וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תתעשת ראשונה?

ברצלונה עם חוסר היציבות והגיוון ומכבי ת"א עם ההפסדים המביכים בבית מעלים תהיות לקראת שבוע הבא. צפו בצהובים נוחתים בארץ

ברני ארדוב

צילום ועריכה: יותם רונן

מכבי של העונה שעברה

1. כמה סקאוטינג שלא תעשה, כמה קלטות שלא תראה וכמה תרגילים שלא תפרק, כל עוד לא הומצאה השיטה שתוכל לבטל אלמנטים אמורפיים כמו מסורת, היסטוריה ואפקט המגרש הביתי, גם קבוצות חסרות צ'ארם וברק כברצלונה ימשיכו לככב בצמרת היורוליג. דרק שארפ נוהג לומר ש"צריכים לכבד את המסורת"; אין לברצלונה ניקולה וויצ'יץ' או טרנס מוריס, אפילו לא עמרי כספי לרפואה, אבל יש לה שחקנים עם הרבה לב ואלו דברים שאפילו שומרים מסוגם של גארסיה או שארפ לא יכולים לעצור. במבט מהצד, ברצלונה של העונה מזכירה במעט את מכבי של העונה שעברה: גם היא חוותה עליות וירידות בחודשים האחרונים ובחודש אפריל היא עדיין לא נראית כמו קבוצה שמשחקת כדורסל שמקורו בפילוסופיה מגובשת, ובכל זאת מוצאת עצמה מרחק ארבעים דקות מהפיינל פור. אולם כדי לנצח בהיכל, כפי שהוכיחו הקבוצות שעשו זאת בשנים – ריטאס וילנה, אולימפיאקוס, טאו ויטוריה, צסק"א, אפילו בני השרון – אתה זקוק לרעיונות מעט יותר מורכבים מחסימות מדורגות לקלעים והימור על אופנסיב ריבאונד.

כמה שווה יתרון הביתיות?

2. בסיום המשחק אמש אמר וויל ביינום כי "עבדנו כל העונה כדי לארח את המשחק השלישי בסדרה". הפסד נוסף לברצלונה, ושברון הלב ישכיח את העבודה הנהדרת שעשה צביקה שרף בשלושת החודשים האחרונים. אך ראוי לזכור כי כל הניצחונות הגדולים ששינו את המסלול בו נעה העונה של מכבי הושגו מחוץ לתל אביב: משחקו הראשון של שרף באיסטנבול, הניצחון בסלוניקי (שאולי לא עזר על הנייר, אבל סיפק למכבי המון ביטחון), המשחק בפיראוס וכמובן הניצחון במדריד. בבית, מנגד, רשמה מכבי מספר הפסדים לא טיפוסיים במשחקים אותם רצתה מאוד לנצח ולא פחות חשוב מכך, להוכיח בהם נקודה: היא שוב הפסידה בבית לריטאס ולא הצליחה לבלום את רצף ההפסדים לליטאיות; היא הובכה בידי אפי בירנבוים ולהקתו בפעם השנייה העונה, והשלישית בשנתיים האחרונות; ומול אולימפיאקוס בבית כמעט והפסידה את הכרטיס לשלב רבע הגמר. בשבוע הבא נדע האם מדובר רק בצירוף מקרים, או שמא בבעיה פסיכולוגית עמוקה יותר.

הסטטיסטיקה חייבת להתיישר

3. ברצלונה לא תפתיע אותך מבחינה התקפית. הכדורסל שלה טיפוסי לקבוצות שמתבססות על השחקן האירופאי – פיק אנד רול, הרבה עבודה עבור הקלעים. אבל משחק ההגנה שלה הוא מלאכת מחשבת. היא בחרה לפרק שניים מהאלמנטים החשובים ביותר במשחק ההתקפה של מכבי – מסירות הדלת האחורית של וויצ'יץ' והמשחק בין-גבוהים (8 איבודים משותפים לוויצ'יץ' ומוריס) – ובכך העבירה את מרכז הכובד לקו החוץ הבלתי יציב של מכבי. אלא שאם ביום שלישי ביינום והלפרין סיפקו 22 נקודות ובעיקר 8 אסיסטים, אמש זה נגמר עם 16 ו-2. נקודה אחת שעשויה לעורר חשש היא בנטייתה של הסטטיסטיקה להתיישר: לא סביר שג'יאנלוקה באזילה, שעומד בשני המשחקים האחרונים על ממוצע של 25.5 נקודות ב-52.4 אחוז מחוץ לקשת (ממוצע עונתי של 8.2 נקודות בלבד ב-26 אחוז ל-3), ישחזר את התצוגה הפנומנאלית מאמש, כפי שקשה להאמין שיאקה לאקוביץ' יציג עוד משחק נפל דומה (1 מ-14 מהשדה בשני המשחקים האחרונים).

ובזמן שצ'אבי פסקוואל לא התמקד בחידושים והעדיף להתבסס על הידוע והמוכר, שרף קיבל בסדרה הזו מספר החלטות שישפיעו על המשך העונה של מכבי. קאמינגס, כידוע, שוב לא החזיר על האמון שניתן בו ובשבוע הבא כנראה יחזור לספסל; עמרי כספי משחק כמעט 31 דקות (בזמן שבלות'נטאל רואה פחות מ-9 דקות פרקט), ונראה שמיצב את מקומו כסמול-פורוורד המוביל ברוטציה; דקות המשחק של טל בורשטיין, כפי שגם הוכח בעונה שעברה, באות על חשבונו של הלפרין. בהתחשב בחוסר היציבות המשווע של הגארד הצעיר ונטייתו להיעלם במשחקים גדולים, אין להתפלא אם גם הוא יישלח לספסל לכשיחזור בורשטיין לכשירות מלאה.

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully