחון מול הכח ר"ג וההעפלה לחצי הגמר. רוב השחקנים התגודדו סביב עטר וחגגו עמו את הניצחון, ויאמר, שרצה אף הוא לקחת חלק בחגיגה, התקרב לחבורה העליזה, לחץ את ידו של המאמן ואמר "גוד, גוד, בראבו". זו, לידיעתכם, הייתה השיחה העמוקה ביותר שהשניים ניהלו בשבועות האחרונים.

מבחוץ קשה להבין מדוע בעלים של קבוצה ממהר להחליף את המאמן שמוליך אותו כבר שנה שנייה ברציפות למקום באירופה ולצמרת ליגת העל, אבל ככל שנוברים ביחסים המורכבים שבין יאמר לעטר, מתברר שהשניים מנהלים יחסי צ'ילבות זה זמן ממושך. יאמר, כידוע, נחשב למנהל קפדן, אחד שנוהג לרדת לפרטים הכי קטנים בעסקיו - ומאחר שמכבי נתניה היא למעשה העיסוק היחידי שלו בישראל, הוא דורש הסברים על כל דבר שקורה במועדון. עטר, בשונה מאוד מיאמר, הוא אדם סגור יותר וכמאמן נוהג לשמור על הטריטוריה המקצועית. הפיצוץ בין שתי הגישות לא איחר לבוא.

מה, זרים לא עולים כסף?

יאמר, כאמור, נוהג להתערב גם בקטעים מקצועיים, ואחת המחלוקות בינו לבין עטר נגעה לסבסטיאן רוזנטל. "אל תשחרר את סבסטיאן", ביקש לא פעם יאמר בשיחות אישיות עם עטר, "חבל, הוא שחקן מצוין. הוא יהודי שעושה עלייה, תשאיר אותו. העלות שלו היא בונוס ממני, זה לא יגרע מהתקציב שהעמדתי לרשותך". עטר לא הבטיח מאום, רוזנטל נשאר בקבוצה, אבל לכולם היה ברור שהוא לא ישחק. עטר הקפיד לטעון כי רוזנטל סובל ממשקל עודף, אבל גורם בקבוצה ביטל את דבריו ויישר קו עם רצונו של יאמר. "זה שטויות", אמר הגורם, "המשקל של סבסטיאן לא השתנה ב-11 השנים האחרונות".

גם שחרורו של הקשר מרסלו סוליס, שלא שיחק אפילו דקה, הרתיח את יאמר. כאן הגרסאות מתפצלות, והמתח בלתי נמנע. לדברי מקורבי יאמר, עטר רצה מאוד את הקשר בן ה-35, אולם ערב יציאת הקבוצה למחנה האימונים התגלה שהשחקן נותח לאחר השתתפותו במונדיאל. עטר ביקש לחתוך אותו מהסגל, למורת רוחו של יאמר, שנאלץ לממן את השחרור היקר. למקורבי עטר, גרסה קצת שונה. "ראובן חשש מגילו של סוליס מלכתחילה, ושוכנע להחתים אותו", הם אומרים.

בהמשך עטר התעקש להחתים את סטניסלב אנג'ולביץ' כקשר אחורי במקומו של סוליס, על אף שיאמר טען כי השחקן הוא בכלל מגן ימני. "ראיתי אותו יחד עם דדה בסלובקיה", התעקש עטר, "מזמן אני רוצה אותו, ואני אעשה אותו קשר אחורי". יאמר שוב נאלץ להיכנע, והסוף ידוע: אנג'ולביץ' נכשל ושוחרר. הזעם של יאמר המשיך להצטבר, וכמובן שזה לא הסתכם בזה. בהמשך עטר שחרר מהסגל גם את ג'ורג' בה, שהבאתו לנתניה הייתה יקרה, ואת זנו בונדאה. "ג'ורג' בה נבדק, ומשהתברר שהוא לא כשיר רפואית, ראובן לא רוצה לקחת סיכון", לא מבינים מקורבי עטר את ההתערבות, לגרסתם, של הבוס. "בה שוחרר כדי להחתים את קיויו".

גם הסכסוך של עטר עם סוכן השחקנים דדה חדד, המקורב מאוד ליאמר, לא הועיל ליחסים בין המאמן לבעלים. עטר טען בעבר כי חדד מנסה לדחוף לקבוצה את ראובן עובד ואלן מסודי, ועל אף שבהמשך הוא כבר הספיק להשלים עם חדד – יאמר זוכר היטב את המאבק הלא נעים.

עטר, כפי שאפשר לשים לב, צריך להתמודד לא מעט עם בוס דעתני. זה בא לידי ביטוי גם בבחירת הזרים בינואר, עליה ספג המאמן ביקורת מהתקשורת, לא תמיד בצדק. צריך לזכור: מעורבותו של יאמר בהחתמת השחקנים הזרים בחלון העברות בינואר הייתה מלאה, ועל פי עדות של סוכן שחקנים בכל יום הועברו לידיו של הבוס קלטות של שחקנים שהוזמנו למבחנים. על-פי הערכות של אנשים במועדון יאמר השקיע למעלה מ-50 אלף דולר בהטסה ובארוח של רכבת הזרים הארוכה והמתמשכת שהגיעה בחודשים דצמבר וינואר.

אבל עטר לא עשה חשבון ולא הסכים להתפשר על שחקנים, שלעיתים גילו יכולת מביכה ושיחרר אותם בזה אחר זה עד שהבעלים הבין את הרמז ופתח את הכיס. כאן דווקא עשה עטר בחוכמה ולא נכנס לעימות מול הבעלים, שלמעשה לקח החלטת אישית ועל פי המלצת סוכנים בחו"ל רכש את החלוץ פרנסיס קיויו ואת הקשר הקולומביאני חורחה לופז, לאחר שעידכן את עטר וקיבל ממנו אור ירוק. מכאן גם הכעס של יאמר על ההחלטה של עטר שלא לשתף את חורחה לופז במשחקים של הקבוצה, אבל עטר מתעקש על קו מקצועי טהור ולא מתרשם מכך.

"צריך להכיר את דני כדי להבין את הסיפור הזה", מספר גורם בנתניה, "אנשים אולי לא יודעים, אבל ההחלפות בסגל של חודש ינואר עלו ליאמר מיליון דולר שהוא הוציא מכיסו הפרטי. כל מה שראובן ביקש, הוא קיבל. יאמר הוא איש של כבוד ומעולם לא התערב בניהול המקצועי, אבל אם עטר היה נותן לו מעט כבוד - הוא כבר היה מוחתם לפני חמישה חודשים לעונה הבאה".

למי הוא שלח SMS?

פרשה נוספת שעמדה בין המאמן לבעלים הייתה פיטוריו של מנהל הקבוצה, גדי חן. חן, שהחל את דרכו בהנהלה כאוהד שרוף מיציעי בקופסה, הפך למנהל בזכות ידידותו האישית עם דניאל יאמר, ידידות שהחלה במהלך המשא ומתן שקיים יאמר עם אשר אלון לרכישת הקבוצה. סכסוך בין עטר לחן סיים את דרכו של האחרון בקבוצה.

עטר, מתברר, לא אהב את הקרבה בין המנהל לבעלים, ונהג להתלונן על תפקודו. "התפקיד של מנהל קבוצה הוא לתאם אימונים ולקחת שחקנים לבדיקות רופא", נהג לומר עטר, "מה יש לו כל היום לשוחח עם הבעלים?".

שיא הפרשה הקטנונית הייתה במשחק בית מול בני סכנין, כשנתניה הפסידה ועטר העצבני ירד לחדרי ההלבשה לקול קללות האוהדים. במהלך אותו משחק הבחין עטר שגדי חן מעביר כמות גדולה של הודעות SMS, וכשנשאל עם מי הוא מתקשר - השיב חן שהוא משוחח עם איציק גניש. עטר לא האמין לגרסת חן – על אף שהוצגו בפניו תדפיסי השיחות. עטר עמד על כך וטען שהוא עשה זאת מטלפון אחר, חן הציע אז וגם היום ללכת לבדיקת פוליגרף, אבל זה לא עזר. לאחר מספר עימותים הוא פוטר על ידי גיל לב, למורת רוחו של יאמר. אגב, גורם בקבוצה טען כי המהלך נגד חן לא נבע רק מעניין ה-SMS, אלא בגלל "שאף אחד בצוות המקצועי לא רצה לעבוד יותר עם חן".

על פי גורם במועדון, חן קיבל הבטחה לשוב לתפקיד לאחר שעטר יעזוב את הקבוצה. השבוע חן הסתפק בתגובה קצרה. "ראובן יודע את האמת, אבל בחר להמשיך להאמין למה שהוא חושב למרות כל ההוכחות שהוצגו בפניו", אמר חן, "בכל מקרה, אני מאחל לו בהצלחה". אגב, בסביבתו של עטר מייחסים את כל ההדלפות לתקשורת לאותו חן, שלטענתם לא מפסיק לחפש את עטר עד היום. חן, כמובן, מכחיש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מה מבינים השחקנים?

השחקנים מזהים את הבלאגן. עטר מצליח למנוע ירידה ביכולת, ואולי בגלל זה הם לוקחים את הצד שלו, בטח כשהם מרגישים שהם נתונים לביקורת של המאמן שלא מרוצה ממה שהם השיגו. "דני עשה טעות גדולה בכך שהעביר ביקורת על היכולת שלנו במגרש", אומר אחד השחקנים בקבוצה, "גם אם הכוונה שלו הייתה לבקר את עטר, בפועל אנחנו השחקנים הם אלו שנפגעו מהדברים. זה בהחלט הוריד לנו את הביטחון, יש בקבוצה שחקנים צעירים וחסרי ניסיון והביקורת של דני פשוט שיתקה אותם".

תגובתו של דניאל יאמר לנאמר בכתבה: "ברור שאני וראובן מדברים. אני מעריך מאוד את העבודה של עטר, שאוהב מאוד לקדם צעירים ויש לו קשר מיוחד איתם. זה דבר ייחודי שלא הרבה מאמנים בישראל עושים. אני חושב שהגיע הזמן להניח למאמנים ולא להטריד אותם בכל מיני שאלות שמתבססות על רכילות. אני אוהב את ראובן עטר וצדוק מלכה ומכבד אותם. הם עושים עבודה טובה והם נאמנים ומחויבים לקבוצה".

באשר להתערבותו בענייני הקבוצה והשחקנים, אמר יאמר: "אני שמח מאוד ממה שאני רואה ובמקום שאני נמצא כרגע. אני לא רוצה להיות מאמן, ומעולם לא הפרעתי ולא התערבתי, ואני לא מפריע להם בעבודתם או בשיקול דעתם. הם אנשי המקצוע שמקבלים את ההחלטות ונושאים באחריות, ובשביל זה הם מקבלים שכר. אני נותן להם ביטחון כל הזמן ומעולם לא אמרתי את מי לקחת בסגל ואת מי להרכיב בהרכב הראשון. אין לי כל כוונה להפוך את חייהם לקשים, להפך, תפקידי הוא להקל עליהם כדי שיביאו את התוצאות הרצויות וכל ההנהלה שלנו עושה זאת".

ראובן עטר סירב להגיב לכתבה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully