וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת קנדה יחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה

למרות שלא קישר את זה למצב הקשה השורר בטיבט, סטיבן הארפר חובר לאנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה. גם ניקולא סרקוזי מאיים

הלחץ על ממשלת סין גובר והולך. למחאה על פשעיה של הממשלה, אותה החלה אנגלה מרקל, קאנצלרית גרמניה כשהכריזה כי תחרים את טקס הפתיחה, מצטרפים ראש ממשלת קנדה, הארפר ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי.

ראש ממשלתה של קנדה סטיבן הארפר הצטרף למחאתה של מרקל והודיע כי יחרים את טקס הפתיחה של האולימפיאדה, כך אמר הכריז בכינוס של נאט"ו ברומניה. יצוין יחד עם זאת, כי בכירים מהמדינה הצפון אמריקאית כן ינכחו באירוע. הארפר לא קישר את אי הופעתו לטקס למצב המתוח וההתנגשויות הקורות בטיבט, אך מקולו אין כמעט ספק כי זוהי הסיבה.

"העצה שלי - אני יודע שממשלת סין בדרך כלל לא מקשיבה לעצות שלי - היא שהם ייקחו את הדברים המתרחשים במדינתם ברצינות בגלל שאני חושב שהם עלולים להתפתח והמצב עלול להידרדר עוד ועוד", אמר הארפר.

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי עדיין לא החרים, אולם הוא התנה את השתתפותו בטקס הפתיחה רק אם הממשלה הסינית תידבר עם הדאלי למה.

"הסוף לאלימות נגד אזרחים, שחרורם של אסירים פוליטיים, חקירה על האירועים המתרחשים בטיבט ופתיחת דיאלוג עם הדאלי למה", את כל אלה דורש השר לזכויות האזרח בצרפת, ראמה ידה, בראיון שנתן לעיתון ה'לה מונד'. "אם סין לא תעלה את נושא זכויות האדם, המשחקים יהיו בסימן ההתנגשויות המתרחשות בטיבט". קשה להאמין שהדרישות של סרקוזי יענו, דבר שכאמור, יביא להחרמת המשחקים על ידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully