וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א ניצחה את ברצלונה 75:81

הדרך לפיינל פור של היורוליג עוברת בשלב ההצלבה, והשחקנים של צביקה שרף יוצאים לגומלין ביום ה' חדורים ביטחון, אחרי הניצחון הביתי

במסדרונות יד אליהו ניסו לשמור על מתח השבוע, לקראת משחק ההצלבה הראשון מול ברצלונה הערב (שלישי) במסגרת היורוליג, מחשש שהשאננות תפגע בצהובים ותגרם להם לאבד את יתרון הביתיות. אם מישהו במכבי עוד היה צריך סימן לכך שהכל פתוח בשלב הזה, הוא קיבל אותו כשלפני המשחק הגיעה הידיעה כי אולימפיאקוס הדהימה את צסק"א ברוסיה במשחק הראשון. הקאטלונים בוודאי התעודדו מכך, הגיעו משוחררים למשחק והצליחו לגרום למארחים ולאוהדיהם לא מעט דפיקות לב, לפני שנכנעו בסיום 75:81.

במכבי יכולים להיות אופטימיים מאחר והקבוצה לא הציגה הערב כדורסל גדול, אך עדיין הצליחה לשלוט ברוב שלבי המשחק, ומנעה משחקנים כמו לאקוביץ' וגרימאו לתפוס יום טוב. ברצלונה לעומתה, הרוויחה את ארסן איליאסובה, שחקן שבמהלך העונה קלע 5.7 נקודות בממוצע, והיום חגג עם 21 נקודות.

הספרדים הצליחו להכתיב בתחילת המשחק את הקצב שלהם, והוליכו בפתיחה, אבל אז החלו הכדורים לזרום אל הצבע, באטיסטה, מוריס ו-וויצ'יץ' תרגמו את הכדורים לנקודות, והצהובים עלו ליתרון דו ספרתי. המחצית השניה נפתחה בקצב מצויין, אבל דווקא אז נתקעו שחקניו של שרף בהתקפה, וברצלונה, בראשתו של איליאסובה המצויין, חזרה עד לשיוויון 57:57 בסיום הרבע השלישי. לרבע האחרון עלו הצהובים באנרגיות אחרות וכבר ברחו עד יתרון 7, אבל שלשות של הספרדים החזירו אותם למשחק. אלא מי שחי על השלשות, עלול בסוף גם למות עליהן, והחטאות בשתי הדקות האחרונות מנעו משחקניו של פאסקוואל את ההפתעה במשחק הראשון, והם ייאלצו להילחם על חייהם במשחק הביתי שלהם ביום ה'.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה בחמישייה עם: דייויד בלות'נטל, ניקולה וויצ'יץ', טרנס מוריס, יותם הלפרין, וויל ביינום.

ברצלונה העלתה בחמישייה את גארי ניל, יאקה לאקוביץ', דניס מרקונטו, ג'יאנלוקה באזילה, ארסן אליאסובה.

ברצלונה פתחה טוב עם נקודות של מארקונטו ואיליאסובה, אבל ביינום וויצ'יץ' בסל ועבירה העבירו את היתרון לצד הצהוב. האורחים הכניסו את מריו קאסון המגודל, שמיד הגיב בארבע נקודות רצופות שקבעו 5:8 לזכותם. מוריס התעורר גם הוא, והתעלל בגבוהים הספרדים, אבל שלשה גדולה של ניל כפתה שיוויון, ומוריס הוריד את הצהובים ביתרון 14:16 בסיום הרבע הראשון.

עמרי כספי פתח את הרבע השני מצויין עם דאנק גדול, וסל של יותם הלפרין עם נקודות של באטיסטה קבעו יתרון 8 למארחים. איליאסובה הצליח לצמק מעט, אבל האורחים לא התמודדו עם המשחק בצבע, ובאטיסטה שוב העניש וקבע 19:30. דווקא אז נעצרו הצהובים, ואיבוד כדור הוביל לדאנק של אקר, ומיד לאחר מכן איליאסובה ונקודות מהקו של לאקוביץ' הורידו את ההפרש ל-29:36 במחצית.

הרבע השלישי נפתח בסערה, כאשר מריו קאסון קלע מתחת לסל, ולאחר מכן ראה את חברו לקבוצה, איליאסובה קולע 5 נקודות רצופות. אלא שגם מכבי לחצה על הדוושה, ושלשות של גארסיה והלפרין העלו את הצהובים ליתרון 39:47. איליאסובה שוב פגע, הפעם מבחוץ, והפער ירד ל-3 בלבד, ושלשה נוספת שלו קבעה שיוויון 57:57 בסיום הרבע השלישי.

כספי פתח מצויין את הרבע הרביעי, עם שלשה גדולה, וחטיפה של ביינום עם סל במתפרצת של הלפרין פתחו פער של 5. אלא שאיליאסובה הדהים עם שלשה נוספת, שהורידה ל-2 בלבד. שלשה גדולה של ביינום העלתה ל-63:68, והחטאה שלו דקה מאוחר יותר הובילה לדאנק של הערב, כשמוריס הטביע את הריבאונד. האורחים התמקדו בעיקר בזריקות מחוץ לקשת, ובאזילה סוף סוף מצא אחת משלו, כדי להשאיר את האורחים בטווח נגיעה, 66:71. ברצלונה ניסו שוב לקלוע מבחוץ, אבל הפעם הכדורים לא נכנסו, שתיים מהקו של וויצ'יץ' קבעו יתרון 6, 28 שניות לסיום, וצעדים של באזילה הכריעו סופית את המשחק.

סטטיסטיקה

למכבי תל אביב: אסטבן באטיסטה 15, טרנס מוריס 14 (10 ריבאונדים), ניקולה וויצ'יץ' 12 (6 ריבאונדים), וויל ביינום ויותם הלפרין (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים) 11 כל אחד, דיוויד בלות'נטאל 6, עומרי כספי 5, דרק שארפ 4, אלכס גרסיה 3. שיחקו ולא קלעו: ליאור אליהו.

לברצלונה: ארסן אילייאסובה 21 (4 מ-7 ל-3, 9 ריבאונדים), ג'יאנלוקה באזילה 17 (5 מ-9 ל-3), מריו קאסון 12 (8 ריבאונדים), יאקה לאקוביץ' ורוג'ר גרימאו 6 כ"א, דניס מרקונאטו ואלכס אקר 4 כל אחד, גרי ניל 3, פראן ואסקז 2 כל אחד. שיחק ולא קלע: פפה סנצ'ז (6 אסיסטים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully